Fit For Free

Reviews over Doorgroei en promotie bij Fit For Free

Werken bij Fit For Free ga ik nooit meer vergeten. Dit is de leukste baan uit mijn hele leven geweest. Vooral om de mensen die ik heb leren kennen, de leuke herinneringen die we als team hebben gemaakt en de makkelijke werkgever. Je wordt volledig vrij gelaten in je werk en kan initiatief tonen naar je manager toe. Toch moet ik eerlijk zijn en vertellen dat hier tegenover natuurlijk een laag uurloon staat. Je kunt veel werken en dan heb je een leuk maandelijks inkomen. Je kunt wel een bonus krijgen en uiteraard vakantiegeld.
Pluspunten
Team
Minpunten
Uurloon
Fijn bedrijf om voor te mogen werken, goed voor personeel
Pluspunten
Gratis Lunch
Je verdient slecht, je bouwt geen pensioen op. Er is veel sprake van vriendjespolitiek, vooral als je besluitdat je personal trainer wilt worden in een van de vestigingen, Iedereen roddelt. Waag het niet om kritiek te hebben op leidinggevende of Fit for Free zelf want dan lig je eruit.
Pluspunten
Werk op zich is leuk
Minpunten
Alleen ochtend en/of avonddiensten
Beste keus van mijn leven geweest om hier weg te gaan. Wat een zooitje, stress en ellende! Vriendjes politiek, medewerkers die het met de directie doen om hogerop te komen (wat lukt, als je eruitziet als een bimbo). Roddelen, kliekjes, achter de ellebogen, over lijken gaan om zelf beter te worden. De Ă©Ă©n na de andere collega vertrekt of word eruit gewerkt. Als je er langer werkt beschik je over te veel kennis waardoor je het niet eens bent met bepaalde veranderingen. Dat word niet gewaardeerd dus word je eruit gegooid. Er zit nu het 4e management in 4 jaar tijd wat genoeg zegt denk ik. Geen CAO dus: zeer laag salaris, geen pensioen opbouw, geen doorgroeimogelijkheden, vlak voor je vaste contract word je eruit geknikt. Veel mooie beloftes, niks waarmaken. Het is in al die jaren niks beter geworden, alleen maar onpersoonlijker en onmenselijker. Je bent een nummer, geen persoon.
Voor dit uurloon kun je beter bij McDonalds gaan werken. Er is geen CAO, geen pensioenregeling en vrijwel geen duidelijkheid. Een vestigingsmanager die zelf veel te veel compententies mist op het gebied van ondernemen en managen en handelt uit persoonlijke voorkeur en afkeur. De denkwijze van de leidinggevende was dan ook heel erg apart, onprettig en getuigde van een enorme laak aan expertise en daadkracht. Vroeg me dan ook regelmatig af van welke planeet en uit wat voor universum zij kwam. Doorgroeimogelijkheden en ontplooing is en zijn er simpelweg niet. Als je een duizendpoot bent zul je elke werkdag rond de 5 stappen zetten wetend dat je de volgende dag weer bij stap 0 begint. De ambitie proberen op te zoeken door out-of-the box werkzaamheden te verrichten voor het belang van de leden, a.d.h.v de wens van de leden of/en belang van de zaak wordt afgekeurd, negatief bekritiseert en bestempeld met "opstandigheid". Eentonigheid en uitzichtloosheid is en zijn sleutelwoorden die de werkzaamheden defineren. Op collegiaal gebied is het een van weinige ketens waar het blijkbaar is toegestaan om elkaar te verklikken i.p.v. dit met elkaar op te lossen. Ook heel bijzonder dus. De leidinggevende van vestiging Assen en Emmen is ook heel slecht op de hoogte van de arbeidscontracten. Om mijn ontslag in te dienen heb ik juridisch recht moeten raadplegen vanwege de weigering van de leidinggevende om een van voorwaarden van het contract op te volgen. Er wordt/werd ontzettend veel geroddeld over elkaar wat er zelfs heeft toe geleid dat er een medewerkster ontslag heeft genomen om - meer...
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Slechte communicatie, weinig eerlijkheid en respect
Ik heb een fijne tijd gehad tijdens mijn stageperiode.
Denk even goed na of je echt voor fit for free wilt werken. Het enige wat ze doen is hun personeel uitbuiten. Je verdient nog geen 10 euro BRUTO! Daarbij als je wel bereid bent een stapje harder te werken en je geeft aan door te willen groeien gaan alle deuren op slot en wordt je steeds keihard afgewezen. De directie en andere op kantoor zijn lekker hun zakken aan het vullen over de ruggen van de hardwerkende mensen op de clubs die niet eens pensioen opbouwen. Om maar te zwijgen over een aantal (club)managers. Nogmaals denk 3x na voordat je gaat solliciteren. Niet voor niets staan er zoveel vacatures open en is er zoveel uitloop van personeel!
Pluspunten
Veel sociale contacten
Minpunten
Uitbuiting
Ik heb heel veel geleerd en een top stage periode hier gehad. Ik was van mezelf al sociaal en door deze stage ben ik nog socialer geworden
Pluspunten
Gratis sporten
Ik was een fitness instructeur en zaal medewerker. Typische dag was training geven zowel groepsverband als individueel. Werkzaamheden waren begeleiden van leden en trainingen geven en uiteraard de zaal schoon en veilig houden d.m.v dumbells en gewichten op te ruimen indien nodig. Tevens gaf ik les aan oudere mensen en jongeren. Management was okay niks mis mee ook duidelijk in wat ze wel of niet konden betekenen voor ons als werknemers Ik heb mijn fit vak A En B gehaald via Fit For Free Leukste van de baan was het sociale contact met de leden.
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Leden spreken je tijdens je prive tijd aan.
Leuke werkomgeving waarin een sportief persoon als ik zich erg thuis voelt. Mooie apparaten, ruime opstelling. Ruim aanbod aan groepslessen. Hopelijk genoeg ruimte voor persoonlijke groei.
Pluspunten
Gratis trainen
Minpunten
Arbeidsvoorwaarden mogen wat aantrekkelijker.
Het werk bestaat uit het verwelkomen van leden, potentiële klanten rondleiden en uitleggen wat de mogelijkheden zijn bij verschillende abonnementen. Je word geleerd hoe de klanten van het bedrijf benaderd dienen te worden en hoe je om kan gaan met minder begripvolle klanten. Het management laat je zijn wie je bent.
Pluspunten
gratie sporten en zonnebank
Minpunten
Je werkt of heel vroeg of heel laat
Een top manager waar je voldoende uitgroeimogelijkheden hebt.
Je leert klanten te overtuigen van het inschrijven en daarnaast heb je ook andere werkzaamheden. Je krijgt zeker de kans om door te groeien.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Compensatie arbeidsvoorwaarden
Het was een erg leuke baan.Ik vond het werk erg leuk om te doen en waren wel goede doorgroeimogelijkheden. Helaas hadden de bedrijfsleider en ik geen klik en ben ik opzoek gegaan naar iets anders.
Pluspunten
Minpunten
Bedrijfsleider en ik hadden jammer genoeg geen klik
De dag begint om 7 uur met het openen van de vestiging. Je helpt de gehele dag mensen en staat ze te woord. Verder doe je je administratie en houd contact met collega en personeel. De directie is goed bereikbaar Collega's zijn fijn en behulpzaam Het moeilijkste is jezelf blijven triggeren, daar je na een jaar alle ins en outs wel kent. Het wordt daardoor dus geestdodend. Het leukste is het contact met mensen
Het is hartstikke leuk en gezellig om te werken in een van de sportscholen van Fit For Free. Helaas verdient het niet zo goed en zijn er weinig doorgroeimogelijkheden. Verder is de werksfeer altijd goed en kan je wel veel uren invallen.
Pluspunten
Goeie sfeer leuke collega's
Minpunten
Weinig salaris weinig doorgroeimogelijkheden
Bekijk meer reviews over Fit For Free