Gemeente Utrecht

Gemeente Utrecht Reviews

Goede werkplek, wel veel eilandjes

Mooie werkgever. Wel een grote organisatie met niet altijd directe lijntjes. Per afdeling verschilt de werkethos heel erg.

Stroperige en onprofessionele afdeling

Mensen voelen zich snel bedreigd in hun werkWeinig tot geen cohesie tussen collega's en afdelingenSamenwerking en het delen van juiste informatie met betrekking het kunnen beantwoorden van vragen van burgers ging moeizaam t/m het niet krijgen van de juiste informatie(Ik kreeg het idee dat dit een probleem is wat zich specifiek afspeelt bij de telefonische dienstverlening)Bureaucratie

Prima werkgever, logge en grote gemeente

Goede arbeidsvoorwaarden, thuiswerken mogelijk, slecht management.

Gezellige werkomgeving

Veel gelachen, primaxwerksfeer, ook heel productief geweest, veel bijgeleerd, veel kennis bij en overgedragen, al met zeer productieve jaren,wat ik zo best nog wel eens opnieuw zou willen doen.

Pluspunten

Veel gelachen.

Minpunten

Lange werkdagen door reistijd woonwerkverkeer / O.V.

Ga niet bij het subsidiebureau werken.

Drie redenen waarom je niet bij het subsidiebureau wil werken:1. Slecht en onbetrokken management.2. Beleidsmedewerkers en subsidievragers die vooral doen waar ze zelf zin in hebben. 3. Met als gevolg:Onwerkbare afspraken.Beroerde aanlevering van informatie door subsidievragers en beleidsmedewerkers.Chaos en grote achterstanden in de werkvoorraad.

Pluspunten

Minpunten

Onbetrouwbaar en onbetrokken management, onuitvoerbare afspraken, beroerde aanlevering van informatie

Leuke mensen maar management iets te soft

Ik was via uitzendbureau bij de gemeente. Erg slecht betaald. Geen doorgroei mogelijk. Softe aanpak management. Groep re veel invloed op werkvloer.

Pluspunten

Leuke mensen

Minpunten

Softe aanpak en laag inkomen

Werksfeer bijzonder slecht. Leidinggevenden en collega's die je letterlijk kapot maken

De steer binnen team handhaving werd en wordt bepaald door een dictatoriaal persoon die geen tegenspraak duldt. Hij wordt daarbij gesteund door de directie en (ex) burgermeester. Fraude met afdelingscijfers wordt onder het tapijt geschoven ook al was dit aantoonbaar door mij. Collega's binnen team handhaving zijn idem dito en oonbetrouwbaaren zelfs de persoon met wie ik een jarenlange geheime relatie had ging overstag voor deze praktijken en ging erin mee om haar baan veilig te stellen.

Pluspunten

Minpunten

Dictatuur, onbetrouwbaar

Productieve met goedewerksfeer

Variabele werkzaamheden. Geleerd om in een zelfsturende omgeving te werken.

gezellige collega's maar geen leuke werksfeer

Was onderling een leuke werksfeer. Ook goede opleidingstraject. Alleen jammer hoe er daarna met personeel is omgegaan. Die zo goed mogelijk zich hebben ingezet hiervoor.

Organisatie die probeert hoofd overeind te houden te midden van een complex maatschappelijk onrustig tijdperk

Gemeente Utrecht is prettig om bij te werken. De organisatie is verticaal aangestuurd, volgt College en wethouders. Probeert te leren meer opgavegericht te werken, vanuit vraagstukken uit de stad. Wat zijn de sturingsperspectieven verder, en hoe dit te organiseren. Grootse uitdaging, waarbij soms teveel wordt vastgehouden aan veilige structuren.

Er is veel mogelijk binnen de gemeente Utrecht, prettige werkomgeving

grote organisatie met veel mogelijkheden, dynamische werkomgeving, zinvol en interessant werk, actief politiek bestuur

Leuk team

Leuk team, leiding komt moeilijk afspraken na, integraal werken wordt niet echt nageleefd. doorgroeimogelijkheden zijn er niet.

Pluspunten

Je eigen agenda beheren

Minpunten

genoeg

dynamische omgeving

Het is geweldig om mee te werken aan de herinrichting van een van de mooiste steden van ons land.

fijne werkgever

Het is een fijne werkgever waar ik al veel jaren met plezier werk en waar veel doorgroei mogelijkheden zijn

Zeer goede werkgever

De Gemeente Utrecht is een zeer betrouwbare en goede werkgever. Ontwikkelkansen zijn er voldoende.

Pluspunten

Fijne werkomgeving

een dynamische werksfeer die je stimuleert het beste uit je te halen.

De gemeente Utrecht is een fijne werkgever geweest. Ik heb met plezier daar mogen werken. De kennis en ervaring die ik daar heb opgebouwd op de afdeling Vergunningen Toezicht en Handhaving bieden mij veel mogelijkheden in mijn verder carrière.

Pluspunten

flexible werktijden en werkplekken

Minpunten

op drukke dagen geen tot weinig werkplekken aanwezig

Slechte sfeer op de werkvloer; management incompetent, ongeinteresseerd.

Werken voor deze gemeente: er wordt veel beloofd, niets daarvan waargemaakt. Met name oudere werknemers werden gezien als dumpmateriaal, werden gebruikt waar nodig, en na 'gebruik' met een truc weer geloosd, waarbij het ontslagprotocol niet gehandhaafd hoefde te worden. Zo werden wij gerespecteerd. Vervolgens kom je er na enkele maanden per toeval achter dat ze ook nog je overuren zijn 'vergeten' uit te betalen. Betalen is voor deze gemeente altijd een probleem geweest. ZZP'ers waarvan de rekeningen voor hun diensten of producten na anderhalf jaar nog steeds niet waren voldaan, en die je woest tot wanhopig aan de aan de lijn had. Een ding geleerd: nooit meer werken voor deze gemeente. Mijn verhaal staat niet op zich, dit geluid heb ik vaak teruggehoord van andere gedetacheerden en werknemers op tijdelijk contract. Leidinggevenden die 'geen leidinggevende' wilden zijn, geen voeling hadden met de werkvloer en om de haverklap op de hoogte moesten worden gebracht. Managers, interimmers die hun baan gebruikten als springplank voor het bedrijfsleven en, wat een verloop in dat personeelsbestand!

Pluspunten

Minpunten

onderwaardering, onderbetaling, het niet handelen volgens geldende regels.

Officiële reactie van Gemeente Utrecht

29 maart 2018
Geachte ‘anoniem’,We hebben als managementteam over je review gesproken en herkennen het niet. Eerlijk gezegd zijn we er zelfs van geschrokken. Als je werken bij ons zo hebt ervaren, vinden we dat heel erg jammer. Over hoge doorstroom of late betalingen hebben wij de laatste jaren geen klachten gehad, managementinformatie wijst ook niet in die richting. En de opsomming van, en samenhang tussen de verschillende punten komt ons vreemd voor. Wij herkennen ons dan ook niet in je verhaal. Toch zijn we benieuwd naar je observaties en wie weet kunnen we je van dienst zijn met het beantwoorden van de vragen die je hebt of de punten die je nog naar ons wilt uitspreken. Je bent welkom om je verhaal te doen en zouden je graag eens spreken met een goede kop koffie.Hartelijke groet,Mark Marketing- en Communicatienetwerk, Gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht staat boven de wet.

De gemeente Utrecht werd door de arbeidsinspectie op de vingers getikt over de arbeidsomstandigheden en de lange arbeidstijden bij het Centraal Museum. Zoals altijd gaat een dergelijke overheid vrijuit. De gemeente Utrecht staat boven de wet en weet van geen wijken. Een advocaten kantoor maakt het werk voor een dergelijke werkgever vervolgens af.

Pluspunten

Niet ontdekt

Minpunten

De vreselijke advocate van de gemeente Utrecht. (Vijverberg advocaten)

bereaucraties werkomgeving

Ik heb niet het gevoel dat ik hier serieus genomen word

Pluspunten

de sociale voorzieningen

Minpunten

de bureaucratie

fijne werkomgeving

Leuke collega's fijne werkplek 36 uur werkweek leuke en dankbaar werk.

afwisselende dag

afwisselend contacten met leveranciers en gebruikers op de diverse locaties

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Utrecht. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Gemeente Utrecht met

Reviews over Gemeente Utrecht per locatie