Etos

Etos Reviews

89 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 92 reviews

Volledig afhankelijk van je team

Werken bij Etos is leuk als je team leuk is maar helaas is dat vaak niet het geval. Veel heksen in dienst die hun machtspositie volledig misbruiken. Er wordt ontzettend veel geroddeld door iedereen en dat haalt echt de sfeer onderuit. Heb in twee filialen gewerkt waarbij ik bij de eerste dagelijks huilend achter zat door de gemene vrouwen die daar rondlopen maar gelukkig bij het tweede filiaal wel mijn plekje gevonden. Het loon is verschrikkelijk laag, €6,44 als 19 jarige, terwijl je veel moet doen en er veel van je wordt verwacht. Ik zou werken bij Etos alleen aanraden als je een idee hebt in wat voor team je terecht komt en je dat ook bevalt. Je moet het namelijk echt van je team hebben.

Nooit meer bij Etos

Ik zou nooit meer voor Ahold willen werken, de reden? Leidinggevende leggen vanaf dag 1 al druk op je, je moet minimaal 15 min van te voren onbetaald aanwezig zijn en er is veel geroddel en schijnheiligheid onder collega’s. Pas je er niet in? Dan heb je pech, moeite zullen ze niet doen voor je.. als je 1x niet kan als meer dan je contract uren ben je niet flexibel en word je contract niet verlengd. Al om al zou ik Etos niet aanraden om te werken! En dit komt van iemand die écht wel van schoonheidsproducten/verzorgingsproducten houd en wat er allemaal bijhoort.

Minpunten

Lange werkdagen, Schijnheilige collega’s, geen doorgroeimogelijkheden, onderbetaald, niet betaald worden voor arbeid in pauze of voor werk.

Contract niet verlengt

Had leuke collega's, leuke tijd, jammer dat mn contract niet verlengt is.

Aardige collega’s

Vriendelijke en aardige collega’s, gezellige sfeer.

Pluspunten

Leuke sfeer

Goede eerste baan

Werken bij Etos was mijn eerste officiële werkervaring. Ik heb er veel geleerd qua verwachtingen en gedrag op de werkvloer. Als shop assistant ben je voornamelijk aan het vakken, de winkel netjes aan het houden en kassa werkzaamheden. Er is genoeg ruimte om rustig te leren. En je kunt via de online learning academy ook meer leren of medicijnen en andere productgroepen

Pluspunten

Regio manager betrouwbaar Beter schoppen Product kennis

Minpunten

Moeilijk doorgroeien Vaak drukte Geen balans Weinig invloed op de dag

leerzaam⁶

Het is een leuk concept- bedrijf en als je interesse hierin overeenkomt zijn er mogelijkheden. Je werkt: Sociaal, je bent persoonlijk klantgericht vriendelijk en geïnteresseerd. Meedenkend met klant en collega's. Je moet verkoopgericht zijn.

Pluspunten

De tijd is zo om door de interactie met klanten en opdrachten.

Minpunten

Intensief Weinig uitdaging Matig salaris

Gezellige en leerzame bijbaan

Je staat vaak met een of twee collega's op de werkvloer, wat altijd heel gezellig is. Het team is klein en zorgt voor elkaar. Aan de start van je baan leer je het hele assortiment kennen en kan je na het uitproberen van de producten meer adviseren.

Pluspunten

Veel gratis producten Leuke collega's Leerzaam

Minpunten

Weinig flexibiliteit Enorm slecht salaris, je wordt flink onderbetaald

Weinig diversiteit, veel druk. Vriendjespolitiek en slechte salaris.

Een aantal jaar bij de etos gewerkt. In het begin met veel plezier, totdat ik het systeem begreep.Om te beginnen is er nauwelijks sprake van diversiteit. Allemaal blonde vrouwen en nauwelijks mannen. Weinig allochtonen. Het top van het bedrijf is zo goed als alleen vrouwelijke autochtonen. Doorgroeimogelijkheden zijn om die reden dan haast onmogelijk. Een glazen plafond als je het mij vraagt. Dan is er sprake van vriendjespolitiek. Je hoeft niet een goede manager zijn. Als je de dag maar goed afsluit en afrond. Weinig begeleiding en veel rotte appels. Elke manager doet het op haar eigen manier waardoor je geen eendracht hebt waar ze wel voor staan. Managers worden ook niet gecontroleerd op hun functie, ook niet als ze je slecht behandelen (Etos Nijmegen centrum is daar een voorbeeld van).Salaris is laag en kom je nauwelijks van rond. Ze verwachtten beschikbaarheid ten alle tijden apps/telefoontjes maar als je een keer niet kan werken, kijken ze je scheef aan. Het enige voordeel binnen etos waren de klanten. Vaak zijn de klanten opzoek naar een oplossing en/of advies. Hier kan je, je functie goed uitvoeren. Ik zou niet aanraden om hier te werken. Er zijn andere bedrijven die betere arbeidvoorwaarden hebben en waar de diversiteit breed is. Een gering aantal filialen heeft wel een fijne werksfeer. Toch raad ik het bedrijf niet aan.

Pluspunten

klanten, adviseren en leuke producten

Minpunten

salaris, lange werkdagen, vaak slechte management, weinig diversiteit tot geen, vriendjespolitiek en veel werkdruk

Gezellige sfeer

Leuke werkplek maar geen uitdaging. Sfeer is gezellig

Pluspunten

Winstuitkering

Minpunten

Weinig salaris

veel moeite voor weinig

Administratie is een zooitje: heel de tijd achter management aan om een loonstrookje te krijgen en personeel nummer. Heel lang staan achter de kassa en nog nooit zo weinig verdiend. Ze bellen je snel af als je ingepland staat maar je moet wel reserve staan op je vrije dag.

Pluspunten

Minpunten

Veel staan, weinig salaris, ze geven niet om je privé

Slecht management winkel en hoofdkantoor

Gezellige collega's maar verschrikkelijke werk-prive balans. Veel druk om veel te werken en geen privacy bij aangeven van beschikbaarheid. En op vrije dagen vaak gebeld en geappt voor extra uren door managers. Maar dit verschilt allemaal wel per manager. En het management bedrijf van was Etos erg slecht. Heb weken lang mailtjes moeten sturen voor 1 jaaropgave.

Minpunten

slecht management

Leuk!

Leuk bedrijf! Ik werk hier nog en vind het echt super leuk en heb t naar mijn zin.

Eentonig, elke dag het zelfde

Het is een leuk baantje voor het weekend maar om er 5 dagen te werken is niet te doen, er zit geen uitdaging in.

Pluspunten

Minpunten

Weinig betaald

Leuke, leerzame baan

leerzame en leuke bijbaan voor jongeren hier leer je vooral te schakelen tussen situaties.

Sfeer

Werkdruk was hoog, behandeld als “lager” persoon wanneer je verkoopmedewerk(s)ter bent.

erg fijne werkomgeving

erg fijn werksfeer, fijne collega's en er valt veel te leren. iedereen is erg behulpzaam en vriendelijk naar de klanten toe.

Pluspunten

na 6en gratis avondeten

Minpunten

Nooit meer hier stage lopen.

Toen ik al belde voor een gesprek om hier stage te lopen kreeg ik als eerste antwoord of het een betaalde stage is! (Ik heb uiteindelijk geen stagevergoeding gekregen) Iets wat ik niet vind kunnen. Daarnaast ben ik 2 keer naar locatie gegaan, kan ik weer naar huis gaan omdat het die dag ineens niet meer kon. Ben ik er eindelijk kreeg ik alleen een lange mouw polo en een colbert. Geen eens een t shirt om eronder te dragen! Enigste wat ik heb gedaan is schoongemaakt en gevuld. Ik heb aangegeven dat ik allround schoonheidsspecialiste niv 4 opleiding doe en werd ik bij de make up gezet. Daar mocht ik dus alleen alles schoonmaken en sorteren. Asociale leidinggevende die geen eens een normaal gesprek kan voeren aan de telefoon. Kortom een no go!!

productieve en gezellige werkomgeving

Leuk team, doorgroeimogelijkheden, afwisselende dagen.

ETOS als werkgever een complete afrader

Geen aanrader, in het gesprek wordt je een loon van bijna € 18,- bruto per uur beloofd ook wordt er meteen gepraat over een visagiecursus (maar wie gaat dat betalen?), nog geen 5 minuten later is dat € 16,50 bruto, als er later telefonisch contact volgt is het ineens € 10,32 netto en bij ophalen van het contract staat er als BRUTO uurloon € 10,26 met de voorwaarde dat je het drogistendiploma in 6 maanden haalt (na proeftijd start de opleiding) anders is de verwachting dat je geen vervolgcontract ontvangt. Er staan hele rare zaken in zoals een betrokkenheidsonderzoek wat dan niet uitgelegd wordt en je kunt gevraagd worden om tussen 23.00-06.00 u mee te helpen met de vracht die mogelijk dan aankomt. Het is een part-time baan van ongeveer 16-18 uur per week en je wordt flexibel ingeroosterd dus een andere baan er bij zoeken is haast onmogelijk tenzij je een krantenwijk er bij neemt. Wie kan er nu leven van nog geen € 800,- BRUTO per maand?!? Dan beweert de bedrijfsleidster ook nog dat het hoofdkantoor een foutje heeft gemaakt en dat dat € 10,26 NETTO per uur is, maar als je de CAO er op naslaat dan staat er duidelijk vermeldt € 10,32 per uur en die bedragen zijn altijd BRUTO en niet NETTO! Als je daar dan commentaar op hebt (wat volgens mij zeer terecht is) dan wordt je alsnog niet aangenomen. Als je dan naar het management mailt hoor je daar verder niets over, eigen volk krijgt altijd gelijk. Het is een take-it-or-leave-it! Last but not least als je het ondertekend heb je zwijgplicht want de vuile was mag je niet buiten hangen. Maar ik heb niets ondertekend en ik ga het niet -

rustige omgeving goede werksfeer je werkt op tempp

rustige werk omgeving je werk niet hard je doet je taken gewoon op jou tempo niet stress wekkend

Gezellige en productueve werkomgeving

Etos is een leuke winkel om in te werken. Met een leuke werksfeer en gezellige collega's. Ook leer je hier veel over de producten die verkocht worden en heb je veel contact met de klanten.

Pluspunten

Minpunten

De kleine pauzes bestaan uit maar 10 minuten.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Etos. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Etos