Gemeente Rotterdam

Reviews over Werk-privébalans bij Gemeente Rotterdam

aanvankelijk leek het leuk. Later merk je dat de meeste de problemen wegschuiven of anderen er proberen ermee op te zadelen. Eerlijkheid is ook niet de sterkste kant.
Minpunten
oneerlijk beleid, typisch overheid
Goed georganiseerde afdeling, behulpzame collega's en en prettige werksfeer
heb veel geleerd met verschillende culturen te werken
Pluspunten
eigen tijden
Minpunten
collega
Ik ben tevreden dat ik deze prachtige kans heb gekregen om mezelf binnen zo een korte tijd na mijn studie te bewijzen en voor de afdelingshoofd! Ik heb zoveel geleerd, gewerkt, gedaan dat ik na dit alles aan kan!
Pluspunten
Goede werksfeer, mooi gebouw, goed bereikbaarheid, midden in het centrum
Minpunten
Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.
Pluspunten
Alle kans om je te onplooien.
Minpunten
De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.
Gemeente medewerkers waarover geklaagd is (bekend is op de afdeling; klachten) hebben goede training nodig in EMPATHISCH VERMOGEN & de sociale Skills opkrikken.
Pluspunten
Meer minpunten dan pluspunten
Minpunten
Heel veel minpunten
Dynamisch, grote organisatie, veel mogelijkheden,
Met veel plezier gewerkt maar wil nu het roer omgooien
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
De vele reorganisaties
Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden
Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )
Pluspunten
Douchen op werk
Minpunten
geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )
Bij de Gemeente Rotterdam werkte ik met 19 dames van verschillende leeftijden. Mooi hierin was dat we als zelfsturend team aan het werk waren. Iedereen stond altijd klaar voor elkaar. Jammer hierin was dat de leidinggevend sfeer bepalend was en dat we vaak niet wisten waar we aan toe waren.
Pluspunten
Zelfsturend team
Minpunten
Slecht leiderschap
Hier leerde ik om in een financiële groep samen te werken en samen een doel te bereiken. Dit werd gedaan door administratieve werkzaamheden te verrichten. Er was mogelijk voor mij om door te groeien, maar in verband met de crisis moest mijn arbeidsovereenkomst worden beëindigd.
Ge Gemeente van Rotterdam is goed en behulpzaam. Helpt mensen aan een baan en doet veel goede dingen voor de stad en de mensen. Ik hoop dat ze voor mij ook een baan hebben want daar heb ik wel zin in. Dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn toekomst.
Fijne werkgever en juiste balans tussen werk en privé. Veel ontwikkelingsmogelijkheid. Veel uitdaging en expertise. Collega's zijn vriendelijk en werk willend. Ik heb het erg naar mijn zin en hoop hier nog jaren te mogen werken.
Pluspunten
ontwikkeling
Minpunten
Losse contacten
De dagelijkse activiteiten bestonden uit: Het omgaan met vertrouwelijke informatie, telefonische en schriftelijke (informatie)verzoeken voorbereiden en afhandelen, gegevens registeren binnen de organisatie, inwinnen van informatie binnen en buiten de organisatie, doorverwijzen van collega’s en burgers, opstellen van rapportages, parkeervergunningen aanvragen, parkeervergunningen opzeggen, parkeervergunningen wijzigen, telefoon aannemen, burgers ontvangen, het doorvoeren van verhuisgegevens van burgers binnen en buiten de gemeente. Ik heb geleerd om prioriteiten te stellen en hoe je moet handelen in verschillende situaties.
Pluspunten
Motiverend team
Leuke werkplek met gezellige collega's en directeur, je krijgt de mogelijkheid om je zelf te ontplooien. Collega's helpen graag om mij te motiveren. Het leuke aan de baan was collega's zo veel mogelijk helpen waar nodig is en evenementen organiseren. De sfeer op het werk is heel relaxed en gezellig, ook is er op maandag en donderdag soep die door vrijwilligers wordt voorbereid en op de woensdag heerlijke lunch. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en gelukkig geen moeilijkheden ondervonden gedurende mijn werk.
Pluspunten
Heerlijk eten
Voor ik begon aan mijn stage bij de gemeente, zag ik het niet echt zitten. Dacht dat het van die clichés kantoorbaatje was, van die 9 tot 5 dagen, hele dag achter een computer, wat werk verrichten. Ik bekeek het heel zwart wit. Maar integenstelling zelfs, ik heb nog nooit zulke leuke ambtenaren gezien, als deze. Dit waren geen ambtenaren onderling, dit was een familie, broers en zussen samen, het was zoooooo mooi om te zien hoe deze mensen met elkaar omgingen, allemaal van een ander cultuur, afkomst en religie en ondanks dat waren ze toch één. Het was elke dag feest bij hun, altijd waren ze aan het lachen, elkaar aan het dolle, samen werken. Het was gewoon te mooi voor woorden, hoe die mensen met elkaar omgaan. Maar ook zoals bij andere gemeentes moest er hier gewerkt worden en ondanks was het feestje nooit om, iedereen deed zijn/haar werk, maar maakte het toch gezellig met elkaar !
Mijn tijd als jobhunter is heel goed geweest voor mijn persoonlijke ontwikkeling en vakkennis die ik heb opgedaan. Ik ben het social domein beter gaan begrijpen en zag dat hierin nog veel verbetering en kansen waren.
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk
Minpunten
Ik heb bij de Gemeente Rotterdam de gelegenheid gekregen een afdeling Kwalitesbeheer neer te zetten waar we met een team van Kwaliteitsinspecteurs verantwoordelijk waren voor de kwaliteitsmetingen het borgen van geleverde kwaliteit door externe partijen.
Pluspunten
zekerheid, betrouwbaar, goed salaris
Minpunten
structuur, traagheid