Dirk

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Dirk

Wissen
3.4Salaris en arbeidsvoorwaarden

142 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 377 reviews

Gezellige werksfeer en flexibele werktijden.

Ik werk een aantal jaar en vooral m bij Dirk en vooral de begin jaren waren erg leuk. De afgelopen paar jaar is de werksfeer bij Dirk verslechterd. Dit komt onder andere door: - Bezuinigingen (hierdoor wordt de werkdruk hoger en neemt irritaties op de werkvloer toe) - Slechte communicatie: Dit verschilt per vestiging, maar er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd. - Sommige collega's kunnen letterlijk niks, en soms vroeg ik me letterlijk af: "Hoe kom jij in godsnaam aan een vaste aanstelling?!" Het is gewoonweg vervelend als een collega bepaalde vragen continue opnieuw stelt. Dit komt voornamelijk voor bij ouder personeel die niet in het bezit zijn van diploma's. - Als kassamedewerker moet je overal op letten en zelfs in tassen van klanten kijken, dit levert vaak vervelende situaties op. positieve punten: - Je hebt volop doorgroeimogelijkheden en de overstap van kassamedewerker B naar teamleider is mogelijk binnen een jaar. - Flexibiliteit in werkzaamheden. Op rustige momenten kan je zelfs op een andere afdeling ingezet worden. Dit maakt het werk divers en leuk! Je leert een hoop over de winkel, usp (unique sellling points van een bepaald merk) en leert hoe een product goed gepresenteerd kan worden. - reiskostenvergoeding indien woon-werk afstand meer dan 11 km bedraagt. -Goed salaris

Pluspunten

Goed salaris, door groeikansen, reiskostenvergoeding

Minpunten

er wordt veel bezuinigd op personeel, slechte communicatie, ouder personeel is niet altijd even slim.

Aanrader!

Ik heb gewerkt in de Dirk Drachten, ik begon op afdeling vers als vakkenvuller en dit was makkelijk werk en de tijd vloog voorbij. Als 15 jarige had ik een mooi uur loon wat er bij past . Ook werd ik zelf vaak ingepland op de zondag wat lekker aantikt (200%). Ik wou uiteindelijk meer uitdaging want werd 16 en kon zonder problemen doorstromen naar kassa!

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Planningen

Tja

Na overgeplaatst te zijn zonder weinig overleg ben ik beland in een filiaal waar je echt 0.0 waardering krijgt. Als klap op de vuurpijl word je goede beoordelingen die je in andere filialen had ineens omlaag gehaald zonder echt weinig aanleiding ervoor

Minpunten

Slechte rijkskosten vergoeding

Je krijgt goed betaald

Ik heb een leuke tijd gehad maar was erg vaak ziek en wilde meer ervaring opdoen bij andere winkels dus ben toen naar andere bedrijven gegaan.

Bar slecht

minimum loon, weinig waardering en slechte comunicatie

Makkelijk

Makkelijk je verdient vgm hier ook het beste als je jong bent ik was 17 verdiende in ieder geval meer dan minimumloon alleen het is wel supermarktwerk dus het is heel simpel maar soms krijg je wel te maken met drukte of juist niet en dan duurt het wel lang je werkdag maar als je jong bent prima te doen geloof me er zijn zeker mindere bijbanen. En bereid je voor op dat niet alle klanten leuk voor je gaan zijn dat is bij alle supermarkten maar je moet je niet klein laten maken omdat je jong bent en nog onwetend want je manager zou dat ook niet pikken bijvoorbeeld. En als je voor caissière gaat en je denkt ik ben niet zo'n rekenwonder want dat dacht ik ook maak je geen zorgen want de kassa heeft een systeem die qua rekenen al het werk doet

Pluspunten

Simpel werk, prima loon

Minpunten

Soms lange werkdagen

Saai

Ik was er ongeveer anderhalf jaar en het was de saaiste tijd van mn leven

Pluspunten

Geld

Minpunten

Saai

Weinig betaald

Vaak krijg je onder betaald. De werksfeer is we gezellig omdat je met je leeftijdsgenoten werkt 15 tm 18 jr

veel ruimte voor verbetering

Erg schijnheilig bedrijf. Ik werk er nu 5 jaar en heb met verschillende leidinggevenden gewerkt. Je kan hier prima werken als bijbaan maar doorgroeien moet je twee keer overwegen. Is een erg langdradig proces waarbij je slecht wordt ondersteund. Je bent zeker niet de eerste prioriteit op dit gebied. Cultuur in het filiaal is heel erg verschillend per filiaal. Filialen waar slecht management staat gaat het ook slechter en dit slaat over op de werksfeer in het filiaal. Naar mijn idee is er veel onrust op management niveau door een te kort aan (afdelings)managers. Veel managers vertrekken ook naar de concurrentie. Waardoor er veel filialen zijn met te weinig (goed) kader. Daar waar het vroeger vaak nog een biertje werd gedronken na het werkt, wordt dit steeds minder gedaan. Met name oudere medewerkers geven aan dat Dirk niet meer de Dirk van vroeger is. Als vulploegmedewerker leer je vrij weinig tot niks. Als teamleider kan je je ontwikkelen in leidinggeven en communicatie maar hier werd in mijn geval weinig begeleiding in gegeven. Maar per filiaal verschilt dit ook heel erg. Bij veel filialen ben je gewoon een vulploegmedewerker als teamleider. Ik denk dat werken voor Dirk de eerste 4 tot 7 wel leuk maar dat je dan opzoek moet naar iets anders. met name tot je 22 is het leuk want daarna stijg je bijna niks meer in salaris.

Eerste baantje

De Dirk was mijn eerste bijbaan. De werksfeer was gezellig en er was altijd wat te doen. Je krijgt goede salaris, omdat het vakantiegeld er gelijk in zit. Uiteindelijk was ik er wel weg gegaan doordat ziektes en afwezigheden slecht werden aangepakt, waardoor je vaak met minder mensen stond of geen vervanging kon vinden wanneer je zelf ziek was.

Pluspunten

Goede salaris

Minpunten

Bij ziekte moeilijk vervanging te regelen, moet je zelf regelen.

Vacatures van Dirk

Meer vacatures

Gezellige collega's, maar weinig doorgroeimogelijkheden met loonsverhoging of extra waardering.

Mega leuk om meer te leren binnen het bedrijf en erg waren veel mogelijkheden om te variëren.

een goeie teamverband met goeie loon.

Heb een goeie teamverbanden en een sociale omgeving gecreëerd

Prima werkgever

De dirk is een prima werkgever betreft salaris. Gemiddeld verdient een ervaren medewerker die minimaal 3 jaar in dienst is ruim 13 euro bruto per uur plus 8% ATV uren en 8% vakantiegeld welke in mei wordt uitbetaald. Op de werkvloer is het vaak chaotisch maar dit komt door bezuinigingen. Er zijn weinig uren beschikbaar om al het werk perfect af te krijgen en daarnaast heeft de organisatie personeel tekort in de kaderfuncties. Dit probleem is op sommige filialen zichtbaar in de bedrijfscultuur. Over het algemeen zijn de medewerkers van Dirk goed opgeleid en werken sneller en leveren betere resultaten dan andere supermarkten. Dit komt mede door de hoge normeringen. Bijvoorbeeld: kassamedewerkers moeten 1500 artikelen per uur scannen en er is altijd een B kassamedewerker aanwezig die erop toeziet dat er goed en efficiënt gewerkt wordt. Een ander voorbeeld: vakkenvullers krijgen bepaalde tijd om een container te vullen en alle afdelingen helpen elkaar- er wordt niet in eilandjes gedacht.

slecht

ze geven je weinig werkuren en betalen weinig het is er niet fijn ze betalen slecht dingen worden niet goed geregeld

Top voor scholieren

Werken bij Dirk is erg relaxt, er wordt niet zoveel druk op je gelegd zoals bij bijvoorbeeld AH. Salaris is prima, ze matchen AH.

Pluspunten

Goede werktijden, fijne relaxte sfeer

Minpunten

Je doet altijd hetzelfde, geen nieuwe werkzaamheden

Het was niet echt een leuke sfeer de baas had altijd commentaar ondanks dat je je best deed

Het was een goed betaalde baan. Het was stressvol door de teamleiders en de manager. Je leerde snel te kunnen vakkenvullen

Pluspunten

Goed betaald

Minpunten

Te veel commentaar op het werktempo

Mijn ervaring

Mijn ervaring bij de Dirk is niet het beste. Je krijgt wel goed betaald dus daar ben ik wel blij mee. Maar het is altijd wel een beetje chaos, dat hangt opzich af welke leidinggevende werken. De Dirk houd ook niet echt rekening met je beschikbaarheid als je het niet in het in het systeem zet.

Gezellige werkomgeving, maar niet altijd goed geregeld.

Niet genoeg werkdagen, je verdient heel weinig maar je kan niet meer werken als je dat zelf wilt.

Voel me nog niet af geschreven

16 jaar met plezier gewerkt met de klanten en de collega s wil nog graag nu ik met pensioen ben vijf of 13 uur werken aan de kassa ,vind het een winkel die alles heb wat je nodig vind .leuke aanbiedingen.

Pluspunten

Leuke winkel

Mijn naam is Sumon Chumphon ik ben 17 jaar oud. Ik woont in osdorp. Ik sudie in mundus college

Dirk zijn goed Super markt ik vind heel leuk om daar te werk. Goed college en goed betaald.

Heel leuk om te werken binnen dit bedrijf

Ik vond het supper leuk in het begin om hier te werken maar ik kreeg op en duur stage,s dus moet ik hier weg erg jammer.

Pluspunten

Leuke collegas

Minpunten

Slecht uurloon

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dirk. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

• Dirk