Dirk

Reviews over Management bij Dirk

Wissen

95 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 377 reviews

Gezellige werksfeer en flexibele werktijden.

Ik werk een aantal jaar en vooral m bij Dirk en vooral de begin jaren waren erg leuk. De afgelopen paar jaar is de werksfeer bij Dirk verslechterd. Dit komt onder andere door: - Bezuinigingen (hierdoor wordt de werkdruk hoger en neemt irritaties op de werkvloer toe) - Slechte communicatie: Dit verschilt per vestiging, maar er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd. - Sommige collega's kunnen letterlijk niks, en soms vroeg ik me letterlijk af: "Hoe kom jij in godsnaam aan een vaste aanstelling?!" Het is gewoonweg vervelend als een collega bepaalde vragen continue opnieuw stelt. Dit komt voornamelijk voor bij ouder personeel die niet in het bezit zijn van diploma's. - Als kassamedewerker moet je overal op letten en zelfs in tassen van klanten kijken, dit levert vaak vervelende situaties op. positieve punten: - Je hebt volop doorgroeimogelijkheden en de overstap van kassamedewerker B naar teamleider is mogelijk binnen een jaar. - Flexibiliteit in werkzaamheden. Op rustige momenten kan je zelfs op een andere afdeling ingezet worden. Dit maakt het werk divers en leuk! Je leert een hoop over de winkel, usp (unique sellling points van een bepaald merk) en leert hoe een product goed gepresenteerd kan worden. - reiskostenvergoeding indien woon-werk afstand meer dan 11 km bedraagt. -Goed salaris

Pluspunten

Goed salaris, door groeikansen, reiskostenvergoeding

Minpunten

er wordt veel bezuinigd op personeel, slechte communicatie, ouder personeel is niet altijd even slim.

Aanrader!

Ik heb gewerkt in de Dirk Drachten, ik begon op afdeling vers als vakkenvuller en dit was makkelijk werk en de tijd vloog voorbij. Als 15 jarige had ik een mooi uur loon wat er bij past . Ook werd ik zelf vaak ingepland op de zondag wat lekker aantikt (200%). Ik wou uiteindelijk meer uitdaging want werd 16 en kon zonder problemen doorstromen naar kassa!

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Planningen

Makkelijk

Makkelijk je verdient vgm hier ook het beste als je jong bent ik was 17 verdiende in ieder geval meer dan minimumloon alleen het is wel supermarktwerk dus het is heel simpel maar soms krijg je wel te maken met drukte of juist niet en dan duurt het wel lang je werkdag maar als je jong bent prima te doen geloof me er zijn zeker mindere bijbanen. En bereid je voor op dat niet alle klanten leuk voor je gaan zijn dat is bij alle supermarkten maar je moet je niet klein laten maken omdat je jong bent en nog onwetend want je manager zou dat ook niet pikken bijvoorbeeld. En als je voor caissière gaat en je denkt ik ben niet zo'n rekenwonder want dat dacht ik ook maak je geen zorgen want de kassa heeft een systeem die qua rekenen al het werk doet

Pluspunten

Simpel werk, prima loon

Minpunten

Soms lange werkdagen

gezellige werkomgeving leuke collega"s

ik heb hier veel geleerd ben daar allround medewerker en weet van alles wel wat.

Pluspunten

Collega's waren heel leuk

Toxic

Ik heb op het DC in bleiswijk gewerkt, er staat veelste veel druk op het personeel door bezuinigingen en de uitzendkrachten die niet hun werk doen. De teamleiders zijn verre van goed(als ze überhaupt aanwezig zijn. Je krijgt om de week je rooster, deze klopt 7 van de 10 keer niet van wegen slechte communicatie rond de afdelingen. Aka. Zoek elswaar.

Pluspunten

Fruitmand

Minpunten

Genoeg.

een omgeving waar tempo en communicatie belangruik is

als je op de juiste tempo kan werken is het een baan voor jou

Slecht behandeld en weinig uren

Ik werk er enkele maanden en ben er nu al klaar mee. De eerste maanden was het leuk; simpele taken, leuke manager, prettige collega's. later kwam er een nieuwe manager en ging de oude dus weg. De nieuwe manager was veel minder vriendelijk, naar mij in ieder geval. Ik werd op alles aangesproken en vroeg meerdere keren waarom ik kritiek kreeg op hetgeen wat ik deed, terwijl ik precies deed wat ze van mij vroeg. Een dag werd ik weggestuurd omdat ik een product kocht tijdens werktijd. Dit mag volgens onze regels en daarnaast maken alle andere leidingevenden hier geen probleem van. Ik heb hierna helemaal besloten om te stoppen bij dit bedrijf omdat de taken die je steeds krijgt erg vervelend zijn, er veel te veel van je wordt verwacht (bijvoorbeeld de hele supermarkt schoonvegen in je eentje met 1 bezem, binnen 20 minuten, terwijl iedereen er meer dan een uur over doet). Ik raad niemand aan hier te werken. Ook wordt je genegeerd als je meerdere uren wilt draaien. Ik werd maar voor 2-4 uur ingeroosterd (minimale werkafspraak was 4 uur) en ik had persoonlijk en op de beschikbaarheidssite aangegeven dat ik veel meer kon en wou werken. Dit werdt niet serieus genomen.

veel ruimte voor verbetering

Erg schijnheilig bedrijf. Ik werk er nu 5 jaar en heb met verschillende leidinggevenden gewerkt. Je kan hier prima werken als bijbaan maar doorgroeien moet je twee keer overwegen. Is een erg langdradig proces waarbij je slecht wordt ondersteund. Je bent zeker niet de eerste prioriteit op dit gebied. Cultuur in het filiaal is heel erg verschillend per filiaal. Filialen waar slecht management staat gaat het ook slechter en dit slaat over op de werksfeer in het filiaal. Naar mijn idee is er veel onrust op management niveau door een te kort aan (afdelings)managers. Veel managers vertrekken ook naar de concurrentie. Waardoor er veel filialen zijn met te weinig (goed) kader. Daar waar het vroeger vaak nog een biertje werd gedronken na het werkt, wordt dit steeds minder gedaan. Met name oudere medewerkers geven aan dat Dirk niet meer de Dirk van vroeger is. Als vulploegmedewerker leer je vrij weinig tot niks. Als teamleider kan je je ontwikkelen in leidinggeven en communicatie maar hier werd in mijn geval weinig begeleiding in gegeven. Maar per filiaal verschilt dit ook heel erg. Bij veel filialen ben je gewoon een vulploegmedewerker als teamleider. Ik denk dat werken voor Dirk de eerste 4 tot 7 wel leuk maar dat je dan opzoek moet naar iets anders. met name tot je 22 is het leuk want daarna stijg je bijna niks meer in salaris.

Het was redelijk werken bij Dirk van den broek

In het begin was het prima werken bij Dirk van den broek. Alleen later toen er een nieuwe bedrijfsleider kwam moest alles veranderen en toen zijn er best wat mensen weg gegaan

Leuk bijbaantje

Ik werkte bij de dirk als kassière en dat deed ik 10 uur in de week. Het is niet veel, omdat ik nog op school zit, maar ik ging er wel altijd heen met plezier. De collega's zijn aardig en de leidinggevende en locatie maneger zijn er altijd voor je. Wel is het vervelend dat je soms niet ingeplant word of juist veel en het schoonmaken wat er bij komt kijken is niet altijd fijn.

Vacatures van Dirk

Meer vacatures

Werkbare leefomgeving

Het was vrij stressvol en druk. Ik vond het achteraf niet zo leuk bedrijf. Vakken vullen was gewoon niet zo mijn ding.

Productieve en gezellige werksfeer

Ik vond het fijn werken, had leuke collega's en er was een goede management.

Prima werkgever

De dirk is een prima werkgever betreft salaris. Gemiddeld verdient een ervaren medewerker die minimaal 3 jaar in dienst is ruim 13 euro bruto per uur plus 8% ATV uren en 8% vakantiegeld welke in mei wordt uitbetaald. Op de werkvloer is het vaak chaotisch maar dit komt door bezuinigingen. Er zijn weinig uren beschikbaar om al het werk perfect af te krijgen en daarnaast heeft de organisatie personeel tekort in de kaderfuncties. Dit probleem is op sommige filialen zichtbaar in de bedrijfscultuur. Over het algemeen zijn de medewerkers van Dirk goed opgeleid en werken sneller en leveren betere resultaten dan andere supermarkten. Dit komt mede door de hoge normeringen. Bijvoorbeeld: kassamedewerkers moeten 1500 artikelen per uur scannen en er is altijd een B kassamedewerker aanwezig die erop toeziet dat er goed en efficiënt gewerkt wordt. Een ander voorbeeld: vakkenvullers krijgen bepaalde tijd om een container te vullen en alle afdelingen helpen elkaar- er wordt niet in eilandjes gedacht.

vertrouwd

Voor mij is de dirk echt thuiskomen. Ik ken iedereen daar en vind het een gemoedelijke sfeer. Het werk was echter heel simpel en daardoor miste ik de uitdaging. Het leukste vond ik dat er een hele hoop mogelijk is. Ik solliciteerde als kassamedewerker maar ik heb op elke afdeling wel geholpen.

Geen aanrader

De medewerkers van mijn leeftijd (16) waren wel gezellig, maar je wordt constant aangesproken door je leidinggevende. Ze verwachten dat je werkt op een heel hoog tempo en het is stressvol. Ook wordt er nooit gereageerd op mijn mailtjes, zelfs niet die waarbij ik ontslag wil aanvragen.

Geen aanrader

Ik vond het eerst wel een goeie,leuke baan. Maar na een tijdje kwam ik erachter dat het management slecht is. Ten minste, op de locatie waar ik werkte.

Het was niet echt een leuke sfeer de baas had altijd commentaar ondanks dat je je best deed

Het was een goed betaalde baan. Het was stressvol door de teamleiders en de manager. Je leerde snel te kunnen vakkenvullen

Pluspunten

Goed betaald

Minpunten

Te veel commentaar op het werktempo

Mijn ervaring

Mijn ervaring bij de Dirk is niet het beste. Je krijgt wel goed betaald dus daar ben ik wel blij mee. Maar het is altijd wel een beetje chaos, dat hangt opzich af welke leidinggevende werken. De Dirk houd ook niet echt rekening met je beschikbaarheid als je het niet in het in het systeem zet.

Matig

Betere communicatie om roosters te veranderen wegens schooltijden en sxhoolwerk

Je moet er tegen kunnen

Hoge werkdruk, vooral voor de vakkenvullers. Er zijn veel structurele problemen op de werkvloer. Leidinggevenden verwachten dat je ondanks die problemen optimaal presteert en nemen je niet serieus als je hierover in gesprek wilt gaan en oplossingen aandraagt. Verder gedragen sommige leidinggevende en medewerkers, die al eind twintig of zelfs al dertiger zijn zich als kinderen. Hierbij kan je denken aan roddelen, treiteren en twerken onder werktijd. Als je hier tegen kunt dan zou dit de juiste werkplek voor jou kunnen zijn.

Leuk bedrijf maar het kan wat menselijker

Een hele hoge werkdruk. Je moet veel doen in korte tijd. Veel wisseling in managers, en elke manager heeft een eigen inzicht hoe het moet. Soms moet je doorwerken tot 23.00 uur terwijl je ingepland stond tot 21.30 uur

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dirk. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

• Dirk