Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam Reviews

Chaos en vriendjespolitiek

De sollicitatieprocedure was uitstekend niets op aan te merken, het werk zelf was ook geen probleem. Als enige vrouw (op locatie) in een mannenwereld is het wel nodig om de (veelal) seksistische opmerkingen naast je neer te leggen. Een chaos zo maar te zeggen😅Ik ben helaas door vriendjespolitiek niet meer werkzaam voor de Gemeente Rotterdam aangezien me na 7 maanden werken werd gezegd "als je niet verteld waar je woont hoef je morgen niet terug te komen". Terwijl in mijn CV mijn adres is toegevoegd en de brieven van de gemeente altijd netjes in me brievenbus kwamen. 🧐Ik heb ontslag genomen omdat er met sommige "bazen" geen normaal gesprek te voeren is maar nooit een officiële ontslagbrief ontvangen.

Pluspunten

Gezellige collega's Doorgroeimogelijkheden in overvloed Nooit een dag hetzelfde

Minpunten

Meerdere luistert helaas alleen naar eigen stem, Je kan zomaar naar een andere locatie worden gestuurd zonder gegronde renden of overleg, Vriendjespolitiek sterk aanwezig

gezellige werkomgeving

Gezellige werksfeer, kon goed omgaan met mn collega's en leidinggevende

Contract

Bij gemeente rotterdam worden voornamelijk 0 uur contracten gegeven . familie van ambtenaren komen makkelijk binnen + vast contract

Veelzijdige organisatie

Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.

Pluspunten

zelfstandigheid

Minpunten

soms trage besluitvorming

het is een fijne werkgever waar je fijn kan werken en veel kan leren.

het is een fijne werkgever waar je fijn kan werken en veel kan leren.

diverse stad met veel ambities

Rotterdam is nog heel erg zoekende als het om samenwerking tussen cluster MO en W&I gaat. Heel er versnippert, waardoor het voor de uitvoering niet makkelijk is de goede stappen te zetten.

Pluspunten

flexible werktijden, mogelijkheden thuis te werken

Minpunten

weinig doorgrooimogelijkheden, diversiteit in de uitvoering is niet terug te zien in het management

Goede managementcultuur, gericht op groei en ontwikkeling

Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.

Pluspunten

Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch

productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.

productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.

Pluspunten

betaalde stage

Buurtconcierge

Het werken in de buurt en in de flats waar ik verantwoordelijk was voor het onderhouden van de facilitaire zaken. Het verwijderen van graffiti, het vervangen van lampen en overige zaken.

prettig werkomgeving

hoi toen ik daar werkte was alles goed geregeld door de gemeente rotterdam

Pluspunten

werktijden

Minpunten

Productie en gezellig om daar te werken

Echt lekker om daar te werken. Goed medewerkers en staff. Ik hou van buiten werken. Jammer is er geen werk meer.

Gewerkt in een Top Team

veel geleerd van mijn mede collega's, helaas loopt gemeente Rotterdam werk en inkomen achter met hun trainingen, maar dat hielt mij niet tegen. Kennis is er om te delen, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Je kan je heel goed ontwikkelen en doorgroeien in de gemeente

Pluspunten

je kan tafeltennissen

Minpunten

weinig impathie

Op een belangrijke afdeling gewerkt

Het werk is voor belang om de veiligheid van burgers te waarborgen

Professionele organisatie, prettige werkomgeving voor afstudeerstage

Goed georganiseerde afdeling, behulpzame collega's en en prettige werksfeer

Gezellige collegeale weksfeer

Leuke informele bedrijfscultuur, waar je een op een contact hebt met de klanten.

het is een heel andere werk van wat ik eerder had gedaan maar help graag mensen dus op zich was het een heel leuke ervaring

het ondersteunen van klanten bij aanvragen van bijstand of dergelijk

zelfstanding functie

heb veel geleerd met verschillende culturen te werken

Pluspunten

eigen tijden

Minpunten

collega

Productieve werkomgeving

Ik mocht tijdens mijn stage 2 dagen meelopen met de receptioniste. Geen dag is hetzelfde geweest.

Top!

Ik ben tevreden dat ik deze prachtige kans heb gekregen om mezelf binnen zo een korte tijd na mijn studie te bewijzen en voor de afdelingshoofd! Ik heb zoveel geleerd, gewerkt, gedaan dat ik na dit alles aan kan!

Pluspunten

Goede werksfeer, mooi gebouw, goed bereikbaarheid, midden in het centrum

Minpunten

Prettige samenwerking met de vaste medewerkers op het servicepunt

Zeer prettig samengewerkt, heb voldoende kennis en ervaring kunnen delen met de vaste medewerkers op het servicepunt.

Werken op de camping zou gezellig moeten zijn

Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.

Pluspunten

Divers, genoeg te doen, leerzaam.

Minpunten

Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Rotterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Gemeente Rotterdam gesorteerd op locatie

• Gemeente Rotterdam