Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam Reviews

Chaos en vriendjespolitiek

De sollicitatieprocedure was uitstekend niets op aan te merken, het werk zelf was ook geen probleem. Als enige vrouw (op locatie) in een mannenwereld is het wel nodig om de (veelal) seksistische opmerkingen naast je neer te leggen. Een chaos zo maar te zeggen😅Ik ben helaas door vriendjespolitiek niet meer werkzaam voor de Gemeente Rotterdam aangezien me na 7 maanden werken werd gezegd "als je niet verteld waar je woont hoef je morgen niet terug te komen". Terwijl in mijn CV mijn adres is toegevoegd en de brieven van de gemeente altijd netjes in me brievenbus kwamen. 🧐Ik heb ontslag genomen omdat er met sommige "bazen" geen normaal gesprek te voeren is maar nooit een officiële ontslagbrief ontvangen.

Pluspunten

Gezellige collega's Doorgroeimogelijkheden in overvloed Nooit een dag hetzelfde

Minpunten

Meerdere luistert helaas alleen naar eigen stem, Je kan zomaar naar een andere locatie worden gestuurd zonder gegronde renden of overleg, Vriendjespolitiek sterk aanwezig

Productief en gezellige werkomgeving

Leuke werkplek met gezellige collega's en directeur, je krijgt de mogelijkheid om je zelf te ontplooien. Collega's helpen graag om mij te motiveren. Het leuke aan de baan was collega's zo veel mogelijk helpen waar nodig is en evenementen organiseren. De sfeer op het werk is heel relaxed en gezellig, ook is er op maandag en donderdag soep die door vrijwilligers wordt voorbereid en op de woensdag heerlijke lunch. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en gelukkig geen moeilijkheden ondervonden gedurende mijn werk.

Pluspunten

Heerlijk eten

Gemeente Rotterdam

Geweldige werkervaringen gehad bij de Gemeente Rotterdam

Pluspunten

werk variatie

Minpunten

onverwachte situaties

Fijne en leerzame samenwerking en werkervaring

Veel geleerd over groenvoorziening en onderhoud.De handen uit de mouwen steken.Gezamelijk de klus klaren.

Pluspunten

veel buiten

Minpunten

slecht weer

Gezellige collega's en werkomgeving.

Meer kennis opgedaan met software, streng beleid, gezellige collega's, helemaal volgens de regels werken, dat je mensen kan blij maken door ze te helpen.

Gezelligheid

Voor ik begon aan mijn stage bij de gemeente, zag ik het niet echt zitten. Dacht dat het van die clichés kantoorbaatje was, van die 9 tot 5 dagen, hele dag achter een computer, wat werk verrichten. Ik bekeek het heel zwart wit. Maar integenstelling zelfs, ik heb nog nooit zulke leuke ambtenaren gezien, als deze. Dit waren geen ambtenaren onderling, dit was een familie, broers en zussen samen, het was zoooooo mooi om te zien hoe deze mensen met elkaar omgingen, allemaal van een ander cultuur, afkomst en religie en ondanks dat waren ze toch één. Het was elke dag feest bij hun, altijd waren ze aan het lachen, elkaar aan het dolle, samen werken. Het was gewoon te mooi voor woorden, hoe die mensen met elkaar omgaan. Maar ook zoals bij andere gemeentes moest er hier gewerkt worden en ondanks was het feestje nooit om, iedereen deed zijn/haar werk, maar maakte het toch gezellig met elkaar !

leuk

gezellige omgeving, helaas gehele dag achter computer en last van muisarm

Pluspunten

tijden

Minpunten

computer hele dag

Gezellige werkomgeving waarin er ruimte is om een eigen inbreng te hebben

een normale werkdag bestaat uit het afhandelen van de mailbox, klachten afhandelen en voorbereiden voor de voorlichtingen. Ik heb hierbij de vrije hand om het programma hiervoor naar mijn eigen inzicht in te delen. Achter af rapporteer ik naar mijn teamleider hoe het gegaan is en of er aandachtspunten zijn. Het leukste is dat ik zelfstandig kan werken en zelf initiatief kan nemen. Mijn collega's zijn erg collegiaal en meedenken.

Pluspunten

je mag zelf weten hoelaat je begint. dit is tussen 7.30 en 9.30 uur

productieve en gezellige sfeer

je leert met de gevoelens van de werkzoekende omgaan. Je leert hoe je rapporten moet schrijven

Leerzame opdracht

Mijn tijd als jobhunter is heel goed geweest voor mijn persoonlijke ontwikkeling en vakkennis die ik heb opgedaan. Ik ben het social domein beter gaan begrijpen en zag dat hierin nog veel verbetering en kansen waren.

Gezellig omgeving

Bij Stadsbeheer ken bijna iedereen die in het gebouw werkt. Dit creëert een leuk werkende sfeer. In deze periode heb ik veel geleerd onder andere het flexibel kunnen zijn met je werkzaamheden. Een voorbeeld hiervan is dat je iemand bij de balie stond en je de telefoon overging en daarnaast de manager voor je stond om iets te regelen in zijn agenda.

goede werksfeer, goede arbeidsomstandigheden

het was een leerzame periode bij de gemeente. Je krijgt interne opleiding, goede begeleiding

Pluspunten

vrijheid op het werk

Minpunten

tijden

geweldige colega's

Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.

Pluspunten

klanten contact

Minpunten

je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij

diversiteit aan werkzaamheden en leuke collega's

Grote diversiteit aan werkzaamheden. Geen één dag is hetzelfde. Leuke collega's en zeer behulpzaam.

Pluspunten

diversiteit

Minpunten

onzeker over baan

Een werkomgeving die er dagelijks anders uitziet

Op het werk maak ik verschillende dingen mee qua werk, geen dag ziet hetzelfde uit. Ik heb geleerd om zelfstandig en in teamverband te werken en heel veel geduld te hebben met klanten die de taal nauwelijks beheersen. Het moeilijkste van de baan is om klanten de motivatie te geven om hun doel te behalen die ze voor ogen hebben. Het leukste van de baan is om aan het einde van de rit met de hulp die ik bied, een dankbare en tevreden klant te hebben die het ook laat blijken door het te vertellen.

Productieve en gezellige werkomgeving

De voorbereidingen maken voor de verkiezingen. Het toewijzen van functies. Persoonsgegevens indelen in de administratie. Voorbereiden van stembureau´s en de bemanning. En taakverdelingen maken voor de dag van de verkiezingen voor een goed verloop.

prettige werkgever met kans op doorgroeimogelijkheden

Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.

Pluspunten

groot sociaal netwerk

Leuk

Leuke en gezellige werksfeer. Je kan dagelijks iets erbij leren.

Callcenter agent bij de gemeente Rotterdam.

Callcenter agent bij de gemeente Rotterdam. Mijn skills, sociale zaken en werkgelegenheid en publiekszaken Rotterdam. Via het gemeente systeem geef ik de burger van Rotterdam antwoord op de vraag. Ik zie het zo dat ik de reisleider bent en dat ik de burger mee neemt in de spinnenweb van alle regels en wetten van de Gemeente Rotterdam, en zo de burger zo goed mogelijk een antwoord te geven op de vraag. Dagelijks worden wij beoordeeld, zo ben ik in de afgelopen 4 maanden 15 keer beoordeeld. Zo scoor ik 95 %. Zo werd klantauthenticatie – empathie – en luisteren, samenvatten, en doorvragen streng beoordeeld. Ook voor deze punten scoor ik 95%.

Pluspunten

leuke werksfeer

Het werken bij de Gemeente Rotterdam was geweldig mooie jaren

Ik heb bij de Gemeente Rotterdam de gelegenheid gekregen een afdeling Kwalitesbeheer neer te zetten waar we met een team van Kwaliteitsinspecteurs verantwoordelijk waren voor de kwaliteitsmetingen het borgen van geleverde kwaliteit door externe partijen.

Pluspunten

zekerheid, betrouwbaar, goed salaris

Minpunten

structuur, traagheid

slecht

het is er totaal niet leuk om te werken ze hadden een erg hoge werkdruk.. er werd te veel van de mensen verwacht je moest zoveel bekeuringen schrijven en ze beloven gouden bergen maar komen het totaa niet a

Pluspunten

Minpunten

alles

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Rotterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Gemeente Rotterdam gesorteerd op locatie

• Gemeente Rotterdam