Dirk

Reviews over Doorgroei en promotie bij Dirk

Wissen
3.1Doorgroei en promotie

123 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 377 reviews

Gezellige werksfeer en flexibele werktijden.

Ik werk een aantal jaar en vooral m bij Dirk en vooral de begin jaren waren erg leuk. De afgelopen paar jaar is de werksfeer bij Dirk verslechterd. Dit komt onder andere door: - Bezuinigingen (hierdoor wordt de werkdruk hoger en neemt irritaties op de werkvloer toe) - Slechte communicatie: Dit verschilt per vestiging, maar er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd. - Sommige collega's kunnen letterlijk niks, en soms vroeg ik me letterlijk af: "Hoe kom jij in godsnaam aan een vaste aanstelling?!" Het is gewoonweg vervelend als een collega bepaalde vragen continue opnieuw stelt. Dit komt voornamelijk voor bij ouder personeel die niet in het bezit zijn van diploma's. - Als kassamedewerker moet je overal op letten en zelfs in tassen van klanten kijken, dit levert vaak vervelende situaties op. positieve punten: - Je hebt volop doorgroeimogelijkheden en de overstap van kassamedewerker B naar teamleider is mogelijk binnen een jaar. - Flexibiliteit in werkzaamheden. Op rustige momenten kan je zelfs op een andere afdeling ingezet worden. Dit maakt het werk divers en leuk! Je leert een hoop over de winkel, usp (unique sellling points van een bepaald merk) en leert hoe een product goed gepresenteerd kan worden. - reiskostenvergoeding indien woon-werk afstand meer dan 11 km bedraagt. -Goed salaris

Pluspunten

Goed salaris, door groeikansen, reiskostenvergoeding

Minpunten

er wordt veel bezuinigd op personeel, slechte communicatie, ouder personeel is niet altijd even slim.

leuke werkomgeving

Je kon zelf veel werk inplannen wanneer je dit wilde, ook had ik hele leuke collega's. In de twee jaar dat ik daar werkte heb ik een persoonlijke groei gekregen en heb ik tevens ook veel ervaring opgedaan. Je krijgt veel mogelijkheden om door te kunnen groeien en dat maakte het werken nog leuker.

gezellige werkomgeving leuke collega"s

ik heb hier veel geleerd ben daar allround medewerker en weet van alles wel wat.

Pluspunten

Collega's waren heel leuk

leuke tijd gehad, veel geleerd maar zag het even niet meer zitten om elke keer achter de kassa te zitten.

Ik had een leuke werktijd, leuke mensen die met mij werkte en veel gezelligheid met werk. Zeker veel geleerd en toffe werktijden gehad.

Pluspunten

leuke collega’s

Minpunten

weinig uren

Productieve werkomgeving

Leuke werkomgeving met een hoge werkdruk. Ideaal om jezelf te profileren en te ontwikkelen.

Toxic

Ik heb op het DC in bleiswijk gewerkt, er staat veelste veel druk op het personeel door bezuinigingen en de uitzendkrachten die niet hun werk doen. De teamleiders zijn verre van goed(als ze überhaupt aanwezig zijn. Je krijgt om de week je rooster, deze klopt 7 van de 10 keer niet van wegen slechte communicatie rond de afdelingen. Aka. Zoek elswaar.

Pluspunten

Fruitmand

Minpunten

Genoeg.

Productive and pleasant working environment

The job relied a lot on being ambitious and taking initiative.

veel ruimte voor verbetering

Erg schijnheilig bedrijf. Ik werk er nu 5 jaar en heb met verschillende leidinggevenden gewerkt. Je kan hier prima werken als bijbaan maar doorgroeien moet je twee keer overwegen. Is een erg langdradig proces waarbij je slecht wordt ondersteund. Je bent zeker niet de eerste prioriteit op dit gebied. Cultuur in het filiaal is heel erg verschillend per filiaal. Filialen waar slecht management staat gaat het ook slechter en dit slaat over op de werksfeer in het filiaal. Naar mijn idee is er veel onrust op management niveau door een te kort aan (afdelings)managers. Veel managers vertrekken ook naar de concurrentie. Waardoor er veel filialen zijn met te weinig (goed) kader. Daar waar het vroeger vaak nog een biertje werd gedronken na het werkt, wordt dit steeds minder gedaan. Met name oudere medewerkers geven aan dat Dirk niet meer de Dirk van vroeger is. Als vulploegmedewerker leer je vrij weinig tot niks. Als teamleider kan je je ontwikkelen in leidinggeven en communicatie maar hier werd in mijn geval weinig begeleiding in gegeven. Maar per filiaal verschilt dit ook heel erg. Bij veel filialen ben je gewoon een vulploegmedewerker als teamleider. Ik denk dat werken voor Dirk de eerste 4 tot 7 wel leuk maar dat je dan opzoek moet naar iets anders. met name tot je 22 is het leuk want daarna stijg je bijna niks meer in salaris.

Gezellige collega's, maar weinig doorgroeimogelijkheden met loonsverhoging of extra waardering.

Mega leuk om meer te leren binnen het bedrijf en erg waren veel mogelijkheden om te variëren.

Leuk bijbaantje

Ik werkte bij de dirk als kassière en dat deed ik 10 uur in de week. Het is niet veel, omdat ik nog op school zit, maar ik ging er wel altijd heen met plezier. De collega's zijn aardig en de leidinggevende en locatie maneger zijn er altijd voor je. Wel is het vervelend dat je soms niet ingeplant word of juist veel en het schoonmaken wat er bij komt kijken is niet altijd fijn.

Vacatures van Dirk

Meer vacatures

Prima werkgever

De dirk is een prima werkgever betreft salaris. Gemiddeld verdient een ervaren medewerker die minimaal 3 jaar in dienst is ruim 13 euro bruto per uur plus 8% ATV uren en 8% vakantiegeld welke in mei wordt uitbetaald. Op de werkvloer is het vaak chaotisch maar dit komt door bezuinigingen. Er zijn weinig uren beschikbaar om al het werk perfect af te krijgen en daarnaast heeft de organisatie personeel tekort in de kaderfuncties. Dit probleem is op sommige filialen zichtbaar in de bedrijfscultuur. Over het algemeen zijn de medewerkers van Dirk goed opgeleid en werken sneller en leveren betere resultaten dan andere supermarkten. Dit komt mede door de hoge normeringen. Bijvoorbeeld: kassamedewerkers moeten 1500 artikelen per uur scannen en er is altijd een B kassamedewerker aanwezig die erop toeziet dat er goed en efficiënt gewerkt wordt. Een ander voorbeeld: vakkenvullers krijgen bepaalde tijd om een container te vullen en alle afdelingen helpen elkaar- er wordt niet in eilandjes gedacht.

Ik heb 4/5 jaar met plezier bij de Dirk gewerkt waarbij ik een vast contract heb gekregen, maar ben nu wel keer toe aan wat nieuw en nieuwe uitdaging.

De Dirk was een leuke bijbaan maar ben nu wat toe aan iets anders.

Geen aanrader

De medewerkers van mijn leeftijd (16) waren wel gezellig, maar je wordt constant aangesproken door je leidinggevende. Ze verwachten dat je werkt op een heel hoog tempo en het is stressvol. Ook wordt er nooit gereageerd op mijn mailtjes, zelfs niet die waarbij ik ontslag wil aanvragen.

Mijn ervaring

Mijn ervaring bij de Dirk is niet het beste. Je krijgt wel goed betaald dus daar ben ik wel blij mee. Maar het is altijd wel een beetje chaos, dat hangt opzich af welke leidinggevende werken. De Dirk houd ook niet echt rekening met je beschikbaarheid als je het niet in het in het systeem zet.

Je moet er tegen kunnen

Hoge werkdruk, vooral voor de vakkenvullers. Er zijn veel structurele problemen op de werkvloer. Leidinggevenden verwachten dat je ondanks die problemen optimaal presteert en nemen je niet serieus als je hierover in gesprek wilt gaan en oplossingen aandraagt. Verder gedragen sommige leidinggevende en medewerkers, die al eind twintig of zelfs al dertiger zijn zich als kinderen. Hierbij kan je denken aan roddelen, treiteren en twerken onder werktijd. Als je hier tegen kunt dan zou dit de juiste werkplek voor jou kunnen zijn.

Heel leuk om te werken binnen dit bedrijf

Ik vond het supper leuk in het begin om hier te werken maar ik kreeg op en duur stage,s dus moet ik hier weg erg jammer.

Pluspunten

Leuke collegas

Minpunten

Slecht uurloon

Het is daar vooral naast het hard werken heel gezellig en je ziet ook echt dag iedereen elkaar helpt ookal werk je bij een andere afdeling.

Een typische dag bij mij op werk is dat ik gewoon mijn gewoonlijke kar pak en het begin te vullen. Ik heb geleerd van de dirk om meer in mezelf te geloven dat ik meer kan dan ik denk. Het moeilijkste van de baan is om in de koeling cel te vullen want het is daar heel erg koud. Na een tijdje in de cel te werken voel je je vingers niet meer. Het leukste aan de baan is om mensen te helpen en ik vind het altijd leuk om mijn collega’s te zien die heel erg gezellig zijn

Pluspunten

Als je na 18:00 moet werken dat je lunch tot 5 euro word vergoed

Minpunten

Dat je in een koeling moet werken en het is daar heel koud

Verschrikkelijk

Werken bij Dirk is verschrikkelijk, collega's zijn onaardig, leidinggevenden zijn verschrikkelijk. Ik werd amper ingewerkt en daarna klagen dat je te langzaam bent. Ik kreeg bijna geen uren en als je erom vraagt beloven ze van alles maar ze doen niks.

Pluspunten

Redelijk salaris

Minpunten

Schreeuwende leidinggevenden, geen prettige sfeer

Houden geen rekening met je

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Dit was mijn eerste baantje ooit. Op mijn eerste werkdag voelde het alsof ik in diep water was gegooid zonder te kunnen zwemmen. Ik was pas 16 geworden en ze zette me achter een kassa zonder mij duidelijk in te werken. Een andere collega was niet komen opdagen, dus de leidinggevende was daarmee bezg en niet met mij. Verder tonen de Klanten geen begrip. Je zult vaak ombeleefde klanten krijgen maar als je daar wat tegen zegt wordt je aangesproken door je leidinggevende. Als je van dienst wilt ruilen doen ze moeilijk. Ze houden geen tekening met je beschikbaarheid. Ik heb school van 8 tot 3 en dat wisten ze en toch hadden ze me ingepland om 1 uur. Toen ik er wat van zei moest ik zelf iemand zoeken die voor me kon werken en anders moest ik toch opdagen. Wanneer je een probleem bij de kassa hebt en je je leidinggevende probeert te bereiken lukt dat niet. De kantine is klein en krab. Soms is er amper plek om te zitten. Wanneer het 1 seconde rustig is bij de kassa's wordt er geschreeuwd naar je dat ze je niet betalen om te zitten. Collega's zijn schijnheillig en roddelen achter je rug maar zijn lief tegen je gezicht, zelfs collega's van 30 of ouder doen dit! Wanneer je vakantie weken aanvraagt doen ze ook moeilijk. Vaak zeggen ze je beschikbaarheid af. Er zijn nauwelijks pluspunten behalve leuke collega's en te doen loon.

Pluspunten

oké loon

Minpunten

letterlijk alles

Controlerende en corrigerende en gezellige sfeer.

Controlerende en corrigerende sfeer: Wanneer je een dag niet kwam opdagen zonder het door te geven, werd er direct een telefoontje gepleegd of e-mail verstuurd met de vraag waarom je afwezig bent. Als je je werkbenodigdheden niet op orde had, werd je erop aangesproken en werd er gelijk gezorgd voor een vervangende oplossing. Als je geoccupeerd was met je smartphone, dan werd die na een paar waarschuwingen in beslag genomen en ga zo maar door... Gezellige sfeer: Aan het begin van mijn werkperiode was ik nogal gereserveerd en het was een kwestie van commandos opvolgen en mijn taken uitvoeren. Gezellige kletspraak deed ik niet uit mezelf, maar ik reageerde wel als iemand het wat socialer wou maken. Na een jaar voelde ik me eindelijk comfortabel genoeg om ook echt vrienden te maken en een positieve indruk achter te laten bij mijn medecollega's. De uitjes die werden georganiseerd zorgen er ook voor dat iedereen hechter word onder een meer informele omgeving/setting.

Erg leuke en gezellige plek om te werken en te leren.

De dirk is een erg goede plek als je op zoek bent naar een bijbaan in mijn geval. Het is er gezellig en het is niet stressvol. Ik zou eigenlijk geen minpunten kunnen noemen van deze bijbaan. Al met al dus een prima plek om te werken!

Pluspunten

Gratis lunches, hoog salaris

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dirk. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

• Dirk