Gemeente Rotterdam

Reviews over Werk-privébalans bij Gemeente Rotterdam

aanvankelijk leek het leuk. Later merk je dat de meeste de problemen wegschuiven of anderen er proberen ermee op te zadelen. Eerlijkheid is ook niet de sterkste kant.
Minpunten
oneerlijk beleid, typisch overheid
Wijzegings formulieren inscannen zodat de mensen die een uitkerings ontvingen hun geld kregen. Bijzondere bijstand toekennen.
Pluspunten
Leuke collega's afwisselende werk
Minpunten
contract verliep
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geïnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in één keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op één doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk
Gemeente rotterdam is een plek om jezelf te kunnen ontwikkelen en te groeien.
Deze baan is geen enkele dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, divers en verrassend. Dat heeft me geleerd in te springen op plotselinge situatie's. De klanten zijn niet altijd even makkelijk. Regelmatig heb ik agressiviteit voor de balie gehad. Je leert daardoor rustig te blijven, al is dat niet even makkelijk als iemand je de huid volscheldt. Dat vind ik dan ook de lastigste kant van deze baan. We werken hier niet echt met een directie, die zitten op het hoofdkantoor in Rotterdam. Er is een leidinggevende aanwezig. Het leukst vind ik de diversiteit. Ook al maak ik dagen van 9 uur, ze zijn altijd zo voorbij!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig organisatie
Het bezoeken van schoolpleinen tijdens de tussen en naschoolse periode om diverse activiteiten aan te bieden, contacten leggen en observeren van zowel positieve en negatieve van deelnemers (jongens en meisjes) van 5 t/m 14 jaar plus de ouders. Samen werkingspartners en natuurlijk i.s.m. 1 a 2 collega's. Na elke activiteit werd er een logboek ingevuld met (inhoud) aantal deelnemers, sfeer, en terugblik op de vorige activiteit i.v.m. ontwikkelingen van de algehele doelstelling en ter info voor de directie. Mijn collega's waren/zijn professionals en stagiairs als ook vrijwilligers waar ik sturing/leiding aan gaf. De sfeer onderling heb ik in de meeste gevallen als flexibel en horizontaal ervaren. Het leukste van mijn baan was de output van deelnemers(wat je er instopt/steekt krijg je dubbel terug). Het moeilijkste is om bruggen te bouwen, dit kost enorm veel fysieke/mentale energie (tropen jaren) het voortdurend alert zijn en blijven ook al heb je je dag niet.
Pluspunten
Werkkleding voorzien van logo, bij avondwerk betaalde maaltijd en tijds compensatie extra.
Minpunten
Niet roken, altijd op taal gebruik letten, onberijkbare jeugd, soms erg lange dagen.
Gemeente Rotterdam is een fijne organisatie om bij te werken. Helaas zijn ze bezig met bezuinigen waardoor er veel mensen weg moeten. Eén van die mensen ben ik en daarom ben ik bezig met het zoeken van een nieuwe uitdaging buiten de gemeente Rotterdam.
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
Bezuinigingen op grote schaal
- Je leert hoe om te gaan met mensen. - Professioneel handelen - Vriendelijke collega's, ze stonden altijd klaar voor je als je met vragen kwam. - Het nauwkeurig letten op de ID's en paspoorten.
Pluspunten
Er was ruimte om te pauzeren, eten en drinken waren aanwezig in de zaal.
Minpunten
Door de drukte kwam je niet toe aan je pauze
ze beloven je gouden bergen, maar tegenspraak en of verbeteringen in processen werd niet geaccepteerd.
Pluspunten
lekker salaris
Minpunten
veel moeten geven, maar niks krijgen.
achter de computer, leuke collega's, lange dagen, zelfstandig werk
altijd erg leuk gewerkt in de plantsoenendienst van de gemeente Rotterdam via het bedrijf van Kessel dit was een melkertbaan
Pluspunten
heerlijk buitenwerk
Minpunten
regen
vakspecialisme op het gebied van, toezichthouden in de openbare ruimte, toezichthouder AWB, parkeerbelasting, WvW 1994, Wet Mulder, APV/ASV training, bestuursrechterlijk en strafrechterlijk handhaven, praktijkcoaching handhaver, complete opleiding voor handhavers, BOA en PHB docent. Deze vaardigheden allen opgedaan binnen de gemeente Rotterdam.
Het behandelen van aanvragen leerlingenvervoer en het beantwoorden van vragen over leerlingenvervoer, in een goed op elkaar ingespeeld team van 4. Het moeilijkste van de baan is het ad hoc oplossen van problemen die kunnen ontstaan in het vervoer, maar dat is ook uitdagend en elke dag weer verrassend. Het leukste van de baan is de grote mate van zelfstandigheid.
Pluspunten
goed bereikbaar, grote mate van zelfstandigheid
Minpunten
werkdruk
mensen aanspreken op fout gedrag. Geleerd om om te gaan met moeilijke situaties. de directie was altijd aanwezig om ons bijtestaan in bepaalde situaties.aardige en behulpzame collegas.soms heb je wel eens te maken met ongevallen.regelmatig in contact met aardige mensen.
Pluspunten
gratis drankjes en gezellige collegas.
Minpunten
een laag salaris
Organisatie met ongekend goed beleid van hun business applicaties.
Pluspunten
applicatiebeleid
Minpunten
afstand arnhem
Bekijk meer reviews over Gemeente Rotterdam