Gemeente Rotterdam
Review over Gemeente Rotterdam van een medewerker

Hectische en afwisselende baan in een sterk veranderende omgeving

6 januari 2015
In 2014 was in de gemeente Rotterdam het opheffen van de deelgemeenten een feit. De centralisatie van de organisatie vond plaats in het eerste kwartaal. De bestaande werkstructuren verplaatsten zich van de deelgemeentelijke locatie naar 'De Coolsingel'. Hierbij moest de gemeente zich ook al voorbereiden op de transitie van de (jeugd-)zorg. In de aanpak van jeugdoverlast/jeugdbendes kan door een incident (bijv. beroving, onrust onder bewoners, overlastervaring, etc.) de dag er ineens anders uitzien. Partners en partijen moeten geĂŻnformeerd worden, bij grote escalaties is vaak spoedoverleg nodig met partners op leidinggevend niveau om de aanpak te bepalen. De hectiek en afwisseling, de onverwachte wendingen op een werkdag vind ik het leukste. Een typische dag op het werk bestond eigenlijk niet, hoewel er ook dagen waren dat ik klussen in Ă©Ă©n keer af kon maken omdat er niets tussendoor kwam. Snel kunnen schakelen, correcte informatie-uitwisseling en registratie is van belang. Ook goed contact met de partners, elkaar snel kunnen vinden is onmisbaar. Ik heb al langere tijd ervaring met werken in de maatschappelijke sector, de aanpak van jeugdgroepen was voor mij een nieuwe tak van sport. De combinatie van individuele aanpak en de inzet op groepen was voor mij een leerproces vanwege de combinatie van verschillende aanpakken op Ă©Ă©n doelgroep. Ik werd door mijn projectleider als volwaardig collega veel betrokken bij de aanpak en hierdoor ben ik in mijn werk gegroeid. Ik heb veel hulp en collegialiteit ondervonden van mijn collega's.
Pluspunten
Collegialiteit, prettige werksfeer
Minpunten
Veel onduidelijkheid bij opheffing van deelgemeentes, procedures waren soms niet duidelijk of bewerkelijk
30 augustus 2020
Productieleider (voormalige medewerker) - Rotterdam
aanvankelijk leek het leuk. Later merk je dat de meeste de problemen wegschuiven of anderen er proberen ermee op te zadelen. Eerlijkheid is ook niet de sterkste kant.
Minpunten
oneerlijk beleid, typisch overheid
12 maart 2020
Chauffeur (voormalige medewerker) - Rotterdam
Leuke tijd gehad met een vaste aanstelling top bedrijf
Pluspunten
Gezellig met elkaar
Minpunten
In de regen lopen :)
24 februari 2020
Beveiligingsmedewerker (huidige medewerker) - Rotterdam
Geen dag is hetzelfde heel variërend werk. Wel standaard dingen die zich elke dag herhalen de randtaken.
  1. Hectische en afwisselende baan in een sterk veranderende omgeving