Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam Reviews

aanvankelijk leek het leuk. Later merk je dat de meeste de problemen wegschuiven of anderen er proberen ermee op te zadelen. Eerlijkheid is ook niet de sterkste kant.
Minpunten
oneerlijk beleid, typisch overheid
Bij Stadsbeheer ken bijna iedereen die in het gebouw werkt. Dit creëert een leuk werkende sfeer. In deze periode heb ik veel geleerd onder andere het flexibel kunnen zijn met je werkzaamheden. Een voorbeeld hiervan is dat je iemand bij de balie stond en je de telefoon overging en daarnaast de manager voor je stond om iets te regelen in zijn agenda.
Minpunten
het was een leerzame periode bij de gemeente. Je krijgt interne opleiding, goede begeleiding
Pluspunten
vrijheid op het werk
Minpunten
tijden
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij
Grote diversiteit aan werkzaamheden. Geen Ă©Ă©n dag is hetzelfde. Leuke collega's en zeer behulpzaam.
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
onzeker over baan
Op het werk maak ik verschillende dingen mee qua werk, geen dag ziet hetzelfde uit. Ik heb geleerd om zelfstandig en in teamverband te werken en heel veel geduld te hebben met klanten die de taal nauwelijks beheersen. Het moeilijkste van de baan is om klanten de motivatie te geven om hun doel te behalen die ze voor ogen hebben. Het leukste van de baan is om aan het einde van de rit met de hulp die ik bied, een dankbare en tevreden klant te hebben die het ook laat blijken door het te vertellen.
De voorbereidingen maken voor de verkiezingen. Het toewijzen van functies. Persoonsgegevens indelen in de administratie. Voorbereiden van stembureau´s en de bemanning. En taakverdelingen maken voor de dag van de verkiezingen voor een goed verloop.
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk
Minpunten
Leuke en gezellige werksfeer. Je kan dagelijks iets erbij leren.
Callcenter agent bij de gemeente Rotterdam. Mijn skills, sociale zaken en werkgelegenheid en publiekszaken Rotterdam. Via het gemeente systeem geef ik de burger van Rotterdam antwoord op de vraag. Ik zie het zo dat ik de reisleider bent en dat ik de burger mee neemt in de spinnenweb van alle regels en wetten van de Gemeente Rotterdam, en zo de burger zo goed mogelijk een antwoord te geven op de vraag. Dagelijks worden wij beoordeeld, zo ben ik in de afgelopen 4 maanden 15 keer beoordeeld. Zo scoor ik 95 %. Zo werd klantauthenticatie – empathie – en luisteren, samenvatten, en doorvragen streng beoordeeld. Ook voor deze punten scoor ik 95%.
Pluspunten
leuke werksfeer
Minpunten
Ik heb bij de Gemeente Rotterdam de gelegenheid gekregen een afdeling Kwalitesbeheer neer te zetten waar we met een team van Kwaliteitsinspecteurs verantwoordelijk waren voor de kwaliteitsmetingen het borgen van geleverde kwaliteit door externe partijen.
Pluspunten
zekerheid, betrouwbaar, goed salaris
Minpunten
structuur, traagheid
het is er totaal niet leuk om te werken ze hadden een erg hoge werkdruk.. er werd te veel van de mensen verwacht je moest zoveel bekeuringen schrijven en ze beloven gouden bergen maar komen het totaa niet a
Pluspunten
Minpunten
alles
Je werkt in De Rotterdam en hebt vanaf de bovenste verdieping een mooi uitzicht.
Pluspunten
Flexplekken en lekkere koffie
Minpunten
Op donderdag zijn de meeste werkplekken en vergaderruimtes bezet.
Wijzegings formulieren inscannen zodat de mensen die een uitkerings ontvingen hun geld kregen. Bijzondere bijstand toekennen.
Pluspunten
Leuke collega's afwisselende werk
Minpunten
contract verliep
voor helaas een korte periode heb ik gewerkt voor de telefoon centrale van de gemeente rotterdam. ik heb vrij veel mogen leren en heb mogen werken met leuke collegas. helaas was het van korte duur maar ik zou het zo weer over doen.
Pluspunten
super grote kantine met alleen maar lekkerer dingen
Minpunten
veelste veel storingen en een super lange vermoeiende cursus
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geĂŻnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in Ă©Ă©n keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op Ă©Ă©n doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk
Gemeente rotterdam is een plek om jezelf te kunnen ontwikkelen en te groeien.
Deze baan is geen enkele dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, divers en verrassend. Dat heeft me geleerd in te springen op plotselinge situatie's. De klanten zijn niet altijd even makkelijk. Regelmatig heb ik agressiviteit voor de balie gehad. Je leert daardoor rustig te blijven, al is dat niet even makkelijk als iemand je de huid volscheldt. Dat vind ik dan ook de lastigste kant van deze baan. We werken hier niet echt met een directie, die zitten op het hoofdkantoor in Rotterdam. Er is een leidinggevende aanwezig. Het leukst vind ik de diversiteit. Ook al maak ik dagen van 9 uur, ze zijn altijd zo voorbij!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig organisatie
goede werksfeer met de collega's en de directie iedereen stond klaar om elkaar te helpen
Het bezoeken van schoolpleinen tijdens de tussen en naschoolse periode om diverse activiteiten aan te bieden, contacten leggen en observeren van zowel positieve en negatieve van deelnemers (jongens en meisjes) van 5 t/m 14 jaar plus de ouders. Samen werkingspartners en natuurlijk i.s.m. 1 a 2 collega's. Na elke activiteit werd er een logboek ingevuld met (inhoud) aantal deelnemers, sfeer, en terugblik op de vorige activiteit i.v.m. ontwikkelingen van de algehele doelstelling en ter info voor de directie. Mijn collega's waren/zijn professionals en stagiairs als ook vrijwilligers waar ik sturing/leiding aan gaf. De sfeer onderling heb ik in de meeste gevallen als flexibel en horizontaal ervaren. Het leukste van mijn baan was de output van deelnemers(wat je er instopt/steekt krijg je dubbel terug). Het moeilijkste is om bruggen te bouwen, dit kost enorm veel fysieke/mentale energie (tropen jaren) het voortdurend alert zijn en blijven ook al heb je je dag niet.
Pluspunten
Werkkleding voorzien van logo, bij avondwerk betaalde maaltijd en tijds compensatie extra.
Minpunten
Niet roken, altijd op taal gebruik letten, onberijkbare jeugd, soms erg lange dagen.
Het leukste aan mijn stageperiode was dat ik me totaal geen stagiaire heb gevoeld. Mijn collega's stonden altijd voor me klaar.