Dura Vermeer
Sinds Januari actief voor. In korte tijd krijg je veel verantwoordelijkheid in een “platte” organisatie. Korte duidelijke lijnen. Grote bereidheid elkaar binnen organisatie te helpen. Leuke werkgever.
Goede samenwerking; Directie en medewerkers staan op 1 lijn.
Een goed georganiseerde organisatie waar geen uitdaging uit de weg wordt gegaan.
Ondanks haar 2.500 werknemers een zeer informeel bedrijf waar mooie dingen gebeuren. Er wordt volop ingezet op persoonlijke ontwikkeling, duurzaamheid, innovatie en vitaliteit. Zeker een bedrijf om aan te raden!
Als stagiare een leerzame periode gehad binnen het bedrijf. Kreeg veel kansen en mogelijkheden om me verder te ontwikkelen.
Pluspunten
Fijne werksfeer
Een goede werkgever, af te meten aan het grote aantal jubilarissen dat al heel lang bij Dura Vermeer werkt. Er zijn veel vestigingen en verschillende disciplines (o.a. bouw, wegenbouw, ondergrondse infra, beton & waterbouw, rail). Door de vele technische functies werken er nog steeds veel meer mannen dan vrouwen, ook op kantoor. De focus ligt voornamelijk op het aantrekken en binden van jonge, technisch geschoolde medewerkers. Er worden trainees aangenomen die daarna carriere kunnen maken binnen Dura Vermeer en lid kunnen worden van Jong Dura Vermeer. Er zijn de laatste jaren veel personeelswisselingen geweest op zowel managementniveau als op de niveau's daaronder.
Pluspunten
Landelijk werkend bedrijf, grote speler in de markt
Minpunten
Personeelswisselingen, kantoortuin
Een mooi bedrijf met een hoog probleemoplossend vermogen. Innovatief en kwalitatief hoogstaande projecten. Multidisciplinaire samenwerking. Dynamisch en goed inspelend op veranderende omstandigheden.
Een productieve dag met een grote variatie in activiteiten
Pluspunten
Flexibele werkplek
Minpunten
A2 met tunnel (bij Utrecht)
werken werken werken werken werken werken werken en nog eens werken met name in de weekenden en s'nachts. wel leuke collega's. Het bedrijf zelf vindt ik te groot waardoor erg een soort van chaos is, Het noemt zich zelf: Familie bedrijf maar ik vindt dit totaal niet toepasselijk
Pluspunten
Goeie collega's
Minpunten
het Weekend werk, en de mega aantallen van uren die je maakt
Dura Vermeer is een werkgever die veel tijd en zorg aan opleidingen besteed, jongeren krijgen volop de gelegenheid om hun vak te leren.
Pluspunten
goede voorzieningen op de bouwplaatsen
Minpunten
kan ik niet bedenken
te zware top 4 directeuren op een vestiging nuezen niet zelfde kant op
Pluspunten
goed salaris
Minpunten
geen eenheid tegenstrijdige belangen politiek wespennest
Heb altijd naar me zin gehad de samen werking was heel goed geen klachten
Minpunten
(directie-) Secretaresse Voornamelijk afspraken maken met bedrijven voor de nieuwe vrouwelijke directeur Ondergrondse Infra. Ook het inrichten van een nieuwe database en controleren van de gegevens.
Pluspunten
Fijne collega's, goed restaurant
Minpunten
Een beetje eenzijdig werk.
Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt op verschillende afdelingen wat voor mij het leukste was. Van receptioniste tot catering medewerkster in Hoofddorp en Cruquius was een leuke afwisseling.
Minpunten
Geen begeleiding bij mijn laatste functie.
Bij Dura heb heel veel geleerd daar krijg je ook zeker de kans voor die hebt ik ook met beiden aanpakt een helle fijne mensen om met te werken top
Minpunten
Ze investeren graag in hun personeel, kwa tijd en scholing.Dat is ook een prioriteit van het management. Zodoende heb ik veel kunnen leren in de jaren bij het bedrijf.Collega's zijn een beetje stug. Je kan wel op ze bouwen tijdens het werk.Ligt helemaal aan je eigen aanpassingsvermogen.De afwisseling en diversiteit van het vak.
Pluspunten
Goede begeleiding
Minpunten
Bouw crisis
Heb veel geleerd, zowel vaktechnisch als communicatief. Start verliep wat moeizaam maar in de loop der tijd werd dit veel beter.
Toen ik in dienst kwam heette het bedrijf Van Ieperen Groep bv, een bouwbedrijf met 130 medewerkers. Het ging hartstikke goed met het bedrijf in die periode en een lange tijd daarna. Helaas kwam ook hier de slechte periode in de bouw aan de deur kloppen. Na veel meegemaakt te hebben (voor een gedeelte failliet verklaard, re-organisaties, overname door Dura Vermeer) ben ik dan nu zelf boventallig verklaard. Ik heb hier altijd met veel plezier gewerkt. De afwisseling in alle werkzaamheden vond ik heerlijk en ik hoop zo'n functie elders weer terug te vinden.
Op een typische dag op mijn werk weet ik wat er van mij verwacht wordt, hard doorwerken en meters maken. Ik kan er weinig over kwijt aangezien ik pas 2 maanden bij Dura Vermeer werkzaam ben, momenteel zijn we bezig met de oplevering. Tijdens mijn gehele opleiding heb ik geleerd planmatig te werk te gaan, rustig na te denken en problemen op te lossen. Verder heb ik veel gereedschap en materialen kennis opgedaan. Dit ben ik nog steeds verder aan het ontwikkelen. Het leuke aan mijn werk vind ik als allround timmerman dat iedere dag anders is, het verveelt niet snel, en er is altijd wat te doen. Waar ik af en toe tegen aanloop is dat ik te veel dingen tegelijkertijd wil doen.
Pluspunten
Gebruik van gereedschap
Wegenbouw altijd iets wat niet te voorzien is. nadenken voordat je een besluit neemt. Het leukste is tevens het moeilijkste en dat is,alles op orde houden
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
vaak nacht en weekendwerk
was allemaal nieuw voor mij kreeg gelijk een geweldige indruk wat ik nou ging worden dit was mij eerste kennis met kunstoflassen spiegellassen de lasser was van rombouts tholen vond helemaal kick die werd hem wis toen niet dat ik ook staal ging doen maar dat leer het heden leeer graag zo veel mogelijk
Pluspunten
af en toe vroeg naar huis als we weer goed hadden gewerkt extra uurtjes
Minpunten
dat ze me daarna naar utrecht stopte in gas en water pvc pijpjes geef maar groot en zwaar