Eurofins
Eurofins is de laatste jaren veel groter geworden en heeft heel veel verschillende managers gehad, hierdoor is het beleid niet consistent.Het salaris is erg laag en de werkdruk is hoog en er zijn veel adhoc beslissingen. Het rooster was het laatste jaar eindelijk vast maar van nieuwe mensen wordt nu weer heel veel flexibiliteit verwacht. De collega's zijn leuk alleen is het erg jammer dat we zoveel collega's zijn kwijtgeraakt in de laatste 3 maanden.
Pluspunten
Nieuw lab.
Minpunten
Elke dag hetzelfde doen en staand werk.
Veel.groepjes vorming en neer kijken op uitzendkrachten
Bespaar jezelf de moeite en solliciteer niet bij dit bedrijf.
Pluspunten
Kort weg ben je letterlijk een nummer. Management behandeld je zo en collega's ook. Gunnen elkaar niks, behalve hun vrienden. Sfeer echt slecht. Er is geen CAO dus hun bepalen zelf of je salaris verhoging krijgt. Dit gebeurt zelden. Er werken daar mensen al voor 8 jaar en langer met zelfde functie en opleidingsniveau die 200 euro minder verdienden dan ik met start salaris daar.
Pluspunten
Minpunten
Je bent een nummer, slecht salaris, zeer slechte sfeer, alles voor het geld
Slechte lonen en ze profeteren van de werknemers door ze een keer per maand teamlunch te geven. En het is geen een echte bedrijf maar een Uitzendbureau. Ik zou u niet aanraden om daar te gaan werken. Ze nemen mensen makkelijk aan omdat ze niet aan de kwaliteit van het werk denken, maar aan eigen zaken.
Pluspunten
Er is geen pluspunten
Minpunten
Beloftes die niet na komen, lage lonen en slechte cao.
Slecht managment, korte termijn beslissingen ,veel overwerk, hard werken.
Pluspunten
Het leuke aan Eurofins is dat er heel veel mensen werken die veel kunnen en willen, maar daarbij niet arrogant zijn. Net zoals in andere bedrijven heb je soms tekst en uitleg nodig waarom er voor een bepaalde methode is gekozen. Natuulijk komt dit weleens niet goed uit, maar dan wordt er gewoon gekozen voor een datum en tijdstip wanneer dit wel kan. Eigenlijk vind ik iedereen in dit bedijf wel leuk. Van de CEO t/m afdeling ontvangst goederen. Helaas heeft corona een impact op bedrijven. Eurofins is hierop helaas geen uitzondering.
Er wordt veel op getalletjes gefocused. De persoon achter de werknemer wordt zwaar ondergewaardeerd door het management. Er lijkt wel voorzichtig een lichte koerswijziging plaats te vinden.
Minpunten
Veel druk
Dit bedrijf wordt gerund alsof het zich in een derde wereld land bevindt! Zeer slecht bedrijf. Vooral het anorganische lab is een schande. Maatregelen tegen giftige stoffen zijn onder de maat en voldoen niet eens aan de wetgeving. Werknemers worden ondanks klagen verplicht boven kwikdampen en stoffen die de vruchtbaarheid aantasten te werken. Teamleider is 100% passief en ondanks dat hij de moraal van de Heere aanhangt, schaamt hij zich niet om bewust onwetende stagiaires op de ongezonde klussen te zetten omdat de targets gehaald moeten worden. Dit is ook het enige dat telt in dit bedrijf. Mensen lopen er allemaal gedesillusioneerd rond, zo slecht is de omgang met werknemers. De afdelingsmanager zit er alleen voor de centen en vertrekt elke dag vroegtijdig naar huis. Enkele jaren geleden zijn er incidenten geweest waarbij mensen bedwelmd zijn geraakt en per ambulance naar het ziekenhuis zijn afgevoerd. Zelfs hierna is door hem geen degelijk veiligheidsbeleid opgesteld. Ze weten nu nog steeds niet waardoor dat kwam. BHV medewerkers weten amper wat zij moeten doen. Veiligheidskaarten, de juiste beschermingsmiddelen etc., dat is er allemaal niet. Tot overmaat van ramp is het gebouw zo verouderd dat er een dak was ingestort. Brandalarm gaat voortdurend af omdat de ovens in het lab zo verouderd zijn. Zuurkasten worden niet onderhouden en kan men niet eens doorheen kijken. De laatste onderhoudsbeurt van sommige zuurkasten, dateren van 25 jaar terug. Het is echt een bedrijf dat door de autoriteiten gesloten zou moeten worden. Ga daar niet werken als je gezondheid je lief is!
Pluspunten
Informeel
Minpunten
Teveel om op te noemen
Uitbuiting van personeel en dat in de 21e eeuw. Schandalig.
Pluspunten
Minpunten
Teveel om op te noemen.
Verdient slecht Zeer slechte omgang met medewerkers Hard werken weinig verdienen Je werk wordt niet gewaardeerd Door een nieuw werkend teamleider die je slecht behandeld, wordt je makkelijk op de stoep gezet. En dat terwijl je zelf zoveel jaren daar werkt. Waardeloos bedrijf
Pluspunten
Niks
Minpunten
Veel te benoemen
Totale Top-Down structuur werkt demotivatie in de hand. Wantrouwen, gekonkel en loonstop zijn elementen die mensen niet als prettig ervaren. Doorgroeimogelijkheden zijn er wel daar het personeelsverloop recht evenredig is aan de doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
Automatisering laat te wensen over
Eurofins is een fijn bedrijf om bij te werken. Het bedrijf zorgt goed voor haar medewerkers. Bied op maat trainingen en doorgroei mogelijkheden.
Pluspunten
Teamlunches, award systeem.
Minpunten
Klantlokatie
Leuk en gezellig bedrijf. Maar met een hoge werkdruk. Werkdagen in het lab beginnen pas 9uur waarna er doorgewerkt wordt tot dat alles wat die dag is binnen gekomen klaar is
Pluspunten
Gratis vrijedag in verjaardagsmaand
Minpunten
Lange werkdagen hoge werkdruk
milieu de travail agreable,travail sans stresse,equipe formidable
Wanneer je begint bij Eurofins wordt je ingedeeld in bepaalde ''module'' hierin leer je het werk wat je de komende tijd gaat doen. Na een aantal maanden kan je doorstromen naar andere modules om zo werkzaak te kunnen zijn in alle verschillende soorten modules. Hierdoor is er genoeg afwisseling en houdt dit het werk interessant
Pluspunten
Mogelijkheid tot afwisseling
Minpunten
Soms eentonig als men te lang op 1 modulestaat
Ongedwongen bedrijfscultuur waar volop mogelijkheden zijn om door te ontwikkelen
Momenteel bezig met een groot Terminal Server / Remote Desktop Services project in voorbereiding op een domein migratie. Op het gebied van security ervaring opgedaan met Cisco Firewall, KlikSafe proxy & ESET ERA.
Pluspunten
Korte reistijd, leerzaam
Minpunten
Minder uitdaging
Een mooi bedrijf met enthousiaste werknemers. Een goed begin voor wie in het begin van zijn of haar carriere staat.
Pluspunten
Er is veel te leren
Minpunten
Waardering (financieel en niet-financieel) staat niet in verhouding tot de werkzaamheden.
Stage lopen bij Proxy laboratories was zeer leerzaam. Ik heb met druk en tegenslag leren omgaan.Ook tijdens de drukke periodes hebben de werknemers tijd genomen om mij te trainen , ik kon heel snel zelfstandig opdrachten uitvoeren. Leuke aan het baan is dat ze met z'n allen een oplossing voor een probleem bedenken. Moeilijke is dat er steeds nieuwe uitdagingen binnen komen en jij zo snel mogelijk een iedee moet gaan bedenken, wat op zich ook spanned is. Tiijdens mijn stage periode heb ik : *asceptisch gewerkt (GLP ,GOP,en GMP ervaring) *Materialen ingeboekt. *de productie ruimte bewaakt *Kve *flexibliliteit geleerd naast de praktische deel , ben ik ook socialer geworden.
Pluspunten
elke vrijdag middag een borrel .
Minpunten
geen cafeteria op werk.
werk op zich wel leuk, niet eerlijk dat iedereen met of zonder diploma dezelfde functie mag uitoefenen, wat de kwaliteit niet ten goede komt, maar kwantiteit is hier blijkbaar belangrijker