Evean

Reviews voor Evean in Amsterdam

Ik heb jaren lang met plezier gewerkt in het EHRH (Evean Henriette Roland Holst) Voor mij gevoel is de kwaliteit voor de cliënten en bezoekers minder geworden helaas...denk dat het door weinig personeel komt. Het is een heel multicultureel verzorgingshuis Leuke dagbestedingingen met verschillende doelgroepen.
Pluspunten
Veel gedaan voor vrijwilligers
Minpunten
Slechte samenwerking en communicatie
De laatste vier/vijf jaar terug was het nog een leuke verpleeg huis, dat vond ik. Heel wat dit mag niet dat mag niet.Het is teveel dingen veranderen in een hele korte tijd. Dat brengt veel spanning en stress.
De bezoekers van de dagbehandeling worden 's morgens met een bus opgehaald. We beginnen met koffie en bespreken we de dag met hen. Belangrijk is de oefen/fysiotherapie voor hen, maar ook de diverse gesprekken en aktiviteiten die ze hebben met de verschillende behandelaars. Als ze geen therapie hebben komen mijn collega en ik in beeld. Dan gaan wij met ze aan de gang, met diverse aktiviteiten, zoals groepsgesprekken, diverse vragen en tafel spelen. Tussen middag verlaten we de ruimte waar we zitten en gaan naar het restaurant voor de lunch (warme maaltijd, brood maaltijd) Na de lunch is er gelegenheid om een uurtje te rusten of niet.Rond twee uur als iedereen er weer is doen we nog diverse aktiviteiten op verzoek van de cliënten. Om vier uur gaan de jassen weer aan en gaan ze weer naar huis toe. Ik werk samen met één direkte collega, waar ik heel fijn mee samen werk. Als zij er niet is kan ik een beroep doen op een mede collega van een andere dagbehandeling.Ik vind het leuk om met de cliënten één te zijn, d.w.z. dat ik niet boven hen wil staan maar een gelijke zijn. Hierdoor krijg veel vertrouwen van hen. Moeilijk vind als ze achteruit gaan, waardoor ze minder kunnen. Hierdoor komt vaak veel verdriet naar boven, vooral als men dit ook echt realiseren. Ik heb geleerd om geduld te hebben, luisteren naar hun verhalen, maar niet meteen een oplossingen gaan zoeken. Maar ook de achtergronden van hun ziektebeelden leren, waardoor je meer begrip krijgt voor je cliënt.
Pluspunten
gezellige sfeer, fijne werkruimte om te werken, vertrouwen
Minpunten
dagbehandeling gaat waarschijnlijk sluiten
zelfstandig werken, weinig contact met collega's het leukste is om mensen te helpen waar het nodig is
Pluspunten
zelfstandigheid
Minpunten
Overleg, dag indelen, begin ADL, Communiceren met collega,s, ik heb goed contact met de client
Pluspunten
COMMUNICEREN
Minpunten
nvt