Etos

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Etos

Wissen
3.4Salaris en arbeidsvoorwaarden

30 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 82 reviews

Eentonig, elke dag het zelfde

Het is een leuk baantje voor het weekend maar om er 5 dagen te werken is niet te doen, er zit geen uitdaging in.

Pluspunten

Minpunten

Weinig betaald

Slecht management winkel en hoofdkantoor

Gezellige collega's maar verschrikkelijke werk-prive balans. Veel druk om veel te werken en geen privacy bij aangeven van beschikbaarheid. En op vrije dagen vaak gebeld en geappt voor extra uren door managers. Maar dit verschilt allemaal wel per manager. En het management bedrijf van was Etos erg slecht. Heb weken lang mailtjes moeten sturen voor 1 jaaropgave.

Minpunten

slecht management

erg fijne werkomgeving

erg fijn werksfeer, fijne collega's en er valt veel te leren. iedereen is erg behulpzaam en vriendelijk naar de klanten toe.

Pluspunten

na 6en gratis avondeten

Minpunten

Nooit meer hier stage lopen.

Toen ik al belde voor een gesprek om hier stage te lopen kreeg ik als eerste antwoord of het een betaalde stage is! (Ik heb uiteindelijk geen stagevergoeding gekregen) Iets wat ik niet vind kunnen. Daarnaast ben ik 2 keer naar locatie gegaan, kan ik weer naar huis gaan omdat het die dag ineens niet meer kon. Ben ik er eindelijk kreeg ik alleen een lange mouw polo en een colbert. Geen eens een t shirt om eronder te dragen! Enigste wat ik heb gedaan is schoongemaakt en gevuld. Ik heb aangegeven dat ik allround schoonheidsspecialiste niv 4 opleiding doe en werd ik bij de make up gezet. Daar mocht ik dus alleen alles schoonmaken en sorteren. Asociale leidinggevende die geen eens een normaal gesprek kan voeren aan de telefoon. Kortom een no go!!

ETOS als werkgever een complete afrader

Geen aanrader, in het gesprek wordt je een loon van bijna € 18,- bruto per uur beloofd ook wordt er meteen gepraat over een visagiecursus (maar wie gaat dat betalen?), nog geen 5 minuten later is dat € 16,50 bruto, als er later telefonisch contact volgt is het ineens € 10,32 netto en bij ophalen van het contract staat er als BRUTO uurloon € 10,26 met de voorwaarde dat je het drogistendiploma in 6 maanden haalt (na proeftijd start de opleiding) anders is de verwachting dat je geen vervolgcontract ontvangt. Er staan hele rare zaken in zoals een betrokkenheidsonderzoek wat dan niet uitgelegd wordt en je kunt gevraagd worden om tussen 23.00-06.00 u mee te helpen met de vracht die mogelijk dan aankomt. Het is een part-time baan van ongeveer 16-18 uur per week en je wordt flexibel ingeroosterd dus een andere baan er bij zoeken is haast onmogelijk tenzij je een krantenwijk er bij neemt. Wie kan er nu leven van nog geen € 800,- BRUTO per maand?!? Dan beweert de bedrijfsleidster ook nog dat het hoofdkantoor een foutje heeft gemaakt en dat dat € 10,26 NETTO per uur is, maar als je de CAO er op naslaat dan staat er duidelijk vermeldt € 10,32 per uur en die bedragen zijn altijd BRUTO en niet NETTO! Als je daar dan commentaar op hebt (wat volgens mij zeer terecht is) dan wordt je alsnog niet aangenomen. Als je dan naar het management mailt hoor je daar verder niets over, eigen volk krijgt altijd gelijk. Het is een take-it-or-leave-it! Last but not least als je het ondertekend heb je zwijgplicht want de vuile was mag je niet buiten hangen. Maar ik heb niets ondertekend en ik ga het niet -

Gezellige en productueve werkomgeving

Etos is een leuke winkel om in te werken. Met een leuke werksfeer en gezellige collega's. Ook leer je hier veel over de producten die verkocht worden en heb je veel contact met de klanten.

Pluspunten

Minpunten

De kleine pauzes bestaan uit maar 10 minuten.

prima om te werken als verkoopster

Het is een leuke werkgever als je er werkt als verkoopster of zaterdaghulp. Zodra de functie hoger wordt vinden er vrij snel overplaatsingen plaats, en dan niet dicht bij huis. het salaris is daarvoor echt te weinig. Als je winkelmanager bent is het salaris wel leuk, maar dan moet je wel openstaan voor overplaatsingen.

Pluspunten

collega's

Minpunten

Salaris, overplaatsingen

Vriendjespolitiek

Alleen maar vriendjespolitiek, als de leidinggevende je niet mocht had je pech en werd er zomaar dingen achter je rug omgedaan (inplannen wanneer jij niet kan enzo.) Leidingevende denkt dat tie alles weet en wilt niet luisteren naar zijn collega's. Als we met vragen appen of bellen worden we afgekraakt en genegeerd waardoor we alles zelf moeten uitzoeken. Alles moet op zijn manier. Naar een ex-collega van mij heeft hij niet eens verteld dat haar contract niet doorgaat tot op haar laatste werkdag terwijl hij het wel aan iedereen kon doorvertellen. Te weinig uren, salaris en hard werken waarvoor je niet veel terugkrijgt. Ik ga hier ook na een paar maanden weg wanneer eindelijk mijn contract voor bij is , ik zou het afraden hier te werken!!!

Pluspunten

Minpunten

Te veel om op te noemen

Lijkt mooier dan het in werkelijkheid is

Etos is een bedrijf waarin je hard moet werken. Het is niet zoals andere winkels in de detailhandel. Je hebt niet alleen kassadienst of vullen. Je moet vrijwel alles kunnen, van het adviseren tot worpen maken tot administratie etc. Echter, krijg je hier weinig voor terug. Zowel vanuit het bedrijf als in je inkomen. Dan het enorme personeelstekort , vaak staat er maar 2 man in de winkel. De klanten/kassa en adviseren komt dan niet tot z’n recht waarin jij als medewerker de dupe bent. ( boze klanten) . Daarnaast geven ze aan je doorgroeimogelijkheden te bieden. Dit is complete onzin. Als puntje bij paaltje komt, is er geen plek, geen budget of zijn ze voorzien. Beloftes die ze niet nakomen. Willen ze van je af zorgen ze ook dat ze je ergens ver plaatsen! Verder is het afhankelijk per filiaal maar er zitten winkelmanagers tussen die denken dat ze het allemaal wel weten en ook dat is belemmerd in je ontwikkeling . Na jaren lange ervaring, is het me duidelijk geworden dat dit zeer zeker geen toekomst baan is. Leuk om je vakantie mee op te vullen.

Vriendjes politiek

Het is een leuke baan je, als je verstand van de producten heb is het leuk om mensen te adviseren en te helpen. Wel vind ik dat er teveel vriendjes politiek op de werkvloer is. De franchiser of werkgever moet je mogen anders heb je gewoon pech

Pluspunten

Leuke drogisterij, nette winkel

Minpunten

Lange werkdagen, weinig vrije dagen, er word veel van je verwacht, weinig te doen dan vakkenvullen, geen reiskosten vergoeding

Vacatures van Etos

Meer vacatures

Leuk en gezellig team!

Ik heb hier maar kort gewerkt maar vond het een leuke en gezellig team, heb hier in de zomervakantie gewerkt

leuke werkomgeving

het is leuk om daar te werken je voelt je ook thuis daar alleen enige nadeel is dat je weinig ingepland wordt of dat je ook weinig wordt uitbetaald

Pluspunten

leuke werksfeer

Minpunten

je krijgt weinig uren en weinig uitbetaald

Wel oke

Verschillende werkzaamheden en dus veel afwisseling. Na een tijdje valt het wel een beetje in herhaling. Contact met klanten is voornamelijk het leukst. Over het algemeen fijne collega's. Helaas bij het filiaal waar ik werkte, niet veel scheiding tussen school en werk. Gingen er vaak van uit dat je altijd wel beschikbaar was. Daarnaast verwachtte ze veel van je als het ging om diefstal. Heb maar twee ogen, maar ze gingen ervan uit dat je alles zag en alles doorhad. Als er dan wat gebeurde dan werd dit je ook echt kwalijk genomen. En geen korting of iets als personeel. Lange werkdagen met weinig pauze.

Minpunten

lange dagen

gezellige werksfeer

goede arbeidsvoorwaarden, gezellige werksfeer vanwege mijn kleine contract waren de doorgroeimogelijkheden beperkt.

Pluspunten

bedrijfsfeest

Etos begrijpt de klant als geen ander en maakt al bijna honderd jaar beauty, gezondheid en persoonlijke verzorging voor iedereen betaalbaar. Elke dag,

Ik hou van verzorging dus voelde me al heel snel thuis bij Etos van daar dat het me ook aansprak

Pluspunten

Korting op bepaalde producten

Minpunten

Staan

Werken bij Etos

Werken in een leuk team. Leren hoe je klanten moet benaderen.

Pluspunten

Gratis avondeten als je op de vrijdag van min 12 uur tot 9 werkt

blauw bloed

Etos is een geweldige werkgever wat voorop loopt in de drogisterij branche. Als Etos medewerker heb je het blauwe bloed in je lijf lopen en ga je net zo hard mee om elke keer weer het beste uit jezelf en het bedrijf te halen.

Pluspunten

verschillende locaties

Minpunten

geen vergoeding als je niet gratis kan parkeren in de buurt van de winkel

Super team!

Het was altijd leuk om aanwezig te zijn op de werkvloer, vooral met de vriendelijke klanten en het was altijd fijn om samen te werken met collega's.

Pluspunten

Koffie en thee

super stage gehad en een hoop geleerd. voor al dingen die ik moest weten van school

fijne werkervaring gehad

Ik heb in de tijd dat ik nog werkzaam was in de Etos een hele fijne en leuke tijd gehad. Tuurlijk hebben er ook wel wat mindere momenten gezeten (maar dat heb je overal wel eens). Als het aan mij ligt dan ben ik zo weer terug in de Etos, het is helaas dat ik niet meer zo makkelijk wordt aangenomen (wat ik echt heelllll erg jammer vind). Ik heb daar hele fijne collega's gehad en ik heb een hoop geleerd in de tijd dat ik werkzaam was in de Etos.

gezellige sfeer en leuke collega's

ik werk in de avonden en weekenden dus ik vul vakken en draai kassa. ik vind het zelf heel leuk, dat er veel afwisseling is tussen mijn werkzaamheden.

Pluspunten

toeslagen en soms uitbetaald eten

Minpunten

geen stoelen bij de kassa en de werkkleding

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Etos. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.8

• Etos