Fincade

Werken bij Fincade: 10 Fincade Reviews

Goede baan met werken, leren en toekomstperspectief

Na het afronden van mij HBO studie ben ik aan de slag gegaan bij Fincade in het Finance Traineeship. Wat mij direct aansprak is de combinatie tussen werken en leren, wat mij heeft gebracht naar waar ik nu sta. Ik heb inmiddels drie opdrachten gehad bij verschillende opdrachtgevers. Mijn eerste opdracht was bij een verzekeraar op de crediteuren afdeling. Na deze opdracht kwam ik terecht bij een kleine organisatie waar ik veel brede finance werkzaamheden heb gedaan, hierdoor heb ik in korte tijd veel geleerd. Hoewel ik veel heb geleerd bij beide opdrachten, was de organisatie uiteindelijk niet waar ik naar opzoek was voor de lange termijn. Momenteel werk ik ruim anderhalf jaar bij een IT-bedrijf, waar ik ben doorgegroeid tot controller. Ik kan met trots kan zeggen dat ik hier een aanbod heb gekregen! Ik ben blij met de matches die Fincade heeft gemaakt en dat ik daardoor nu weet welk bedrijf er bij me past en ik ook het geluk heb dat ik de overstap kan gaan maken. Ik kijk er naar uit om binnenkort in dienst te treden en ben dankbaar voor de kansen die Fincade mij heeft geboden.

Coöperatieve omgeving, ruimte voor inbreng en ontwikkeling, nuchtere bedrijfsmentaliteit

Ik kan Fincade als werkgever zeker aanbevelen. De afgelopen twee jaar heb ik meerdere trainingen en kennisavonden bij kunnen wonen en ik merk dat Fincade er hard aan werkt het trainingsaanbod aan te passen aan de wensen van de medewerkers. Met mijn accountmanager heb ik maandelijks een goed gesprek over hoe het met mij gaat, hoe het gaat bij de opdrachtgever en welke mogelijkheden er binnen deze opdracht liggen. Zij denkt met mij mee hoe ik het meeste uit mijn opdracht kan halen en dat vind ik heel prettig. Ook is ze altijd bereikbaar als er iets is. Een leuke bijkomstigheid is dat er veel wordt gedaan aan binding, bijvoorbeeld door een zomerBBQ, eindejaarsfeest en een kadootje met je verjaardag. Fincade kenmerkt zich wel als een bedrijf met een nuchtere mentaliteit: je kunt hard groeien, maar moet er ook hard voor werken. Ik vond het in het eerste jaar bijvoorbeeld best zwaar om mijn MBA te behalen naast dat ik een opdracht had, maar ben uiteindelijk wel blij dat ik het gehaald heb.

Pluspunten

Aandacht voor mij persoonlijk, ruimte voor trainingen en opleidingen én voor uitjes, er wordt veel gedaan aan binding

Minpunten

Soms lange werkdagen, doordat trainingen 's avonds gegeven worden na de werkdag.

Super leuke werkgever

Zelf ben ik actief in het Traineeship voor de zorgsector. Mijn eerste opdracht was op een zorgadministratie, dat was soms wel wat uitvoerend. Maar mijn volgende opdracht is al een stuk uitdagender. De maandelijkse gesprekken met je accountmanager zijn super fijn!

Fijne werkgever

Ik ben al meerdere jaren actief voor Fincade. Ik heb meerdere langlopende projecten gedaan (2 jaar en 1 jaar). Nu ben ik net weer gestart in een nieuwe project, weer in een nieuwe sector. Juist dat vind ik leerzaam. Er is fijne begeleiding en er wordt geluisterd naar je inbreng. Arbeidsvoorwaarden zijn heel goed als ik dat vergelijk met een vriendin die bij een concurrent werkzaam is.

Pluspunten

Arbeidsvoorwaarden zijn goed, veel ruimte voor opleiding en persoonlijke begeleiding en leerzame opdrachten.

Mooie nieuwe kans

Het Traineeship bij Fincade geeft je een mooie kans om werkervaring op te doen in Finance. Zelf heb ik wél een HBO opleiding, maar niet in een financiële richting. Door het traineeship met de opleidingen kan ik nu wel met in deze richting aan de slag. Fincade helpt je, uiteindelijk moet je het wel zelf doen. In mijn eerste half jaar heb ik regelmatig in de avond of het weekend nog gestudeerd om mijn examens te halen, maar ik vond he het meer dan waard!

Een werkgever die veel vraagt en weinig geeft

Fincade profileert zich als een mensgerichte organisatie. Helaas is dit beperkt tot de maximalisatie van de bedrijfswinst. Nieuw personeel moet conformeren en verkoopbaar zijn, anders vlieg je er in de proefperiode uit. Opdrachten worden voornamelijk op kwantiteit binnen gehaald, met als gevolg dat de match met het personeel beperkt is. Ongeacht wordt verwacht dat je deze met enthousiasme accepteert. De sterke nadruk op persoonlijke ontwikkeling dient te compenseren voor de opdrachten, zodat personeel wel het gevoel heeft uitdagend werk te doen en meer bij te dragen dan louter administratieve werkzaamheden. De voornaamste motivatie hiervan is echter de aantrekkelijkheid voor opdrachtgevers, en het welzijn van de werknemer is hieraan ondergeschikt. Doordat in alles het tegenovergestelde wordt gecommuniceerd, komt dit hypocriet over. Op kantoor wordt verwacht dat je je formeel kleed, doe je dit niet (goed genoeg) dan wordt je daar op aangesproken. Dit zorgt voor geforceerde professionaliteit, gezien de informele interactie in algemene zin. Tussen opdrachten door moet je aanwezig zijn op kantoor in Bunnik, dit zodat je direct beschikbaar bent voor een intake bij een potentiële nieuwe opdrachtgever. De tijd vul je door (achterstallige) cursussen te volgen, en persoonlijke ontwikkeling. In de praktijk is 8 uur per dag studeren niet productief, en als er veel andere collega's ook zitten te wachten op een opdracht werkt dit demotiverend. Opdrachten zijn in de meeste gevallen weinig uitdagend (voor veelal hbo/universitair opgeleide starters), denk aan MBO-niveau administratieve -

Pretendeert een open cultuur te hebben, niks is minder waar

Na pas een paar dagen gewerkt te hebben bij Fincade vertelde ik heel open over dat ik vroeger een depressie had gehad, maar dat deze inmiddels over was. De volgende ochtend kreeg ik echter direct te horen dat ik mijn spullen mocht pakken: iemand inhuren met een depressie werd een risico gevonden. Dit was de enige reden van mijn directe ontslag, de resultaten tot dusver waren goed en de vooruitzichten beter. Hoewel Fincade bij herhaling mij voor hield dat ze een open bedrijfscultuur nastreven, is dit in de werkelijkheid niet zo. Ik raad mensen af om hier te werken, en als ze er toch voor kiezen hier te gaan werken om geen enkel persoonlijk probleem te bespreken met collega's.

Pluspunten

Arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Gebrek aan menselijkheid

Veel kansen voor opleiding en ontwikkeling, informele maar professionele werksfeer!

Als accountmanager ben ik afwisselend op kantoor en onderweg voor het onderhouden van relaties met opdrachtgevers, het voeren van gesprekken met onze professionals en het proberen binnen te halen van nieuwe opdrachten. Er heerst binnen Fincade een informele maar professionele werksfeer en er is ontzettend veel aandacht voor de ontwikkeling van alle medewerkers, ongeacht de functie. Daarnaast zijn zowel de primaire als de secundaire arbeidsvoorwaarden erg goed en wordt de week altijd gezellig afgesloten met een vrijdagmiddagborrel!

Pluspunten

Ontwikkeling, begeleiding, arbeidsvoorwaarden

Leuke en vooral leerzame werkomgeving

Bij Fincade ben je als Financial Analyst in een positie waarin je jezelf erg goed kunt ontwikkelen. In een korte periode zie je bij de diverse opdrachtgevers veel verschillende aspecten van finance, die het fundament leggen voor een eventuele vervolgstap. Probeer bij je klanten van meerwaarde te zijn door het maximale uit jezelf te halen, dit met ondersteuning van je accountmanager. Ontvangt van je accountmanager de ondersteuning die jij nodig hebt bij het realiseren van de door jou gewenste ontwikkeling. Volg de vele trainingen die worden aangeboden vanuit de organisatie, en verbreed je kennis. Zie wat je nu echt wel, of echt niet leuk vindt. Het mooiste aan Fincade is dat er niet gekeken wordt naar wat je allemaal al kan qua finance. Elke collega heeft zijn eigen achtergrond, waardoor er een ontzettend leuke mix aan mensen rondloopt.

Pluspunten

Uitdagend

Fijne werksfeer en goed management

Sinds 1 januari 2018 werk ik bij Fincade. De fijne werksfeer en het goede management zorgden ervoor dat ik mij meteen thuis voelde. Er zijn veel en goede doorgroeimogelijkheden en je wordt constant uitgedaagd. Voor mij een ideale combinatie!

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Fincade. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

4.1

Reviews over Fincade gesorteerd op locatie

• Fincade