Fit For Free

Reviews over Management bij Fit For Free

Ik ben met veel plezier in dienst gegaan bij Fit. Ze zochten dringend mensen door de achterstallige mails, klachten en noem het op door de COVID-19 Pandemie.Helaas heeft deze pandemie ook effect op de privé levens van Fit haar medewerkers. Jammer genoeg zijn ze daar niet sportief genoeg in om mee te buigen. Zo doen ze zich namelijk wel voor.Als jij je woning verliest en wel elke dag nog op werk verschijnt krijg je te horen dat je werk en privé gescheiden moet houden en gewoon van 08:30 tot 17:00 aanwezig hoort te zijn. Dagdromen waar jij die avond moet slapen word gezien als geen interesse hebben in het werk en nalatig zijn. Pardon?? Geen flexibiliteit, gesprek over de situatie (evaluatie) of enigszins begrip. 3 mensen kijken je dom aan en hebben geen idee wat ze moeten doen. Empathie voor een werknemer die zich hard heeft ingezet tonen is ook zo ontzettend moeilijk.Het is duidelijk dat hier een vrij nieuw en jong management werkt (4e inmiddels heb ik begrepen). Ik heb op eigen initiatief nu mijn situatie compleet verbeterd is, opnieuw gesolliciteerd door een open mail op te stellen. Ik vind het bedrijf en de collega's zelf namelijk super leuk. Ik begreep namelijk ook dat er steeds meer mensen vertrekken.Fit for Free (het team natuurlijk) ziet de Match niet (apart als je er gewoon gewerkt heb met precies dezelfde werkervaring) en ik persoonlijk ook niet meer. Fit kan en mag het uitzoeken met hun duizenden onbeantwoorde klachtmails en minder dan 10,- loon per uur. Ik ga die afkeurende blik uit de hoogte van de customer service manager ook absoluut niet missen, en - meer...
Pluspunten
goed verzorgde lunch, dat moet ik wel nageven
Fijn bedrijf om voor te mogen werken, goed voor personeel
Pluspunten
Gratis Lunch
Je verdient slecht, je bouwt geen pensioen op. Er is veel sprake van vriendjespolitiek, vooral als je besluitdat je personal trainer wilt worden in een van de vestigingen, Iedereen roddelt. Waag het niet om kritiek te hebben op leidinggevende of Fit for Free zelf want dan lig je eruit.
Pluspunten
Werk op zich is leuk
Minpunten
Alleen ochtend en/of avonddiensten
Werken bij Fit For Free ga ik nooit meer vergeten. Dit is de leukste baan uit mijn hele leven geweest. Vooral om de mensen die ik heb leren kennen, de leuke herinneringen die we als team hebben gemaakt en de makkelijke werkgever. Je wordt volledig vrij gelaten in je werk en kan initiatief tonen naar je manager toe. Toch moet ik eerlijk zijn en vertellen dat hier tegenover natuurlijk een laag uurloon staat. Je kunt veel werken en dan heb je een leuk maandelijks inkomen. Je kunt wel een bonus krijgen en uiteraard vakantiegeld.
Pluspunten
Team
Minpunten
Uurloon
Zou dit bedrijf nooit aanraden aan vrienden...niet om te werken noch om te trainen..wat een zooitje ongeregeldheden in dit bedrijf. Niks maar ook niks is goed te noemen, alles loopt achteruit..heb er zelf gewerkt met heel veel spijt. Je krijgt totaal geen steun van de zogenaamde clubmanager dat ze zich zo durven te noemen..en nog met trots ook he want als je er wat van zegt hebben ze allemaal een bord voor hun kop.
Pluspunten
Sommige collega's
Minpunten
Van kantoor inclusief diricteur Bram tot de clubmanagers
Beste keus van mijn leven geweest om hier weg te gaan. Wat een zooitje, stress en ellende! Vriendjes politiek, medewerkers die het met de directie doen om hogerop te komen (wat lukt, als je eruitziet als een bimbo). Roddelen, kliekjes, achter de ellebogen, over lijken gaan om zelf beter te worden. De Ă©Ă©n na de andere collega vertrekt of word eruit gewerkt. Als je er langer werkt beschik je over te veel kennis waardoor je het niet eens bent met bepaalde veranderingen. Dat word niet gewaardeerd dus word je eruit gegooid. Er zit nu het 4e management in 4 jaar tijd wat genoeg zegt denk ik. Geen CAO dus: zeer laag salaris, geen pensioen opbouw, geen doorgroeimogelijkheden, vlak voor je vaste contract word je eruit geknikt. Veel mooie beloftes, niks waarmaken. Het is in al die jaren niks beter geworden, alleen maar onpersoonlijker en onmenselijker. Je bent een nummer, geen persoon.
Het moeilijkste van werken bij fit for free is dat je tegenwoordig vaker stil zit als je balie dienst werkt dan dat je werkt. tijdens sollicitaties lijkt het als of er veel te doen is, omdat hr en managers het groter maken dan dat het is. als je er eenmaal werk valt het allemaal wel mee.
Voor dit uurloon kun je beter bij McDonalds gaan werken. Er is geen CAO, geen pensioenregeling en vrijwel geen duidelijkheid. Een vestigingsmanager die zelf veel te veel compententies mist op het gebied van ondernemen en managen en handelt uit persoonlijke voorkeur en afkeur. De denkwijze van de leidinggevende was dan ook heel erg apart, onprettig en getuigde van een enorme laak aan expertise en daadkracht. Vroeg me dan ook regelmatig af van welke planeet en uit wat voor universum zij kwam. Doorgroeimogelijkheden en ontplooing is en zijn er simpelweg niet. Als je een duizendpoot bent zul je elke werkdag rond de 5 stappen zetten wetend dat je de volgende dag weer bij stap 0 begint. De ambitie proberen op te zoeken door out-of-the box werkzaamheden te verrichten voor het belang van de leden, a.d.h.v de wens van de leden of/en belang van de zaak wordt afgekeurd, negatief bekritiseert en bestempeld met "opstandigheid". Eentonigheid en uitzichtloosheid is en zijn sleutelwoorden die de werkzaamheden defineren. Op collegiaal gebied is het een van weinige ketens waar het blijkbaar is toegestaan om elkaar te verklikken i.p.v. dit met elkaar op te lossen. Ook heel bijzonder dus. De leidinggevende van vestiging Assen en Emmen is ook heel slecht op de hoogte van de arbeidscontracten. Om mijn ontslag in te dienen heb ik juridisch recht moeten raadplegen vanwege de weigering van de leidinggevende om een van voorwaarden van het contract op te volgen. Er wordt/werd ontzettend veel geroddeld over elkaar wat er zelfs heeft toe geleid dat er een medewerkster ontslag heeft genomen om - meer...
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Slechte communicatie, weinig eerlijkheid en respect
Ik heb in totaal 4 jaar bij fit for free gewerkt als balie medewerker en als groepsles instructrice. Wil je hier werken, dan moet je rekening houden met zeer lage lonen en zeer slechte arbeidsvoorwaarden. Je pensioen wordt niet betaald, als je ziek bent heb je pech, en bruto loon is heel heel laag. Als je komt werken, dan werk je vaak wel in een fijne sfeer en met gezellige mensen om je heen. Het feit dat de arbeidsvoorwaardes zo slecht waren, heeft mij besloten on te stoppen. Ook de clubmanagers krijgen ontzettend slecht betaald voor hun werk. Het is dan ook niet voor niks dat er zoveel stoppen.
Pluspunten
Gratis sporten, gezellige sfeer
Minpunten
Hele slechte arbeidsvoorwaarden
Denk even goed na of je echt voor fit for free wilt werken. Het enige wat ze doen is hun personeel uitbuiten. Je verdient nog geen 10 euro BRUTO! Daarbij als je wel bereid bent een stapje harder te werken en je geeft aan door te willen groeien gaan alle deuren op slot en wordt je steeds keihard afgewezen. De directie en andere op kantoor zijn lekker hun zakken aan het vullen over de ruggen van de hardwerkende mensen op de clubs die niet eens pensioen opbouwen. Om maar te zwijgen over een aantal (club)managers. Nogmaals denk 3x na voordat je gaat solliciteren. Niet voor niets staan er zoveel vacatures open en is er zoveel uitloop van personeel!
Pluspunten
Veel sociale contacten
Minpunten
Uitbuiting
Ik was een fitness instructeur en zaal medewerker. Typische dag was training geven zowel groepsverband als individueel. Werkzaamheden waren begeleiden van leden en trainingen geven en uiteraard de zaal schoon en veilig houden d.m.v dumbells en gewichten op te ruimen indien nodig. Tevens gaf ik les aan oudere mensen en jongeren. Management was okay niks mis mee ook duidelijk in wat ze wel of niet konden betekenen voor ons als werknemers Ik heb mijn fit vak A En B gehaald via Fit For Free Leukste van de baan was het sociale contact met de leden.
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Leden spreken je tijdens je prive tijd aan.
Laag salaris/niet marktconform, geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Geen begeleiding en onprofessionele feedback. Slechte communicatie onderling, roddelcultuur en vriendjespolitiek.
Pluspunten
Niet
Minpunten
Erg veel invergelijking met andere organisaties
Het werk bestaat uit het verwelkomen van leden, potentiële klanten rondleiden en uitleggen wat de mogelijkheden zijn bij verschillende abonnementen. Je word geleerd hoe de klanten van het bedrijf benaderd dienen te worden en hoe je om kan gaan met minder begripvolle klanten. Het management laat je zijn wie je bent.
Pluspunten
gratie sporten en zonnebank
Minpunten
Je werkt of heel vroeg of heel laat
Een top manager waar je voldoende uitgroeimogelijkheden hebt.
Het was een erg leuke baan.Ik vond het werk erg leuk om te doen en waren wel goede doorgroeimogelijkheden. Helaas hadden de bedrijfsleider en ik geen klik en ben ik opzoek gegaan naar iets anders.
Pluspunten
Minpunten
Bedrijfsleider en ik hadden jammer genoeg geen klik
De dag begint om 7 uur met het openen van de vestiging. Je helpt de gehele dag mensen en staat ze te woord. Verder doe je je administratie en houd contact met collega en personeel. De directie is goed bereikbaar Collega's zijn fijn en behulpzaam Het moeilijkste is jezelf blijven triggeren, daar je na een jaar alle ins en outs wel kent. Het wordt daardoor dus geestdodend. Het leukste is het contact met mensen
Bekijk meer reviews over Fit For Free