Fonteynenburg

17: Fonteynenburg reviews van werknemers

Fijne organisatie om voor te werken, leuk team, energiek

Fonteynenburg is een leuke organisatie, het is hard werken, maar je doet het allemaal samen. Er is een goede teamgeest, collega's beconcurreren elkaar niet. Je kan er je ei kwijt en ideeën zijn altijd welkom.

Het management lijkt het contact met de werkelijkheid echt kwijt te zijn.

De manager heeft geen achtergrond in de GGZ, dus weet 9 van de 10 keer niet waar ze het over heeft. Is heel erg gericht op de financiën, en niet op het welzijn van de cliënten. Daarnaast wordt er alleen maar aangestuurd op productie (dus je directe cliënttijd), maar een overleg over je cliënt en de reistijd tellen niet mee. Daardoor zitten we er steeds onder logischerwijs. Maar hier wordt vanuit het management geen rekening mee gehouden. Daarnaast vertrekken collega's na een paar maanden alweer, waardoor wij dus continu met een hoge werkdruk zitten. Klachten die zijn ingediend over de manager, bij de directrice worden van tafel geveegd. Daar is niet op ingegaan. Geen eens een reactie. Het management lijkt het contact met de werkelijkheid echt kwijt te zijn.

Pluspunten

Minpunten

Geen goede balans tussen werk en privé, management heeft geen idee wat de begeleiders doen en meemaken.

Kansen en vertrouwen

Ooit begonnen met een 'werkervaringsplaats' bij Fonteynenburg. Ik ben dankbaar dat Fonteynenburg mij de kans heeft gegeven om werkervaring op te doen na mijn opleiding. Vervolgens ben ik snel aangenomen als herstelbegeleider en daarna doorgegroeid tot herstelcoördinator. Daarnaast heb ik ook de kans gekregen mijzelf verder te ontwikkelen. Zo heb ik verschillende cursussen en een opleiding kunnen doen. Ik heb het nog steeds naar mijn zin bij Fonteynenburg!

Pluspunten

Kleine organisatie. Toegankelijk bestuur. Betrokkenheid bij medewerkers is groot.

Minpunten

Communicatie over bepaalde besluiten / veranderingen.

Mooie organisatie en bijzondere clienten

Fijne werkgever die het beste uit iedereen wilt. halen. Stichting Fonteynenburg is een prettige vooruitstrevende organisatie. Zij laveert goed met de huidige ontwikkelingen mee en staat open om haar werknemers te laten groeien. Zowel op zorginhoudelijk, managementgebied ben ik volledig in de gelegenheid gesteld mij te ontwikkelen. Leuke team om in te werken ook. Open naar elkaar en goede sfeer; Cliënten staan centraal, contact met hen was goed; Het geeft voldoening om te weten dat ik echt iets toevoeg voor hen, ik krijg energie van het werken bij Fonteynenburg;

Pluspunten

Ontwikkelen/Opleiding

aanbeveling

Er is veel uitdaging in het werk. Er is geen dag het zelfde. Het is een leuk bedrijf om voor te mogen werken. De reden is dat de cultuur vrij informeel is en dat men altijd open staat voor een gesprek zowel l met collega's en management. .

Pluspunten

veel vrijheid en je mag meedenken met de organistie en de ontwikkelingen

Minpunten

kan soms strss vol zijn

Dynamische team

Werken in een gezellige multicultureel team die voor elkaar klaar staat

Pluspunten

gezellig

Een fijne werkplek met en door collega's

Een dag bij Fonteynenburg is nooit hetzelfde, iedere dag gebeurt er wel iets anders. Ik werk hier nu 3 jaar en nog steeds zie ik nieuwe kansen; er blijft ruimte om met eigen ideeën aan de slag te gaan! Soms stress, druk en gedoe, en soms een relaxte werkplek, maar samen komen we altijd verder. Door de leuke mix aan collega's is er een goede werksfeer!

Pluspunten

Eigen ruimte voor ideeën

Minpunten

soms chaotisch

Prima wergever

Mijn dagen zijn altijd anders, het zijn de bewoners die mijn dagen vullen, van hun heb ik geleerd dat een iedere zijn herstel anders is en door iedereen ook anders word ervaren. Bij Fonteynenburg zijn geen rangen of standen, wij zijn gelijk en dat voel je vanaf het moment je ook maar een voet over een drempel zet. Er is een open cultuur echt alles is bespreekbaar en er is altijd ruimte voor gesprek en ontwikkeling. Het moeilijkste vind ik dat soms een bewoner niet herstelt zoals zij of dat heeft gehoopt. Het leukste is dus als dit wel lukt en een bewoner zich gehoord voelt en herstelt in zijn doelen.

Pluspunten

Geen rangen en standen op het werk

Minpunten

Bewoners kunnen best veel eisend zijn.

Gedreven collega's en leuke werksfeer

Gedreven collega's en leuke werksfeer - goed bevallen.

Een groeiende organisatie met een fijne werkcultuur

Bij Fonteynenburg werken betekent je nooit meer hoeven te vervelen! Het werk is uitdagend, we zijn ambitieus en steeds weer op zoek naar nieuwe manieren om ons werk nog beter te kunnen doen. We zijn niet zo heel groot, wat ook wel weer fijn is. Je leert onze cliënten en medewerkers snel kennen en wanneer er iets moet gebeuren, dan kan dat best snel geregeld worden. Je toekomstige collega's zijn erg leuk! Maar dat moet je jezelf maar ontdekken.

Pluspunten

actieve personeelsvereniging, kleine organisatie, korte lijnen, ruim cursusaanbod, fijne cultuur

Minpunten

We zijn ambitieus, en daardoor kan het soms hard werken zijn.

Dynamische werkomgeving met inspirerende en soms uitdagende clienten en collega's

Fonteynenburg ervaar ik als een organisatie waar de cliënt centraal staat, met bevlogen collega's, toegankelijk management, ruimte om te leren en ontwikkelen in zelforganiserende teams. Geen dag is hetzelfde! Er zijn hoge ambities en een hoop energie en enthousiasme om samen dingen voor elkaar te krijgen voor de cliënten: Mogelijkheden waarmaken. In deze relatief kleine organisatie is het mogelijk om veel mensen bij naam te kennen en te ontmoeten op de Fonteynenburg, waar cliënten. vrijwilligers en collega's inspirerende workshops geven en volgen.

Pluspunten

Bevlogen collega's, toegankelijk management, ruimte om te leren en ontwikkelen

Bedrijf met veel kennis en potentie

Een prettig bedrijf om voor te werken, vooral door het team waarin ik werk. Waardering voor elkaar en successen worden met het team gedeeld. Geen dag is hetzelfde door de afwisseling tussen de bewoners, het is leuk om bewoners te zien groeien en hun te motiveren om hun kwaliteiten in te zetten. Er is mogelijkheid tot opleidingen, er worden organisatie breed cursussen aangeboden, mocht je iets anders willen kun je hierover altijd in gesprek met je regiomanager. Alles kan je bespreekbaar maken met je manager of het team, wat ervoor zorgt dat je met een fijn gevoel naar je werk gaat.

Pluspunten

Goede sfeer

Minpunten

Communicatie tussen hoofdbureau en locaties

Hele leuke organisatie om voor te werken

Fonteynenburg is een relatief kleine organisatie met korte lijnen. Hier kijken medewerkers eerst naar wat er wél kan voor cliënten. Dat staat voorop Ik werk hier met veel plezier en er is een collegiale open bedrijfscultuur. Het Service Bureau ligt recht tegenover het NS station en de sportschool en winkels naast de deur zijn ook handig.

Pluspunten

Goede sfeer, positieve instelling, gericht op samenwerking en vooruitgang, weinig onderlinge concurrentie

Minpunten

Veel werk dat met een kleine club verzet moet worden

Fijne organisatie

Fonteynenburg is een organisatie dat volop in ontwikkeling is. het is vergeleken met andere zorgaanbieders uit de buurt een relatief kleine organisatie, maar dat maakt het schakelen onderling erg prettig. Fonteynenburg is ambitieus en loopt daarom af en toe iets te hard. Daarentegen is er wel zo'n cultuur onderling dat een ieder afgeremd kan en mag worden en waarin we eerlijke en oprechte vragen stellen aan elkaar.

Pluspunten

Ons-kent-ons cultuur, leuke collega's, doorgroeimogelijkheden

Minpunten

soms te ambitieus

leerzame werkplek met gepassioneerde collega´s

Fonteynenburg is een productieve, leerzame en gezellige werkplek.

Kleine informele organisatie

Organisatie met bevlogen en betrokken medewerkers. Er wordt hard gewerkt. Veel veranderingen in de zorg. Ontwikkelen naar zelforganiserende teams. Leuk klein team op Servicebureau. Veel vrijheid en flexibiliteit, wel hard werken

Pluspunten

Mooie werkplek

Prima bedrijf ....

Fijne tijd gehad op naar een nieuwe uitdaging!!!!!! leuke bewoners en fijne werkplek. Met veel plezier gewerkt.

Pluspunten

Dicht bij huis, vaste werktijden

Minpunten

Reorganisatie

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Fonteynenburg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Fonteynenburg per locatie

• Fonteynenburg