Fit For Free
Ik ben met veel plezier in dienst gegaan bij Fit. Ze zochten dringend mensen door de achterstallige mails, klachten en noem het op door de COVID-19 Pandemie.Helaas heeft deze pandemie ook effect op de privé levens van Fit haar medewerkers. Jammer genoeg zijn ze daar niet sportief genoeg in om mee te buigen. Zo doen ze zich namelijk wel voor.Als jij je woning verliest en wel elke dag nog op werk verschijnt krijg je te horen dat je werk en privé gescheiden moet houden en gewoon van 08:30 tot 17:00 aanwezig hoort te zijn. Dagdromen waar jij die avond moet slapen word gezien als geen interesse hebben in het werk en nalatig zijn. Pardon?? Geen flexibiliteit, gesprek over de situatie (evaluatie) of enigszins begrip. 3 mensen kijken je dom aan en hebben geen idee wat ze moeten doen. Empathie voor een werknemer die zich hard heeft ingezet tonen is ook zo ontzettend moeilijk.Het is duidelijk dat hier een vrij nieuw en jong management werkt (4e inmiddels heb ik begrepen). Ik heb op eigen initiatief nu mijn situatie compleet verbeterd is, opnieuw gesolliciteerd door een open mail op te stellen. Ik vind het bedrijf en de collega's zelf namelijk super leuk. Ik begreep namelijk ook dat er steeds meer mensen vertrekken.Fit for Free (het team natuurlijk) ziet de Match niet (apart als je er gewoon gewerkt heb met precies dezelfde werkervaring) en ik persoonlijk ook niet meer. Fit kan en mag het uitzoeken met hun duizenden onbeantwoorde klachtmails en minder dan 10,- loon per uur. Ik ga die afkeurende blik uit de hoogte van de customer service manager ook absoluut niet missen, en - meer...
Pluspunten
goed verzorgde lunch, dat moet ik wel nageven
Zeer en zeer slechte ervaring en voornamelijk rasictisch bij fit for free bij houtrust vlakbij, zeer slecht betaald uren wat je werkte kwam niet overeen met salaris.
Je verdient slecht, je bouwt geen pensioen op. Er is veel sprake van vriendjespolitiek, vooral als je besluitdat je personal trainer wilt worden in een van de vestigingen, Iedereen roddelt. Waag het niet om kritiek te hebben op leidinggevende of Fit for Free zelf want dan lig je eruit.
Pluspunten
Werk op zich is leuk
Minpunten
Alleen ochtend en/of avonddiensten
Aan het begin denk je dat het erg leuk is, tot dat er alleen maar wordt geroddeld. Er wordt heel veel beloofd maar er wordt niks waargemaakt. Leuke collega's zijn op 1 hand te tellen en vertrouw niemand. Zodra ze je kunnen naaien doen ze dat.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Geroddel
Werken bij Fit For Free ga ik nooit meer vergeten. Dit is de leukste baan uit mijn hele leven geweest. Vooral om de mensen die ik heb leren kennen, de leuke herinneringen die we als team hebben gemaakt en de makkelijke werkgever. Je wordt volledig vrij gelaten in je werk en kan initiatief tonen naar je manager toe. Toch moet ik eerlijk zijn en vertellen dat hier tegenover natuurlijk een laag uurloon staat. Je kunt veel werken en dan heb je een leuk maandelijks inkomen. Je kunt wel een bonus krijgen en uiteraard vakantiegeld.
Pluspunten
Team
Minpunten
Uurloon
Zou dit bedrijf nooit aanraden aan vrienden...niet om te werken noch om te trainen..wat een zooitje ongeregeldheden in dit bedrijf. Niks maar ook niks is goed te noemen, alles loopt achteruit..heb er zelf gewerkt met heel veel spijt. Je krijgt totaal geen steun van de zogenaamde clubmanager dat ze zich zo durven te noemen..en nog met trots ook he want als je er wat van zegt hebben ze allemaal een bord voor hun kop.
Pluspunten
Sommige collega's
Minpunten
Van kantoor inclusief diricteur Bram tot de clubmanagers
leerzaam als je net begint met ftness, maar de uitdaging was er voor mij snel uit
Beste keus van mijn leven geweest om hier weg te gaan. Wat een zooitje, stress en ellende! Vriendjes politiek, medewerkers die het met de directie doen om hogerop te komen (wat lukt, als je eruitziet als een bimbo). Roddelen, kliekjes, achter de ellebogen, over lijken gaan om zelf beter te worden. De Ă©Ă©n na de andere collega vertrekt of word eruit gewerkt. Als je er langer werkt beschik je over te veel kennis waardoor je het niet eens bent met bepaalde veranderingen. Dat word niet gewaardeerd dus word je eruit gegooid. Er zit nu het 4e management in 4 jaar tijd wat genoeg zegt denk ik. Geen CAO dus: zeer laag salaris, geen pensioen opbouw, geen doorgroeimogelijkheden, vlak voor je vaste contract word je eruit geknikt. Veel mooie beloftes, niks waarmaken. Het is in al die jaren niks beter geworden, alleen maar onpersoonlijker en onmenselijker. Je bent een nummer, geen persoon.
Salaris van groepslessen zijn te laag. Je komt en je gaat doordat niet alle collegas even vriendelijk. Ze mogen best beter kijken naar wie ze achter de ballie neerzetten.
Pluspunten
De leden
Minpunten
Salaris/Nummer zijn
leuke club om voor te werken. Collega's zijn heel vriendelijk, gezellig en behulpaam
Leuk bedrijf om te werken maar er wordt maar weinig gedaan met de input van de mensen op de werkvloer.
Pluspunten
Gratis sporten en leuke collega's en leden
Minpunten
Salaris
Er wordt van je verwacht dat je mensen minimale hulp geeft waarmee zij net het gevoel hebben dat ze net verder kunnen. Niet daadwerkelijk mensen naar hun doel helpen, maar het gevoel geven dat dat gebeurd zonder daar echt tijd in te steken en eigenlijk nagenoeg een copy-paste schema mee te geven. Ga je hierin buiten je boekje, dan kun je daarop worden afgerekend, dus hou het vooral minimaal.
Leuke werkomgeving, hele slechte arbeidsvoorwaarden
Pluspunten
Leuke sportieve omgeving, gratis sporten
Minpunten
Diensten ofwel heel vroeg, ofwel heel laat en in het weekend. Lage lonen, geen pensioenopbouw. Directie gaat voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit.
Het werk zelf heb ik met alle plezier gedaan, het contact en het grootste gedeelte van de collega's maakte het werk super leuk. Nadeel is dat er continue een manager wissel is, is er een manager die daadwerkelijk voor je klaar staat bij vragen en problemen zit je goed. Echter wilt f4f een andere richting op wat neer komt dat er nu managers aangenomen worden die enkel en alleen braaf ja kunnen knikken wat de regio manager van hun verlang, zonder maar ook enige kennis te hebben van een manager functie zoals verwacht kan worden. Managers die letterlijk schijt aan de regels hebben(geen bedrijfskleding dragen, regelmatig eerder weggaan of te laat komen, vriendjes politiek, gebruik maken van hun "macht positie") Als je de manager hier op aanspreek word je de grond in getrapt, ookal komen er klachten van leden wat je netjes voorlegt aan de manager word daar niets mee gedaan. Het kan een leuke werk plek zijn ,zolang je de mensen van boven af niet op de regels wijs waar je zelf aan moet voldoen zit je goed. Ook als manager zijnde heb je het bij fit for free niet makkelijk, als manager zijnde heb je te doen wat de regio manager van je vraag(uiteraard die wilt niet dat zijn plekje ingenomen word door iemand die het bedrijf wel goed draaiende weet te houden, van een onderdrukte contract beëindiging moet je dan ook niet vreemd op kijken als je goed je best doe op je eigen manier maar natuurlijk wel via de regels) Heb je passie voor het vak en vind je het leuk om met een leuke groep leden aan het werk te gaan. Vind je het niet erg om minder je best te doen zodat je uit de - meer...
Pluspunten
Kerst pakket van 50 euro wat je kan inwisselen op hun website.
Minpunten
Review zegt genoeg
Het moeilijkste van werken bij fit for free is dat je tegenwoordig vaker stil zit als je balie dienst werkt dan dat je werkt. tijdens sollicitaties lijkt het als of er veel te doen is, omdat hr en managers het groter maken dan dat het is. als je er eenmaal werk valt het allemaal wel mee.
Voor dit uurloon kun je beter bij McDonalds gaan werken. Er is geen CAO, geen pensioenregeling en vrijwel geen duidelijkheid. Een vestigingsmanager die zelf veel te veel compententies mist op het gebied van ondernemen en managen en handelt uit persoonlijke voorkeur en afkeur. De denkwijze van de leidinggevende was dan ook heel erg apart, onprettig en getuigde van een enorme laak aan expertise en daadkracht. Vroeg me dan ook regelmatig af van welke planeet en uit wat voor universum zij kwam. Doorgroeimogelijkheden en ontplooing is en zijn er simpelweg niet. Als je een duizendpoot bent zul je elke werkdag rond de 5 stappen zetten wetend dat je de volgende dag weer bij stap 0 begint. De ambitie proberen op te zoeken door out-of-the box werkzaamheden te verrichten voor het belang van de leden, a.d.h.v de wens van de leden of/en belang van de zaak wordt afgekeurd, negatief bekritiseert en bestempeld met "opstandigheid". Eentonigheid en uitzichtloosheid is en zijn sleutelwoorden die de werkzaamheden defineren. Op collegiaal gebied is het een van weinige ketens waar het blijkbaar is toegestaan om elkaar te verklikken i.p.v. dit met elkaar op te lossen. Ook heel bijzonder dus. De leidinggevende van vestiging Assen en Emmen is ook heel slecht op de hoogte van de arbeidscontracten. Om mijn ontslag in te dienen heb ik juridisch recht moeten raadplegen vanwege de weigering van de leidinggevende om een van voorwaarden van het contract op te volgen. Er wordt/werd ontzettend veel geroddeld over elkaar wat er zelfs heeft toe geleid dat er een medewerkster ontslag heeft genomen om - meer...
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Slechte communicatie, weinig eerlijkheid en respect
Leuke mensen erg leuke werk omgeving bied alleen weinig tot geen uitdaging
Pluspunten
Je kan doen wat je wil
Minpunten
Aparte werk uren
Ik heb in totaal 4 jaar bij fit for free gewerkt als balie medewerker en als groepsles instructrice. Wil je hier werken, dan moet je rekening houden met zeer lage lonen en zeer slechte arbeidsvoorwaarden. Je pensioen wordt niet betaald, als je ziek bent heb je pech, en bruto loon is heel heel laag. Als je komt werken, dan werk je vaak wel in een fijne sfeer en met gezellige mensen om je heen. Het feit dat de arbeidsvoorwaardes zo slecht waren, heeft mij besloten on te stoppen. Ook de clubmanagers krijgen ontzettend slecht betaald voor hun werk. Het is dan ook niet voor niks dat er zoveel stoppen.
Pluspunten
Gratis sporten, gezellige sfeer
Minpunten
Hele slechte arbeidsvoorwaarden
Ik heb een fijne tijd gehad tijdens mijn stageperiode.
Denk even goed na of je echt voor fit for free wilt werken. Het enige wat ze doen is hun personeel uitbuiten. Je verdient nog geen 10 euro BRUTO! Daarbij als je wel bereid bent een stapje harder te werken en je geeft aan door te willen groeien gaan alle deuren op slot en wordt je steeds keihard afgewezen. De directie en andere op kantoor zijn lekker hun zakken aan het vullen over de ruggen van de hardwerkende mensen op de clubs die niet eens pensioen opbouwen. Om maar te zwijgen over een aantal (club)managers. Nogmaals denk 3x na voordat je gaat solliciteren. Niet voor niets staan er zoveel vacatures open en is er zoveel uitloop van personeel!
Pluspunten
Veel sociale contacten
Minpunten
Uitbuiting
Ik heb heel veel geleerd en een top stage periode hier gehad. Ik was van mezelf al sociaal en door deze stage ben ik nog socialer geworden
Pluspunten
Gratis sporten