Gemeente Rotterdam

Wissen
3,6Salaris en arbeidsvoorwaarden

36 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 122 reviews

Leuke baan

Het was een leuke baan met leuke collega's. Het enige jammere is dat ik weggestuurd ben zonder geldig reden.

Pluspunten

Heel flexibel

Minpunten

Je bent wordt heel snel weggedaan

Gezellige afdeling. Gezellige collega's en elkaar erg behulpzaam

Eigenlijk maar tijdelijk bij de Gemeente Rotterdam gewerkt. (Afgedwongen door recruiter)Hele gezellige afdeling Functioneel Beheer WMO. Zeer leuke collega's Altijd bereikt te helpen. Helaas wilde mijn toenmalige recruiter ActeForce) mij niet door de gemeente laten overnemen.

Pluspunten

Grote kantine, pauzes zelf te bepalen, zeer veel collegialiteit

Minpunten

Reizen naar centrum.

Mooi menswaardige gemeente

Nu met pensioen maar wil graag actief blijven in een gelijkgestemden functie partime. Als groeps trainer W&I .

Goed

Prima, geen klachten tot zover. Er wordt goed gezorgd om je werk te doen.

Pluspunten

Gratis lunch

Minpunten

Lange werkdagen

Incompetente medewerkers en pesterijen

De Gemeente Rotterdam moet het helaas doen met medewerkers die bewust anderen onprofessioneel behandelen, pesterijen veroorzaken en onveilige werkomgevingen creëren. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor hun burgers. Het is onduidelijk of de Gemeente bewust op zulke mensen selecteert, of dat ze gewoon geen competente medewerkers kunnen vinden. Wel is het duidelijk dat dit de belastingbetaler en Rotterdammer gewoon te veel geld kost.

Pluspunten

Minpunten

Onproffessionele medewerkers

Gezellige collages

Heb 2 jaar voor gemeente Rotterdam gewerkt kijk er nog steeds positief op terug. Mocht bij de afdeling team housing (Datacenter beheer) me werkzaam heden verrichten en dat is een zeer gezellige club mannen. Als er gewerkt moet worden staat iedereen er ook maar tussen door zeker tijd voor een grap en grol. Met overwerken ook iedereen staat er wel als het moet om elkaar te helpen. het zijn echt collages van elkaar en geen medewerkers van het bedrijf kwa houding.

Pluspunten

Gezellige bedrijfscultuur en als in huur ben je ook gewoon een van de collages

Minpunten

Niet zo ondekt

Een "luie" werkomgeving

De meeste mensen maken hun tijd vol met het drinken van koffie op de diverse locaties en het rondrijden in voertuigen. Controle er op is er nauwelijks en men komt er meestal nog mee weg ook.

flexibele uren en werkdagen

bijvullen van producten en voorbereiden van ontbijt,lunch. schoonmaken en opbergen van de spullen waar het bij hoorde.

Pluspunten

met plezier gewerkt

Minpunten

veel lichamelijke klachten

Organisatie met veel ontwikkelmogelijkheden

Grote organisatie; flexibel werken is mogelijk. Veel aandacht voor loopbaancoaching / ontwikkelmogelijkheden.

Pluspunten

flexibel werken

Minpunten

beperkte reiskostenvergoeding

gezellige werkomgeving

De vragen van de Rotterdamers te beantwoorden binnen een geldend script. goede werkomgeving.

Pluspunten

makkelijk te bereiken

Veelzijdige organisatie

Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.

Pluspunten

zelfstandigheid

Minpunten

soms trage besluitvorming

Goede managementcultuur, gericht op groei en ontwikkeling

Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.

Pluspunten

Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch

productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.

productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.

Pluspunten

betaalde stage

prettig werkomgeving

hoi toen ik daar werkte was alles goed geregeld door de gemeente rotterdam

Pluspunten

werktijden

Minpunten

Werken op de camping zou gezellig moeten zijn

Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.

Pluspunten

Divers, genoeg te doen, leerzaam.

Minpunten

Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.

Alle ruimte om je te ontwikkelen

Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.

Pluspunten

Alle kans om je te onplooien.

Minpunten

De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.

Goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden

Met veel plezier gewerkt maar wil nu het roer omgooien

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

De vele reorganisaties

leuke baan

Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.

Pluspunten

goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

geen doorgroeimogelijkheden

Werken bij roteb rotterdam

Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )

Pluspunten

Douchen op werk

Minpunten

geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )

Leuke werksfeer

Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!

Pluspunten

zelf werktijden indelen

Minpunten

betaald weinig

Productieve leerzame werkomgeving

Mijn dag startte om 06:30, ik was verantwoordelijk voor de telefoon en was het gezicht van het bedrijf. Ik startte mijn dag met koffie en thee klaar zetten, de mappen klaarleggen voor mijn collega's en om 07:00 uur deed ik de deur open voor mijn collega's. Rond 08:00 uur verwelkomde ik de consumenten en was ik allround om de telefoon aan te nemen. In de tussen tijd verrichte ik administratieve taken en maakte ik rapporten klaar.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Rotterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Gemeente Rotterdam per locatie

• Gemeente Rotterdam