Gemeente Rotterdam

Reviews over Bedrijfscultuur bij Gemeente Rotterdam

Geen dag is hetzelfde heel variërend werk. Wel standaard dingen die zich elke dag herhalen de randtaken.
Grote diversiteit aan werkzaamheden. Geen Ă©Ă©n dag is hetzelfde. Leuke collega's en zeer behulpzaam.
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
onzeker over baan
Op het werk maak ik verschillende dingen mee qua werk, geen dag ziet hetzelfde uit. Ik heb geleerd om zelfstandig en in teamverband te werken en heel veel geduld te hebben met klanten die de taal nauwelijks beheersen. Het moeilijkste van de baan is om klanten de motivatie te geven om hun doel te behalen die ze voor ogen hebben. Het leukste van de baan is om aan het einde van de rit met de hulp die ik bied, een dankbare en tevreden klant te hebben die het ook laat blijken door het te vertellen.
De voorbereidingen maken voor de verkiezingen. Het toewijzen van functies. Persoonsgegevens indelen in de administratie. Voorbereiden van stembureau´s en de bemanning. En taakverdelingen maken voor de dag van de verkiezingen voor een goed verloop.
Op diverse afdelingen en diensten van de Gemeente gewerkt. Leuke collega´s informele werksfeer. Uitgebreid takenpakket en mede door het contact met verschillende afdelingen bouw je snel een sociaal netwerk op.
Pluspunten
groot sociaal netwerk
Minpunten
Leuke en gezellige werksfeer. Je kan dagelijks iets erbij leren.
Callcenter agent bij de gemeente Rotterdam. Mijn skills, sociale zaken en werkgelegenheid en publiekszaken Rotterdam. Via het gemeente systeem geef ik de burger van Rotterdam antwoord op de vraag. Ik zie het zo dat ik de reisleider bent en dat ik de burger mee neemt in de spinnenweb van alle regels en wetten van de Gemeente Rotterdam, en zo de burger zo goed mogelijk een antwoord te geven op de vraag. Dagelijks worden wij beoordeeld, zo ben ik in de afgelopen 4 maanden 15 keer beoordeeld. Zo scoor ik 95 %. Zo werd klantauthenticatie – empathie – en luisteren, samenvatten, en doorvragen streng beoordeeld. Ook voor deze punten scoor ik 95%.
Pluspunten
leuke werksfeer
Minpunten
Ik heb bij de Gemeente Rotterdam de gelegenheid gekregen een afdeling Kwalitesbeheer neer te zetten waar we met een team van Kwaliteitsinspecteurs verantwoordelijk waren voor de kwaliteitsmetingen het borgen van geleverde kwaliteit door externe partijen.
Pluspunten
zekerheid, betrouwbaar, goed salaris
Minpunten
structuur, traagheid
Wijzegings formulieren inscannen zodat de mensen die een uitkerings ontvingen hun geld kregen. Bijzondere bijstand toekennen.
Pluspunten
Leuke collega's afwisselende werk
Minpunten
contract verliep
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geĂŻnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in Ă©Ă©n keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op Ă©Ă©n doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk
goede werksfeer met de collega's en de directie iedereen stond klaar om elkaar te helpen
Het bezoeken van schoolpleinen tijdens de tussen en naschoolse periode om diverse activiteiten aan te bieden, contacten leggen en observeren van zowel positieve en negatieve van deelnemers (jongens en meisjes) van 5 t/m 14 jaar plus de ouders. Samen werkingspartners en natuurlijk i.s.m. 1 a 2 collega's. Na elke activiteit werd er een logboek ingevuld met (inhoud) aantal deelnemers, sfeer, en terugblik op de vorige activiteit i.v.m. ontwikkelingen van de algehele doelstelling en ter info voor de directie. Mijn collega's waren/zijn professionals en stagiairs als ook vrijwilligers waar ik sturing/leiding aan gaf. De sfeer onderling heb ik in de meeste gevallen als flexibel en horizontaal ervaren. Het leukste van mijn baan was de output van deelnemers(wat je er instopt/steekt krijg je dubbel terug). Het moeilijkste is om bruggen te bouwen, dit kost enorm veel fysieke/mentale energie (tropen jaren) het voortdurend alert zijn en blijven ook al heb je je dag niet.
Pluspunten
Werkkleding voorzien van logo, bij avondwerk betaalde maaltijd en tijds compensatie extra.
Minpunten
Niet roken, altijd op taal gebruik letten, onberijkbare jeugd, soms erg lange dagen.
Het leukste aan mijn stageperiode was dat ik me totaal geen stagiaire heb gevoeld. Mijn collega's stonden altijd voor me klaar.
- Je leert hoe om te gaan met mensen. - Professioneel handelen - Vriendelijke collega's, ze stonden altijd klaar voor je als je met vragen kwam. - Het nauwkeurig letten op de ID's en paspoorten.
Pluspunten
Er was ruimte om te pauzeren, eten en drinken waren aanwezig in de zaal.
Minpunten
Door de drukte kwam je niet toe aan je pauze
ze beloven je gouden bergen, maar tegenspraak en of verbeteringen in processen werd niet geaccepteerd.
Pluspunten
lekker salaris
Minpunten
veel moeten geven, maar niks krijgen.
achter de computer, leuke collega's, lange dagen, zelfstandig werk
het leukste is de contact met verschillende top ambtenaren en burgers.
Het behandelen van aanvragen leerlingenvervoer en het beantwoorden van vragen over leerlingenvervoer, in een goed op elkaar ingespeeld team van 4. Het moeilijkste van de baan is het ad hoc oplossen van problemen die kunnen ontstaan in het vervoer, maar dat is ook uitdagend en elke dag weer verrassend. Het leukste van de baan is de grote mate van zelfstandigheid.
Pluspunten
goed bereikbaar, grote mate van zelfstandigheid
Minpunten
werkdruk
mensen aanspreken op fout gedrag. Geleerd om om te gaan met moeilijke situaties. de directie was altijd aanwezig om ons bijtestaan in bepaalde situaties.aardige en behulpzame collegas.soms heb je wel eens te maken met ongevallen.regelmatig in contact met aardige mensen.
Pluspunten
gratis drankjes en gezellige collegas.
Minpunten
een laag salaris
Bekijk meer reviews over Gemeente Rotterdam