Gemeente Rotterdam

Reviews over Management bij Gemeente Rotterdam

Onder collega's is er een goede sfeer. Ze zijn behulpzaam en professioneel. Er is goede ondersteuning als je start als nieuwe medewerker en de werkplekken (flexplekken) worden goed verzorgd.
Ik ging tegen me zin naar me werk.Het was geen gezellig werkplek
Pluspunten
Geen plus punt
Minpunten
Schijnheilige medewerkers
Vreselijke sfeer, onbekwame teamleider('s),/managers, te weinig bezetting, slechte werkgever
Fijne werkgever, genoeg ruimte voor groei en ondanks grootte van aantal medewerkers ben je nooit ene nummer.
Prachtige tijd gehad met veel verschillende functies. Ik ben hier gegroeid tot een meer manager omdat ik met veel verschillende karakter eigenschappen kon werken
De gemeente Rotterdam is de eerste organisatie waar ik als Facilitair Medewerker ervaring op deed. Als nieuweling ben ik goed begeleid door mijn manager en door de collega's. Ik heb in projecten gewerkt maar ook ondersteuning gegeven aan de servicedesk. Ook het inrichten van kantoorwerkplekken en verhuizingen hoorde tot dagelijkse werkzaamheden. Wij hadden een heel leuk team die elkaar elke dag klaar stond voor elkaar en ook voor anderen.
Was leuke baan en leuk ervaringen met een gezellig team
Pluspunten
Aardig collega's en mogelijkheid om te ontwikkelen
Minpunten
stress
Gezellige werksfeer, kon goed omgaan met mn collega's en leidinggevende
Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
soms trage besluitvorming
Rotterdam is nog heel erg zoekende als het om samenwerking tussen cluster MO en W&I gaat. Heel er versnippert, waardoor het voor de uitvoering niet makkelijk is de goede stappen te zetten.
Pluspunten
flexible werktijden, mogelijkheden thuis te werken
Minpunten
weinig doorgrooimogelijkheden, diversiteit in de uitvoering is niet terug te zien in het management
Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.
Pluspunten
Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch
Echt lekker om daar te werken. Goed medewerkers en staff. Ik hou van buiten werken. Jammer is er geen werk meer.
Het werk is voor belang om de veiligheid van burgers te waarborgen
Goed georganiseerde afdeling, behulpzame collega's en en prettige werksfeer
Leuke informele bedrijfscultuur, waar je een op een contact hebt met de klanten.
Ik ben tevreden dat ik deze prachtige kans heb gekregen om mezelf binnen zo een korte tijd na mijn studie te bewijzen en voor de afdelingshoofd! Ik heb zoveel geleerd, gewerkt, gedaan dat ik na dit alles aan kan!
Pluspunten
Goede werksfeer, mooi gebouw, goed bereikbaarheid, midden in het centrum
Minpunten
Zeer prettig samengewerkt, heb voldoende kennis en ervaring kunnen delen met de vaste medewerkers op het servicepunt.
Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.
Pluspunten
Divers, genoeg te doen, leerzaam.
Minpunten
Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.
Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.
Pluspunten
Alle kans om je te onplooien.
Minpunten
De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.
Gemeente medewerkers waarover geklaagd is (bekend is op de afdeling; klachten) hebben goede training nodig in EMPATHISCH VERMOGEN & de sociale Skills opkrikken.
Pluspunten
Meer minpunten dan pluspunten
Minpunten
Heel veel minpunten
Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )
Pluspunten
Douchen op werk
Minpunten
geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )