Gemeente Rotterdam

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Gemeente Rotterdam

bijvullen van producten en voorbereiden van ontbijt,lunch. schoonmaken en opbergen van de spullen waar het bij hoorde.
Pluspunten
met plezier gewerkt
Minpunten
veel lichamelijke klachten
De meeste mensen maken hun tijd vol met het drinken van koffie op de diverse locaties en het rondrijden in voertuigen. Controle er op is er nauwelijks en men komt er meestal nog mee weg ook.
Grote organisatie; flexibel werken is mogelijk. Veel aandacht voor loopbaancoaching / ontwikkelmogelijkheden.
Pluspunten
flexibel werken
Minpunten
beperkte reiskostenvergoeding
De vragen van de Rotterdamers te beantwoorden binnen een geldend script. goede werkomgeving.
Pluspunten
makkelijk te bereiken
Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
soms trage besluitvorming
Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.
Pluspunten
Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch
productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.
Pluspunten
betaalde stage
Minpunten
hoi toen ik daar werkte was alles goed geregeld door de gemeente rotterdam
Pluspunten
werktijden
Minpunten
Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.
Pluspunten
Divers, genoeg te doen, leerzaam.
Minpunten
Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.
Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.
Pluspunten
Alle kans om je te onplooien.
Minpunten
De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.
Met veel plezier gewerkt maar wil nu het roer omgooien
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
De vele reorganisaties
Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden
Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )
Pluspunten
Douchen op werk
Minpunten
geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )
Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!
Pluspunten
zelf werktijden indelen
Minpunten
betaald weinig
Mijn dag startte om 06:30, ik was verantwoordelijk voor de telefoon en was het gezicht van het bedrijf. Ik startte mijn dag met koffie en thee klaar zetten, de mappen klaarleggen voor mijn collega's en om 07:00 uur deed ik de deur open voor mijn collega's. Rond 08:00 uur verwelkomde ik de consumenten en was ik allround om de telefoon aan te nemen. In de tussen tijd verrichte ik administratieve taken en maakte ik rapporten klaar.
typische dag op het werk met collega's onderling was het wel gezellig, maar daar was ook alles mee gezegd. ik heb niet veel geleerd, alleen om met een stapel machine om te gaan meer niet. directie, niet veel mee te maken. mijn collega's waren toppie. er was niks moeilijk.
Pluspunten
er waren geen pluspunten
Minpunten
het eten in de kantine was niet te eten
Positief! Ik heb tot nu toe met heel veel plezier bij Gemeente Rotterdam gewerkt. En ik zou heel graag tot mijn 67 ste jaar bij de gemeente Rotterdam willen blijven werken. Altijd leuke collega's gehad behulpzaam collegiaal etc..
Pluspunten
Altijd tijd maken voor gezelligheid
Minpunten
Er zijn eingelijk geen min punten.
Leuke werkplek met gezellige collega's en directeur, je krijgt de mogelijkheid om je zelf te ontplooien. Collega's helpen graag om mij te motiveren. Het leuke aan de baan was collega's zo veel mogelijk helpen waar nodig is en evenementen organiseren. De sfeer op het werk is heel relaxed en gezellig, ook is er op maandag en donderdag soep die door vrijwilligers wordt voorbereid en op de woensdag heerlijke lunch. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en gelukkig geen moeilijkheden ondervonden gedurende mijn werk.
Pluspunten
Heerlijk eten
een normale werkdag bestaat uit het afhandelen van de mailbox, klachten afhandelen en voorbereiden voor de voorlichtingen. Ik heb hierbij de vrije hand om het programma hiervoor naar mijn eigen inzicht in te delen. Achter af rapporteer ik naar mijn teamleider hoe het gegaan is en of er aandachtspunten zijn. Het leukste is dat ik zelfstandig kan werken en zelf initiatief kan nemen. Mijn collega's zijn erg collegiaal en meedenken.
Pluspunten
je mag zelf weten hoelaat je begint. dit is tussen 7.30 en 9.30 uur
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk