Dirk

Reviews over Werk-privébalans bij Dirk

Wissen
3.4Salaris en arbeidsvoorwaarden

157 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 377 reviews

Gezellige werksfeer en flexibele werktijden.

Ik werk een aantal jaar en vooral m bij Dirk en vooral de begin jaren waren erg leuk. De afgelopen paar jaar is de werksfeer bij Dirk verslechterd. Dit komt onder andere door: - Bezuinigingen (hierdoor wordt de werkdruk hoger en neemt irritaties op de werkvloer toe) - Slechte communicatie: Dit verschilt per vestiging, maar er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd. - Sommige collega's kunnen letterlijk niks, en soms vroeg ik me letterlijk af: "Hoe kom jij in godsnaam aan een vaste aanstelling?!" Het is gewoonweg vervelend als een collega bepaalde vragen continue opnieuw stelt. Dit komt voornamelijk voor bij ouder personeel die niet in het bezit zijn van diploma's. - Als kassamedewerker moet je overal op letten en zelfs in tassen van klanten kijken, dit levert vaak vervelende situaties op. positieve punten: - Je hebt volop doorgroeimogelijkheden en de overstap van kassamedewerker B naar teamleider is mogelijk binnen een jaar. - Flexibiliteit in werkzaamheden. Op rustige momenten kan je zelfs op een andere afdeling ingezet worden. Dit maakt het werk divers en leuk! Je leert een hoop over de winkel, usp (unique sellling points van een bepaald merk) en leert hoe een product goed gepresenteerd kan worden. - reiskostenvergoeding indien woon-werk afstand meer dan 11 km bedraagt. -Goed salaris

Pluspunten

Goed salaris, door groeikansen, reiskostenvergoeding

Minpunten

er wordt veel bezuinigd op personeel, slechte communicatie, ouder personeel is niet altijd even slim.

leuke werkomgeving

Je kon zelf veel werk inplannen wanneer je dit wilde, ook had ik hele leuke collega's. In de twee jaar dat ik daar werkte heb ik een persoonlijke groei gekregen en heb ik tevens ook veel ervaring opgedaan. Je krijgt veel mogelijkheden om door te kunnen groeien en dat maakte het werken nog leuker.

Aanrader!

Ik heb gewerkt in de Dirk Drachten, ik begon op afdeling vers als vakkenvuller en dit was makkelijk werk en de tijd vloog voorbij. Als 15 jarige had ik een mooi uur loon wat er bij past . Ook werd ik zelf vaak ingepland op de zondag wat lekker aantikt (200%). Ik wou uiteindelijk meer uitdaging want werd 16 en kon zonder problemen doorstromen naar kassa!

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Planningen

Vriendjespolitiek

Als je ‘connecties’ hebt met de teamleiders wordt je al heel snel voorgetrokken. Bepaalde werknemers zitten gedurende hun uren dan ook gewoon met de teamleider in de kantine te praten. Bepaalde caissières worden ook zeker speciaal behandeld, vooral als ze telaat komen. Het beleid in de dirk moet egt extreem veranderd worden.

Slecht

Geen fijn bedrijf om te werken, behandelen iedereen niet goed. Geen fijne werksfeer en onbeschoft tegen klanten. Fijn dat ik daar weg ben

Pluspunten

Minpunten

Geen fijne sfeer, slechte baas, onbeschoft tegen klanten

Saai

Ik was er ongeveer anderhalf jaar en het was de saaiste tijd van mn leven

Pluspunten

Geld

Minpunten

Saai

leuke tijd gehad, veel geleerd maar zag het even niet meer zitten om elke keer achter de kassa te zitten.

Ik had een leuke werktijd, leuke mensen die met mij werkte en veel gezelligheid met werk. Zeker veel geleerd en toffe werktijden gehad.

Pluspunten

leuke collega’s

Minpunten

weinig uren

Prima

Hele leuke tijd bij Dirk, helaas kan ik niet genoeg uren draaien.

Pluspunten

Het team en samen werken

Minpunten

De uren

goed

je doet eigenlijk altijd een beetje hetzelfde het is niet zo moeilijk en je leert het snel.

Pluspunten

je krijgt altijd wat meer verdient

Minpunten

weinig ingeroosterd

Toxic

Ik heb op het DC in bleiswijk gewerkt, er staat veelste veel druk op het personeel door bezuinigingen en de uitzendkrachten die niet hun werk doen. De teamleiders zijn verre van goed(als ze überhaupt aanwezig zijn. Je krijgt om de week je rooster, deze klopt 7 van de 10 keer niet van wegen slechte communicatie rond de afdelingen. Aka. Zoek elswaar.

Pluspunten

Fruitmand

Minpunten

Genoeg.

Vacatures van Dirk

Meer vacatures

Slecht behandeld en weinig uren

Ik werk er enkele maanden en ben er nu al klaar mee. De eerste maanden was het leuk; simpele taken, leuke manager, prettige collega's. later kwam er een nieuwe manager en ging de oude dus weg. De nieuwe manager was veel minder vriendelijk, naar mij in ieder geval. Ik werd op alles aangesproken en vroeg meerdere keren waarom ik kritiek kreeg op hetgeen wat ik deed, terwijl ik precies deed wat ze van mij vroeg. Een dag werd ik weggestuurd omdat ik een product kocht tijdens werktijd. Dit mag volgens onze regels en daarnaast maken alle andere leidingevenden hier geen probleem van. Ik heb hierna helemaal besloten om te stoppen bij dit bedrijf omdat de taken die je steeds krijgt erg vervelend zijn, er veel te veel van je wordt verwacht (bijvoorbeeld de hele supermarkt schoonvegen in je eentje met 1 bezem, binnen 20 minuten, terwijl iedereen er meer dan een uur over doet). Ik raad niemand aan hier te werken. Ook wordt je genegeerd als je meerdere uren wilt draaien. Ik werd maar voor 2-4 uur ingeroosterd (minimale werkafspraak was 4 uur) en ik had persoonlijk en op de beschikbaarheidssite aangegeven dat ik veel meer kon en wou werken. Dit werdt niet serieus genomen.

Productive and pleasant working environment

The job relied a lot on being ambitious and taking initiative.

veel ruimte voor verbetering

Erg schijnheilig bedrijf. Ik werk er nu 5 jaar en heb met verschillende leidinggevenden gewerkt. Je kan hier prima werken als bijbaan maar doorgroeien moet je twee keer overwegen. Is een erg langdradig proces waarbij je slecht wordt ondersteund. Je bent zeker niet de eerste prioriteit op dit gebied. Cultuur in het filiaal is heel erg verschillend per filiaal. Filialen waar slecht management staat gaat het ook slechter en dit slaat over op de werksfeer in het filiaal. Naar mijn idee is er veel onrust op management niveau door een te kort aan (afdelings)managers. Veel managers vertrekken ook naar de concurrentie. Waardoor er veel filialen zijn met te weinig (goed) kader. Daar waar het vroeger vaak nog een biertje werd gedronken na het werkt, wordt dit steeds minder gedaan. Met name oudere medewerkers geven aan dat Dirk niet meer de Dirk van vroeger is. Als vulploegmedewerker leer je vrij weinig tot niks. Als teamleider kan je je ontwikkelen in leidinggeven en communicatie maar hier werd in mijn geval weinig begeleiding in gegeven. Maar per filiaal verschilt dit ook heel erg. Bij veel filialen ben je gewoon een vulploegmedewerker als teamleider. Ik denk dat werken voor Dirk de eerste 4 tot 7 wel leuk maar dat je dan opzoek moet naar iets anders. met name tot je 22 is het leuk want daarna stijg je bijna niks meer in salaris.

Eerste baantje

De Dirk was mijn eerste bijbaan. De werksfeer was gezellig en er was altijd wat te doen. Je krijgt goede salaris, omdat het vakantiegeld er gelijk in zit. Uiteindelijk was ik er wel weg gegaan doordat ziektes en afwezigheden slecht werden aangepakt, waardoor je vaak met minder mensen stond of geen vervanging kon vinden wanneer je zelf ziek was.

Pluspunten

Goede salaris

Minpunten

Bij ziekte moeilijk vervanging te regelen, moet je zelf regelen.

Gezellige collega's, maar weinig doorgroeimogelijkheden met loonsverhoging of extra waardering.

Mega leuk om meer te leren binnen het bedrijf en erg waren veel mogelijkheden om te variëren.

Zeer goede sfeer

Ik werd zeer fijn verwelkomd. Ik werd goed geholpen in de begin fase en eerst goed rondgeleid. Ik werd op verschillende manieren getest zodat wanneer ik echt in dienst zou treden ik mijn baan optimaal kon doen en klanten ook zo goed mogelijk kon helpen.

hard werken

na uitklokken, je werk nog afmaken up tempo werken

Productieve en gezellige werkomgeving

Een baan waar je precies weet waar je aan toe bent en elke dag je best doet om de klant een uitstekende service te verlenen

Prima werkgever

De dirk is een prima werkgever betreft salaris. Gemiddeld verdient een ervaren medewerker die minimaal 3 jaar in dienst is ruim 13 euro bruto per uur plus 8% ATV uren en 8% vakantiegeld welke in mei wordt uitbetaald. Op de werkvloer is het vaak chaotisch maar dit komt door bezuinigingen. Er zijn weinig uren beschikbaar om al het werk perfect af te krijgen en daarnaast heeft de organisatie personeel tekort in de kaderfuncties. Dit probleem is op sommige filialen zichtbaar in de bedrijfscultuur. Over het algemeen zijn de medewerkers van Dirk goed opgeleid en werken sneller en leveren betere resultaten dan andere supermarkten. Dit komt mede door de hoge normeringen. Bijvoorbeeld: kassamedewerkers moeten 1500 artikelen per uur scannen en er is altijd een B kassamedewerker aanwezig die erop toeziet dat er goed en efficiënt gewerkt wordt. Een ander voorbeeld: vakkenvullers krijgen bepaalde tijd om een container te vullen en alle afdelingen helpen elkaar- er wordt niet in eilandjes gedacht.

slecht

ze geven je weinig werkuren en betalen weinig het is er niet fijn ze betalen slecht dingen worden niet goed geregeld

Top voor scholieren

Werken bij Dirk is erg relaxt, er wordt niet zoveel druk op je gelegd zoals bij bijvoorbeeld AH. Salaris is prima, ze matchen AH.

Pluspunten

Goede werktijden, fijne relaxte sfeer

Minpunten

Je doet altijd hetzelfde, geen nieuwe werkzaamheden

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dirk. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

• Dirk