Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam Reviews

Chaos en vriendjespolitiek

De sollicitatieprocedure was uitstekend niets op aan te merken, het werk zelf was ook geen probleem. Als enige vrouw (op locatie) in een mannenwereld is het wel nodig om de (veelal) seksistische opmerkingen naast je neer te leggen. Een chaos zo maar te zeggen😅Ik ben helaas door vriendjespolitiek niet meer werkzaam voor de Gemeente Rotterdam aangezien me na 7 maanden werken werd gezegd "als je niet verteld waar je woont hoef je morgen niet terug te komen". Terwijl in mijn CV mijn adres is toegevoegd en de brieven van de gemeente altijd netjes in me brievenbus kwamen. 🧐Ik heb ontslag genomen omdat er met sommige "bazen" geen normaal gesprek te voeren is maar nooit een officiële ontslagbrief ontvangen.

Pluspunten

Gezellige collega's Doorgroeimogelijkheden in overvloed Nooit een dag hetzelfde

Minpunten

Meerdere luistert helaas alleen naar eigen stem, Je kan zomaar naar een andere locatie worden gestuurd zonder gegronde renden of overleg, Vriendjespolitiek sterk aanwezig

Alle ruimte om je te ontwikkelen

Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.

Pluspunten

Alle kans om je te onplooien.

Minpunten

De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.

Laag

Gemeente medewerkers waarover geklaagd is (bekend is op de afdeling; klachten) hebben goede training nodig in EMPATHISCH VERMOGEN & de sociale Skills opkrikken.

Pluspunten

Meer minpunten dan pluspunten

Minpunten

Heel veel minpunten

Niet nu

Dynamisch, grote organisatie, veel mogelijkheden,

Goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden

Met veel plezier gewerkt maar wil nu het roer omgooien

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

De vele reorganisaties

leuke baan

Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.

Pluspunten

goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

geen doorgroeimogelijkheden

Gezellige Leeromgeving rondom professionals

Deze periode was als Stage als IT leerling mijn eerste werkervaring in deze functie. Al was dit enig tijd geleden zij hebben mij naast een goede leerperiode, ook goed aangestuurd op mijn min punten die ik destijds nodig had voor ik het bedrijfsleven in kon treden.

Werken bij roteb rotterdam

Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )

Pluspunten

Douchen op werk

Minpunten

geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )

Prettige collega´s

Ingezet op pittige dossiers met Multi problematiek waarbij een integrale aanpak van belang is. Ontzettend veel geleerd

Pluspunten

Centraal gelegen

Minpunten

Drukke omgeving

Leuk voor werken.

Ik had veel plezier en heb heel veel geleerd. Sfeer is leuk, soms kan het veel drukte krijgen en zorgt voor stres, maar dan in het eind van de dag is het over.

Pluspunten

Leerzaam en wisselend.

Minpunten

werk druk.

Met een lach en zelfsturend team aan het werk.

Bij de Gemeente Rotterdam werkte ik met 19 dames van verschillende leeftijden. Mooi hierin was dat we als zelfsturend team aan het werk waren. Iedereen stond altijd klaar voor elkaar. Jammer hierin was dat de leidinggevend sfeer bepalend was en dat we vaak niet wisten waar we aan toe waren.

Pluspunten

Zelfsturend team

Minpunten

Slecht leiderschap

Toekomstgericht

Hier leerde ik om in een financiële groep samen te werken en samen een doel te bereiken. Dit werd gedaan door administratieve werkzaamheden te verrichten. Er was mogelijk voor mij om door te groeien, maar in verband met de crisis moest mijn arbeidsovereenkomst worden beëindigd.

Leuke werksfeer

Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!

Pluspunten

zelf werktijden indelen

Minpunten

betaald weinig

gemeente Rotterdam is goed.

Ge Gemeente van Rotterdam is goed en behulpzaam. Helpt mensen aan een baan en doet veel goede dingen voor de stad en de mensen. Ik hoop dat ze voor mij ook een baan hebben want daar heb ik wel zin in. Dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn toekomst.

Productieve leerzame werkomgeving

Mijn dag startte om 06:30, ik was verantwoordelijk voor de telefoon en was het gezicht van het bedrijf. Ik startte mijn dag met koffie en thee klaar zetten, de mappen klaarleggen voor mijn collega's en om 07:00 uur deed ik de deur open voor mijn collega's. Rond 08:00 uur verwelkomde ik de consumenten en was ik allround om de telefoon aan te nemen. In de tussen tijd verrichte ik administratieve taken en maakte ik rapporten klaar.

Fijne werkomgeving

Fijne werkgever en juiste balans tussen werk en privé. Veel ontwikkelingsmogelijkheid. Veel uitdaging en expertise. Collega's zijn vriendelijk en werk willend. Ik heb het erg naar mijn zin en hoop hier nog jaren te mogen werken.

Pluspunten

ontwikkeling

Minpunten

Losse contacten

de werk sfeer op de afdeling was daar slecht

typische dag op het werk met collega's onderling was het wel gezellig, maar daar was ook alles mee gezegd. ik heb niet veel geleerd, alleen om met een stapel machine om te gaan meer niet. directie, niet veel mee te maken. mijn collega's waren toppie. er was niks moeilijk.

Pluspunten

er waren geen pluspunten

Minpunten

het eten in de kantine was niet te eten

Ontwikkeling

Ik heb de ruimte ontvangen om naast de hoofdtaken verder taken/verantwoordelijkheden op te pakken. Dat heeft mij de ruimte geboden om te ontwikkelen. Het management staat open voor adviezen en biedt je de handvatten om je advies in uitvoering te brengen. Kortom, een prettige en open sfeer, en een uitstekend omgeving te ontwikkelingen!

Er is altijd iets te doen! Gezellig samen uit eten b.v.

Positief! Ik heb tot nu toe met heel veel plezier bij Gemeente Rotterdam gewerkt. En ik zou heel graag tot mijn 67 ste jaar bij de gemeente Rotterdam willen blijven werken. Altijd leuke collega's gehad behulpzaam collegiaal etc..

Pluspunten

Altijd tijd maken voor gezelligheid

Minpunten

Er zijn eingelijk geen min punten.

Participatiewet afdeling werk & Inkomen

telefonisch te woord staan van werkzoekende burgers, informatie verschaffen aan burgers, zorg dragen voor goede doorverwijzingen, verzorgen van terugbelverzoeken voor de werk- en inkomensconsulenten en schuldhulpverlening consulenten.Kennis van WWB wet & regelgeving, Minima beleid, Bijzondere Bijstand aanvraag procedure en schuldhulpverlening aanvraag.

Pluspunten

kennis en ervaring

Minpunten

Motiverende leeromgeving en kansen op verdere ontwikkeling

De dagelijkse activiteiten bestonden uit: Het omgaan met vertrouwelijke informatie, telefonische en schriftelijke (informatie)verzoeken voorbereiden en afhandelen, gegevens registeren binnen de organisatie, inwinnen van informatie binnen en buiten de organisatie, doorverwijzen van collega’s en burgers, opstellen van rapportages, parkeervergunningen aanvragen, parkeervergunningen opzeggen, parkeervergunningen wijzigen, telefoon aannemen, burgers ontvangen, het doorvoeren van verhuisgegevens van burgers binnen en buiten de gemeente. Ik heb geleerd om prioriteiten te stellen en hoe je moet handelen in verschillende situaties.

Pluspunten

Motiverend team

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Rotterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Gemeente Rotterdam gesorteerd op locatie

• Gemeente Rotterdam