Gemeente Rotterdam

Reviews over Werk-privébalans bij Gemeente Rotterdam

aanvankelijk leek het leuk. Later merk je dat de meeste de problemen wegschuiven of anderen er proberen ermee op te zadelen. Eerlijkheid is ook niet de sterkste kant.
Minpunten
oneerlijk beleid, typisch overheid
Geen dag is hetzelfde heel variërend werk. Wel standaard dingen die zich elke dag herhalen de randtaken.
Leuke sfeer op werk. Iedereen staat voor elkaar open en helpt elkaar. Je wordt gelijk als een collega gezien.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Ik werk hier met heel vele plezier. Jammer is dat na 23 maanden je contract eindigt en je er daarna echt uit moet. Er bestaat hier veel onduidelijkheid over en dat is jammer. De ene gaat bijvoorbeeld toch door en krijgt na 23 maanden alsnog een contract, al dan niet voor onbepaalde tijd en een ander mag na een half jaar weer terug komen en weer een ander kan via een detacheringsbureau door bij dit bedrijf. De onduidelijkheid die hierover bestaat vind ik het meest negatieve punt bij Ro!Entree. Je kunt hier heel veel leren en veel klantcontactervaring op doen. Wanneer je de hele opleiding bij Ro hebt gedaan, dan kan je echt wel zeggen dat je een goede basis hebt voor een functie in een KCC.
Pluspunten
Veel te leren, gezellige collega's
Minpunten
Onduidelijkheid over je toekomst
Leerzaam gezellige sfeer elke dag weer anders doorgroei mogelijkheden
Prima ambtenaren organisatie waar veel persoonlijke groei mogelijk is
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt en vond het altijd plezierig. zou graag terug willen bij de Gemeente.
Pluspunten
Lucnh
Minpunten
Fijne werkgever, genoeg ruimte voor groei en ondanks grootte van aantal medewerkers ben je nooit ene nummer.
Prachtige tijd gehad met veel verschillende functies. Ik ben hier gegroeid tot een meer manager omdat ik met veel verschillende karakter eigenschappen kon werken
bijvullen van producten en voorbereiden van ontbijt,lunch. schoonmaken en opbergen van de spullen waar het bij hoorde.
Pluspunten
met plezier gewerkt
Minpunten
veel lichamelijke klachten
Grote organisatie; flexibel werken is mogelijk. Veel aandacht voor loopbaancoaching / ontwikkelmogelijkheden.
Pluspunten
flexibel werken
Minpunten
beperkte reiskostenvergoeding
Leuke werkgever met daadkrachtig team van teamleiders.
Pluspunten
Werkomgeving
Minpunten
Doorgroei mogelijkheden
De vragen van de Rotterdamers te beantwoorden binnen een geldend script. goede werkomgeving.
Pluspunten
makkelijk te bereiken
Ik had een leuke stageplek hier gevonden. Ik heb de klanten met een bijstandsuitkering geholpen aan een baan. Dit was echt een leuke stageplek. Jammer dat ik niet mocht blijven! Ik hoop dat ik de kans krijg om hier nu als afgestudeerde SJD aan de slag te gaan!
Pluspunten
Leuke werkplek, leuke en leerzame functie en leuke collega's.
Minpunten
Het was een stageplek en ik mocht niet blijven
Dienstverlenend werk. Zeer intensief. Thuiswerken biedt mogelijkheid tijd flexibel in te delen.
De gemeente Rotterdam is de eerste organisatie waar ik als Facilitair Medewerker ervaring op deed. Als nieuweling ben ik goed begeleid door mijn manager en door de collega's. Ik heb in projecten gewerkt maar ook ondersteuning gegeven aan de servicedesk. Ook het inrichten van kantoorwerkplekken en verhuizingen hoorde tot dagelijkse werkzaamheden. Wij hadden een heel leuk team die elkaar elke dag klaar stond voor elkaar en ook voor anderen.
Bij gemeente rotterdam worden voornamelijk 0 uur contracten gegeven . familie van ambtenaren komen makkelijk binnen + vast contract
Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
soms trage besluitvorming
Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.
Pluspunten
Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch
hoi toen ik daar werkte was alles goed geregeld door de gemeente rotterdam
Pluspunten
werktijden
Minpunten
veel geleerd van mijn mede collega's, helaas loopt gemeente Rotterdam werk en inkomen achter met hun trainingen, maar dat hielt mij niet tegen. Kennis is er om te delen, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Je kan je heel goed ontwikkelen en doorgroeien in de gemeente
Pluspunten
je kan tafeltennissen
Minpunten
weinig impathie