Gemeente Rotterdam

Reviews over Doorgroei en promotie bij Gemeente Rotterdam

Leuke sfeer op werk. Iedereen staat voor elkaar open en helpt elkaar. Je wordt gelijk als een collega gezien.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Op het werk maak ik verschillende dingen mee qua werk, geen dag ziet hetzelfde uit. Ik heb geleerd om zelfstandig en in teamverband te werken en heel veel geduld te hebben met klanten die de taal nauwelijks beheersen. Het moeilijkste van de baan is om klanten de motivatie te geven om hun doel te behalen die ze voor ogen hebben. Het leukste van de baan is om aan het einde van de rit met de hulp die ik bied, een dankbare en tevreden klant te hebben die het ook laat blijken door het te vertellen.
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk
Minpunten
Leuke en gezellige werksfeer. Je kan dagelijks iets erbij leren.
Wijzegings formulieren inscannen zodat de mensen die een uitkerings ontvingen hun geld kregen. Bijzondere bijstand toekennen.
Pluspunten
Leuke collega's afwisselende werk
Minpunten
contract verliep
voor helaas een korte periode heb ik gewerkt voor de telefoon centrale van de gemeente rotterdam. ik heb vrij veel mogen leren en heb mogen werken met leuke collegas. helaas was het van korte duur maar ik zou het zo weer over doen.
Pluspunten
super grote kantine met alleen maar lekkerer dingen
Minpunten
veelste veel storingen en een super lange vermoeiende cursus
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geĂŻnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in Ă©Ă©n keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op Ă©Ă©n doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk
Gemeente rotterdam is een plek om jezelf te kunnen ontwikkelen en te groeien.
Deze baan is geen enkele dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, divers en verrassend. Dat heeft me geleerd in te springen op plotselinge situatie's. De klanten zijn niet altijd even makkelijk. Regelmatig heb ik agressiviteit voor de balie gehad. Je leert daardoor rustig te blijven, al is dat niet even makkelijk als iemand je de huid volscheldt. Dat vind ik dan ook de lastigste kant van deze baan. We werken hier niet echt met een directie, die zitten op het hoofdkantoor in Rotterdam. Er is een leidinggevende aanwezig. Het leukst vind ik de diversiteit. Ook al maak ik dagen van 9 uur, ze zijn altijd zo voorbij!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig organisatie
goede werksfeer met de collega's en de directie iedereen stond klaar om elkaar te helpen
Het bezoeken van schoolpleinen tijdens de tussen en naschoolse periode om diverse activiteiten aan te bieden, contacten leggen en observeren van zowel positieve en negatieve van deelnemers (jongens en meisjes) van 5 t/m 14 jaar plus de ouders. Samen werkingspartners en natuurlijk i.s.m. 1 a 2 collega's. Na elke activiteit werd er een logboek ingevuld met (inhoud) aantal deelnemers, sfeer, en terugblik op de vorige activiteit i.v.m. ontwikkelingen van de algehele doelstelling en ter info voor de directie. Mijn collega's waren/zijn professionals en stagiairs als ook vrijwilligers waar ik sturing/leiding aan gaf. De sfeer onderling heb ik in de meeste gevallen als flexibel en horizontaal ervaren. Het leukste van mijn baan was de output van deelnemers(wat je er instopt/steekt krijg je dubbel terug). Het moeilijkste is om bruggen te bouwen, dit kost enorm veel fysieke/mentale energie (tropen jaren) het voortdurend alert zijn en blijven ook al heb je je dag niet.
Pluspunten
Werkkleding voorzien van logo, bij avondwerk betaalde maaltijd en tijds compensatie extra.
Minpunten
Niet roken, altijd op taal gebruik letten, onberijkbare jeugd, soms erg lange dagen.
Het leukste aan mijn stageperiode was dat ik me totaal geen stagiaire heb gevoeld. Mijn collega's stonden altijd voor me klaar.
vakspecialisme op het gebied van, toezichthouden in de openbare ruimte, toezichthouder AWB, parkeerbelasting, WvW 1994, Wet Mulder, APV/ASV training, bestuursrechterlijk en strafrechterlijk handhaven, praktijkcoaching handhaver, complete opleiding voor handhavers, BOA en PHB docent. Deze vaardigheden allen opgedaan binnen de gemeente Rotterdam.
mensen aanspreken op fout gedrag. Geleerd om om te gaan met moeilijke situaties. de directie was altijd aanwezig om ons bijtestaan in bepaalde situaties.aardige en behulpzame collegas.soms heb je wel eens te maken met ongevallen.regelmatig in contact met aardige mensen.
Pluspunten
gratis drankjes en gezellige collegas.
Minpunten
een laag salaris
Bekijk meer reviews over Gemeente Rotterdam