Gemeente Rotterdam

Reviews over Bedrijfscultuur bij Gemeente Rotterdam

Geen dag is hetzelfde heel variërend werk. Wel standaard dingen die zich elke dag herhalen de randtaken.
Ik koppelde applicaties van diverse diensten aan de basisregistratie personen en adressen. Dit was een technische, maar vooral ook een organisatorische taak. Ik heb geleerd dat je vaak met diplomatie en charme veel meer gedaan kreeg. Ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet opbrengen, maar dat zelfinitiatief zaken snel weer in werking kan brengen. Het leukste van de baan waren de vele contacten op alle niveau, van topmanagement tot systeembeheer. Het moeilijkste was het afscheid nemen.
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
soms trage besluitvorming
Rotterdam is nog heel erg zoekende als het om samenwerking tussen cluster MO en W&I gaat. Heel er versnippert, waardoor het voor de uitvoering niet makkelijk is de goede stappen te zetten.
Pluspunten
flexible werktijden, mogelijkheden thuis te werken
Minpunten
weinig doorgrooimogelijkheden, diversiteit in de uitvoering is niet terug te zien in het management
Een werkdag is nooit zonder vergaderingen, waarbij er wordt afgestemd over allerlei onderwerpen. De uitdaging is besluitvorming op ambtelijk en bestuurlijk niveau, met om je heen allerlei stakeholders die ook belangen hebben bij de besluitvorming. Wat ik het leukste vind aan de baan is de complexiteit van de omgeving. Dit is tegelijkertijd ook het meest moeilijk. De cultuur binnen de gemeente is gericht op ontwikkeling, groei en integriteit. Een zeer prettige organisatie om voor te werken.
Pluspunten
Prachtig gebouw met uitzicht op Erasmusbrug, goede lunch
productieve en gezellige werkomgeving, een ideale stageplek.
Pluspunten
betaalde stage
Minpunten
hoi toen ik daar werkte was alles goed geregeld door de gemeente rotterdam
Pluspunten
werktijden
Minpunten
veel geleerd van mijn mede collega's, helaas loopt gemeente Rotterdam werk en inkomen achter met hun trainingen, maar dat hielt mij niet tegen. Kennis is er om te delen, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Je kan je heel goed ontwikkelen en doorgroeien in de gemeente
Pluspunten
je kan tafeltennissen
Minpunten
weinig impathie
Het werk is voor belang om de veiligheid van burgers te waarborgen
Goed georganiseerde afdeling, behulpzame collega's en en prettige werksfeer
Leuke informele bedrijfscultuur, waar je een op een contact hebt met de klanten.
het ondersteunen van klanten bij aanvragen van bijstand of dergelijk
Ik mocht tijdens mijn stage 2 dagen meelopen met de receptioniste. Geen dag is hetzelfde geweest.
Ik ben tevreden dat ik deze prachtige kans heb gekregen om mezelf binnen zo een korte tijd na mijn studie te bewijzen en voor de afdelingshoofd! Ik heb zoveel geleerd, gewerkt, gedaan dat ik na dit alles aan kan!
Pluspunten
Goede werksfeer, mooi gebouw, goed bereikbaarheid, midden in het centrum
Minpunten
Zeer prettig samengewerkt, heb voldoende kennis en ervaring kunnen delen met de vaste medewerkers op het servicepunt.
Leuk werk, veel geleerd. Jammer dat de bedrijfscultuur niet optimaal was. Erg chaotisch en regels werden niet goed nageleefd. Geen structuur.
Pluspunten
Divers, genoeg te doen, leerzaam.
Minpunten
Geen structuur, chaotisch, geen goede regels of protocol.
Sinds ik bij de gemeente Rotterdam werk heb ik alle trainingen en cursussen die ik wilde, mogen volgen. Zo heb ik binnen mijn werk specialismen ontwikkeld waardoor mijn baan geen jaar hetzelfde was, hoewel de functienaam gelijk bleef. Als je leidinggevende en collega's je interessante klussen gunnen en je bent zelf proactief, kun je enorme veel halen uit een lang dienstverband. En zelfs als je aangeeft weg te willen, krijg je daarbij maximale ondersteuning, variërend van een carrièrecoach tot iemand die een professionele profielfoto van je maakt tot een minicursus netwerken en solliciteren. Qua salaris zit er al vrij snel een grens aan doorgroeien -als je geen leiding wilt geven of iets dergelijks- maar dit soort ontwikkelmogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden compenseren de financiële stagnatie wat mij betreft. De cultuur is behoorlijk hiërarchisch en je moet tactisch zijn als je kritiek wilt uiten. De hoeveelheid systemen en geschreven regels zijn de laatste jaren erg afgenomen En de vrijheid, door flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden, juist toe.
Pluspunten
Alle kans om je te onplooien.
Minpunten
De grens aan het salaris als je geen leiding wilt geven.
Gemeente medewerkers waarover geklaagd is (bekend is op de afdeling; klachten) hebben goede training nodig in EMPATHISCH VERMOGEN & de sociale Skills opkrikken.
Pluspunten
Meer minpunten dan pluspunten
Minpunten
Heel veel minpunten
Met veel plezier gewerkt maar wil nu het roer omgooien
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
De vele reorganisaties
Ik vind dit een leuke baan omdat deze veel afwisseling heeft. Goede sfeer en zelf aansturend en de vrijheid heb om de dag zelf in te delen. Heeft goede arbeidsvoorwaarden. Het moeilijkste is dat ik als inhuurkracht niet veel doorgroeimogelijkheden heb. Het leuke aan deze baan is dat er elke dag een verassing is, je weet niet hoe je dag zal zijn of verlopen.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden
Deze periode was als Stage als IT leerling mijn eerste werkervaring in deze functie. Al was dit enig tijd geleden zij hebben mij naast een goede leerperiode, ook goed aangestuurd op mijn min punten die ik destijds nodig had voor ik het bedrijfsleven in kon treden.
Ingezet op pittige dossiers met Multi problematiek waarbij een integrale aanpak van belang is. Ontzettend veel geleerd
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Drukke omgeving