Gemeente Rotterdam

Reviews voor Assistent Projectleider (m/v) bij Gemeente Rotterdam

1 review gevonden voor de zoekopdracht.
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geĂŻnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in Ă©Ă©n keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op Ă©Ă©n doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk