Gemeente Rotterdam

Reviews over Doorgroei en promotie bij Gemeente Rotterdam

Leuke sfeer op werk. Iedereen staat voor elkaar open en helpt elkaar. Je wordt gelijk als een collega gezien.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
heb veel geleerd met verschillende culturen te werken
Pluspunten
eigen tijden
Minpunten
collega
Ik mocht tijdens mijn stage 2 dagen meelopen met de receptioniste. Geen dag is hetzelfde geweest.
Ik ben tevreden dat ik deze prachtige kans heb gekregen om mezelf binnen zo een korte tijd na mijn studie te bewijzen en voor de afdelingshoofd! Ik heb zoveel geleerd, gewerkt, gedaan dat ik na dit alles aan kan!
Pluspunten
Goede werksfeer, mooi gebouw, goed bereikbaarheid, midden in het centrum
Minpunten
Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.
Pluspunten
Divers, genoeg te doen, leerzaam.
Minpunten
Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.
Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.
Pluspunten
Alle kans om je te onplooien.
Minpunten
De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.
Gemeente medewerkers waarover geklaagd is (bekend is op de afdeling; klachten) hebben goede training nodig in EMPATHISCH VERMOGEN & de sociale Skills opkrikken.
Pluspunten
Meer minpunten dan pluspunten
Minpunten
Heel veel minpunten
Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden
Deze periode was als Stage als IT leerling mijn eerste werkervaring in deze functie. Al was dit enig tijd geleden zij hebben mij naast een goede leerperiode, ook goed aangestuurd op mijn min punten die ik destijds nodig had voor ik het bedrijfsleven in kon treden.
Een typische dag op werk begint om 08:00 , Je stapt de wagen in en gaat naar een wijk. Daar zal je (mini's) Of (Maxi's) moeten beladen, om 10:00/11:00 uur krijg je Pauze van een half uur dan ga je weer de wijk in en werk je tot half 3 ongeveer dan ga je storten en om 16:00 uur ga je naar huis ,als het je eerste werkdag is dan wordt dat jou aangeleerd door de chaufeur of mede belader . Als je grofvuil moet beladen dan gaat de laadbak omlaag en word er grofvuil in de bak gegooid (op een veilige manier ) er is niks moeilijk aan het werk , alleen even wennen in het begin misschien met het beladen van de ( mini's Of Maxi's ) het Leukste vind ik zelf je werkt buiten af en toe een babbeltje kan maken met klanten ( eigenaar van de bak )
Pluspunten
Douchen op werk
Minpunten
geen toekomst ( GEEN VASTE CONTRACTEN )
Ingezet op pittige dossiers met Multi problematiek waarbij een integrale aanpak van belang is. Ontzettend veel geleerd
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Drukke omgeving
Ik had veel plezier en heb heel veel geleerd. Sfeer is leuk, soms kan het veel drukte krijgen en zorgt voor stres, maar dan in het eind van de dag is het over.
Pluspunten
Leerzaam en wisselend.
Minpunten
werk druk.
Hier leerde ik om in een financiële groep samen te werken en samen een doel te bereiken. Dit werd gedaan door administratieve werkzaamheden te verrichten. Er was mogelijk voor mij om door te groeien, maar in verband met de crisis moest mijn arbeidsovereenkomst worden beëindigd.
Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!
Pluspunten
zelf werktijden indelen
Minpunten
betaald weinig
typische dag op het werk met collega's onderling was het wel gezellig, maar daar was ook alles mee gezegd. ik heb niet veel geleerd, alleen om met een stapel machine om te gaan meer niet. directie, niet veel mee te maken. mijn collega's waren toppie. er was niks moeilijk.
Pluspunten
er waren geen pluspunten
Minpunten
het eten in de kantine was niet te eten
De dagelijkse activiteiten bestonden uit: Het omgaan met vertrouwelijke informatie, telefonische en schriftelijke (informatie)verzoeken voorbereiden en afhandelen, gegevens registeren binnen de organisatie, inwinnen van informatie binnen en buiten de organisatie, doorverwijzen van collega’s en burgers, opstellen van rapportages, parkeervergunningen aanvragen, parkeervergunningen opzeggen, parkeervergunningen wijzigen, telefoon aannemen, burgers ontvangen, het doorvoeren van verhuisgegevens van burgers binnen en buiten de gemeente. Ik heb geleerd om prioriteiten te stellen en hoe je moet handelen in verschillende situaties.
Pluspunten
Motiverend team
Geweldige werkervaringen gehad bij de Gemeente Rotterdam
Pluspunten
werk variatie
Minpunten
onverwachte situaties
Veel geleerd over groenvoorziening en onderhoud.De handen uit de mouwen steken.Gezamelijk de klus klaren.
Pluspunten
veel buiten
Minpunten
slecht weer
Voor ik begon aan mijn stage bij de gemeente, zag ik het niet echt zitten. Dacht dat het van die clichés kantoorbaatje was, van die 9 tot 5 dagen, hele dag achter een computer, wat werk verrichten. Ik bekeek het heel zwart wit. Maar integenstelling zelfs, ik heb nog nooit zulke leuke ambtenaren gezien, als deze. Dit waren geen ambtenaren onderling, dit was een familie, broers en zussen samen, het was zoooooo mooi om te zien hoe deze mensen met elkaar omgingen, allemaal van een ander cultuur, afkomst en religie en ondanks dat waren ze toch één. Het was elke dag feest bij hun, altijd waren ze aan het lachen, elkaar aan het dolle, samen werken. Het was gewoon te mooi voor woorden, hoe die mensen met elkaar omgaan. Maar ook zoals bij andere gemeentes moest er hier gewerkt worden en ondanks was het feestje nooit om, iedereen deed zijn/haar werk, maar maakte het toch gezellig met elkaar !
Bij Stadsbeheer ken bijna iedereen die in het gebouw werkt. Dit creëert een leuk werkende sfeer. In deze periode heb ik veel geleerd onder andere het flexibel kunnen zijn met je werkzaamheden. Een voorbeeld hiervan is dat je iemand bij de balie stond en je de telefoon overging en daarnaast de manager voor je stond om iets te regelen in zijn agenda.
Minpunten
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij