Gemeente Rotterdam

Reviews over Bedrijfscultuur bij Gemeente Rotterdam

Geen dag is hetzelfde heel variërend werk. Wel standaard dingen die zich elke dag herhalen de randtaken.
Ik had veel plezier en heb heel veel geleerd. Sfeer is leuk, soms kan het veel drukte krijgen en zorgt voor stres, maar dan in het eind van de dag is het over.
Pluspunten
Leerzaam en wisselend.
Minpunten
werk druk.
Bij de Gemeente Rotterdam werkte ik met 19 dames van verschillende leeftijden. Mooi hierin was dat we als zelfsturend team aan het werk waren. Iedereen stond altijd klaar voor elkaar. Jammer hierin was dat de leidinggevend sfeer bepalend was en dat we vaak niet wisten waar we aan toe waren.
Pluspunten
Zelfsturend team
Minpunten
Slecht leiderschap
Leuke baan alleen word je er weinig voor betaald. Je moet veel weten en er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers. Veel geleerd!
Pluspunten
zelf werktijden indelen
Minpunten
betaald weinig
Mijn dag startte om 06:30, ik was verantwoordelijk voor de telefoon en was het gezicht van het bedrijf. Ik startte mijn dag met koffie en thee klaar zetten, de mappen klaarleggen voor mijn collega's en om 07:00 uur deed ik de deur open voor mijn collega's. Rond 08:00 uur verwelkomde ik de consumenten en was ik allround om de telefoon aan te nemen. In de tussen tijd verrichte ik administratieve taken en maakte ik rapporten klaar.
Fijne werkgever en juiste balans tussen werk en privé. Veel ontwikkelingsmogelijkheid. Veel uitdaging en expertise. Collega's zijn vriendelijk en werk willend. Ik heb het erg naar mijn zin en hoop hier nog jaren te mogen werken.
Pluspunten
ontwikkeling
Minpunten
Losse contacten
typische dag op het werk met collega's onderling was het wel gezellig, maar daar was ook alles mee gezegd. ik heb niet veel geleerd, alleen om met een stapel machine om te gaan meer niet. directie, niet veel mee te maken. mijn collega's waren toppie. er was niks moeilijk.
Pluspunten
er waren geen pluspunten
Minpunten
het eten in de kantine was niet te eten
Ik heb de ruimte ontvangen om naast de hoofdtaken verder taken/verantwoordelijkheden op te pakken. Dat heeft mij de ruimte geboden om te ontwikkelen. Het management staat open voor adviezen en biedt je de handvatten om je advies in uitvoering te brengen. Kortom, een prettige en open sfeer, en een uitstekend omgeving te ontwikkelingen!
Positief! Ik heb tot nu toe met heel veel plezier bij Gemeente Rotterdam gewerkt. En ik zou heel graag tot mijn 67 ste jaar bij de gemeente Rotterdam willen blijven werken. Altijd leuke collega's gehad behulpzaam collegiaal etc..
Pluspunten
Altijd tijd maken voor gezelligheid
Minpunten
Er zijn eingelijk geen min punten.
telefonisch te woord staan van werkzoekende burgers, informatie verschaffen aan burgers, zorg dragen voor goede doorverwijzingen, verzorgen van terugbelverzoeken voor de werk- en inkomensconsulenten en schuldhulpverlening consulenten.Kennis van WWB wet & regelgeving, Minima beleid, Bijzondere Bijstand aanvraag procedure en schuldhulpverlening aanvraag.
Pluspunten
kennis en ervaring
Minpunten
De dagelijkse activiteiten bestonden uit: Het omgaan met vertrouwelijke informatie, telefonische en schriftelijke (informatie)verzoeken voorbereiden en afhandelen, gegevens registeren binnen de organisatie, inwinnen van informatie binnen en buiten de organisatie, doorverwijzen van collega’s en burgers, opstellen van rapportages, parkeervergunningen aanvragen, parkeervergunningen opzeggen, parkeervergunningen wijzigen, telefoon aannemen, burgers ontvangen, het doorvoeren van verhuisgegevens van burgers binnen en buiten de gemeente. Ik heb geleerd om prioriteiten te stellen en hoe je moet handelen in verschillende situaties.
Pluspunten
Motiverend team
Leuke werkplek met gezellige collega's en directeur, je krijgt de mogelijkheid om je zelf te ontplooien. Collega's helpen graag om mij te motiveren. Het leuke aan de baan was collega's zo veel mogelijk helpen waar nodig is en evenementen organiseren. De sfeer op het werk is heel relaxed en gezellig, ook is er op maandag en donderdag soep die door vrijwilligers wordt voorbereid en op de woensdag heerlijke lunch. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en gelukkig geen moeilijkheden ondervonden gedurende mijn werk.
Pluspunten
Heerlijk eten
Geweldige werkervaringen gehad bij de Gemeente Rotterdam
Pluspunten
werk variatie
Minpunten
onverwachte situaties
Veel geleerd over groenvoorziening en onderhoud.De handen uit de mouwen steken.Gezamelijk de klus klaren.
Pluspunten
veel buiten
Minpunten
slecht weer
Meer kennis opgedaan met software, streng beleid, gezellige collega's, helemaal volgens de regels werken, dat je mensen kan blij maken door ze te helpen.
gezellige omgeving, helaas gehele dag achter computer en last van muisarm
Pluspunten
tijden
Minpunten
computer hele dag
een normale werkdag bestaat uit het afhandelen van de mailbox, klachten afhandelen en voorbereiden voor de voorlichtingen. Ik heb hierbij de vrije hand om het programma hiervoor naar mijn eigen inzicht in te delen. Achter af rapporteer ik naar mijn teamleider hoe het gegaan is en of er aandachtspunten zijn. Het leukste is dat ik zelfstandig kan werken en zelf initiatief kan nemen. Mijn collega's zijn erg collegiaal en meedenken.
Pluspunten
je mag zelf weten hoelaat je begint. dit is tussen 7.30 en 9.30 uur
je leert met de gevoelens van de werkzoekende omgaan. Je leert hoe je rapporten moet schrijven
Bij Stadsbeheer ken bijna iedereen die in het gebouw werkt. Dit creëert een leuk werkende sfeer. In deze periode heb ik veel geleerd onder andere het flexibel kunnen zijn met je werkzaamheden. Een voorbeeld hiervan is dat je iemand bij de balie stond en je de telefoon overging en daarnaast de manager voor je stond om iets te regelen in zijn agenda.
Minpunten
het was een leerzame periode bij de gemeente. Je krijgt interne opleiding, goede begeleiding
Pluspunten
vrijheid op het werk
Minpunten
tijden
Ik begon als trambestuurster. Het was een geweldige tijd. Ik organiseerde steeds avondjes uit zoals uit eten of bowlen. Na enige tijd kreeg ik een vast lijn en dat was makkelijker plannen voor de avondjes uit. Wij waren met zijn alle een goed team. Ik kwam toen mijn ex man tegen. Omdat wij gelijke diensten wilde draaien gingen wij naar de bus. Buschauffeur ik vond het geweldig vaste lijn, je kende je klanten het was gezellig bij ons. De laatste dag dat ik zou gaan rijden had ik met mijn ex man geruild. Ik was eerder op deze buslijn gestapt omdat er een omleiding in zat. Nou dat hele verhaal zal ik u maar besparen. Mijn collega had ruzie met een passagier die ineens terug kwam en wurgde mijn collega. Ik stapte ertussen en haalde ze uit elkaar. Helaas lag ik over het dashboard en later in een ziekenauto. Ik mag toen van de bedrijfsarts niet de bus op dus even andere dingen gedaan bij de RET. Was leuk instap controle gedaan met een groep collega's en toen abonnementen maken en later kwam ik op de afdeling klanten contact. Geweldig je krijgt dan alles te zien waarom mensen klachten indienen. Ik kreeg daar de losse had ik had lijndienst inzicht en kon de klacht soms beter begrijpen en de klacht beter behandelen dan de mensen die op kantoor zaten. Het was een geweldige tijd. Maar terug naar de bus, ik was ondertussen al bij Brinks aangenomen. Ik kon gelijk mijn ontslag indienen.
Pluspunten
klanten contact
Minpunten
je maakt wel eens iets vervelends mee. tja dat hoort erbij