Gemeente Rotterdam

Reviews over Management bij Gemeente Rotterdam

Onder collega's is er een goede sfeer. Ze zijn behulpzaam en professioneel. Er is goede ondersteuning als je start als nieuwe medewerker en de werkplekken (flexplekken) worden goed verzorgd.
Bij de Gemeente Rotterdam werkte ik met 19 dames van verschillende leeftijden. Mooi hierin was dat we als zelfsturend team aan het werk waren. Iedereen stond altijd klaar voor elkaar. Jammer hierin was dat de leidinggevend sfeer bepalend was en dat we vaak niet wisten waar we aan toe waren.
Pluspunten
Zelfsturend team
Minpunten
Slecht leiderschap
Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!
Pluspunten
zelf werktijden indelen
Minpunten
betaald weinig
typische dag op het werk met collega's onderling was het wel gezellig, maar daar was ook alles mee gezegd. ik heb niet veel geleerd, alleen om met een stapel machine om te gaan meer niet. directie, niet veel mee te maken. mijn collega's waren toppie. er was niks moeilijk.
Pluspunten
er waren geen pluspunten
Minpunten
het eten in de kantine was niet te eten
Ik heb de ruimte ontvangen om naast de hoofdtaken verder taken/verantwoordelijkheden op te pakken. Dat heeft mij de ruimte geboden om te ontwikkelen. Het management staat open voor adviezen en biedt je de handvatten om je advies in uitvoering te brengen. Kortom, een prettige en open sfeer, en een uitstekend omgeving te ontwikkelingen!
telefonisch te woord staan van werkzoekende burgers, informatie verschaffen aan burgers, zorg dragen voor goede doorverwijzingen, verzorgen van terugbelverzoeken voor de werk- en inkomensconsulenten en schuldhulpverlening consulenten.Kennis van WWB wet & regelgeving, Minima beleid, Bijzondere Bijstand aanvraag procedure en schuldhulpverlening aanvraag.
Pluspunten
kennis en ervaring
Minpunten
Leuke werkplek met gezellige collega's en directeur, je krijgt de mogelijkheid om je zelf te ontplooien. Collega's helpen graag om mij te motiveren. Het leuke aan de baan was collega's zo veel mogelijk helpen waar nodig is en evenementen organiseren. De sfeer op het werk is heel relaxed en gezellig, ook is er op maandag en donderdag soep die door vrijwilligers wordt voorbereid en op de woensdag heerlijke lunch. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en gelukkig geen moeilijkheden ondervonden gedurende mijn werk.
Pluspunten
Heerlijk eten
Bij Stadsbeheer ken bijna iedereen die in het gebouw werkt. Dit creëert een leuk werkende sfeer. In deze periode heb ik veel geleerd onder andere het flexibel kunnen zijn met je werkzaamheden. Een voorbeeld hiervan is dat je iemand bij de balie stond en je de telefoon overging en daarnaast de manager voor je stond om iets te regelen in zijn agenda.
Minpunten
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk
Minpunten
Ik heb bij de Gemeente Rotterdam de gelegenheid gekregen een afdeling Kwalitesbeheer neer te zetten waar we met een team van Kwaliteitsinspecteurs verantwoordelijk waren voor de kwaliteitsmetingen het borgen van geleverde kwaliteit door externe partijen.
Pluspunten
zekerheid, betrouwbaar, goed salaris
Minpunten
structuur, traagheid
Deze baan is geen enkele dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, divers en verrassend. Dat heeft me geleerd in te springen op plotselinge situatie's. De klanten zijn niet altijd even makkelijk. Regelmatig heb ik agressiviteit voor de balie gehad. Je leert daardoor rustig te blijven, al is dat niet even makkelijk als iemand je de huid volscheldt. Dat vind ik dan ook de lastigste kant van deze baan. We werken hier niet echt met een directie, die zitten op het hoofdkantoor in Rotterdam. Er is een leidinggevende aanwezig. Het leukst vind ik de diversiteit. Ook al maak ik dagen van 9 uur, ze zijn altijd zo voorbij!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig organisatie
goede werksfeer met de collega's en de directie iedereen stond klaar om elkaar te helpen
Rotterdam klopt zo met het beeld dat ervan bestaat: lekker concreet, geen poespas, korte lijnen, aardige mensen met het hart op de tong. We kunnen stevig ruzie met elkaar maken, maar het ook weer goed maken. Geen woorden, maar daden. Het klopt echt ! Ik ben van deze stad en van de Rotterdammers gaan houden. Ik ben trots op het werk dat ik mag doen voor deze stad, voor de medewerkers en voor dus voor haar inwoners.
het leukste is de contact met verschillende top ambtenaren en burgers.
vakspecialisme op het gebied van, toezichthouden in de openbare ruimte, toezichthouder AWB, parkeerbelasting, WvW 1994, Wet Mulder, APV/ASV training, bestuursrechterlijk en strafrechterlijk handhaven, praktijkcoaching handhaver, complete opleiding voor handhavers, BOA en PHB docent. Deze vaardigheden allen opgedaan binnen de gemeente Rotterdam.
Bekijk meer reviews over Gemeente Rotterdam