Dirk

Reviews over Bedrijfscultuur bij Dirk

Wissen

259 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 377 reviews

Gezellige werksfeer en flexibele werktijden.

Ik werk een aantal jaar en vooral m bij Dirk en vooral de begin jaren waren erg leuk. De afgelopen paar jaar is de werksfeer bij Dirk verslechterd. Dit komt onder andere door: - Bezuinigingen (hierdoor wordt de werkdruk hoger en neemt irritaties op de werkvloer toe) - Slechte communicatie: Dit verschilt per vestiging, maar er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd. - Sommige collega's kunnen letterlijk niks, en soms vroeg ik me letterlijk af: "Hoe kom jij in godsnaam aan een vaste aanstelling?!" Het is gewoonweg vervelend als een collega bepaalde vragen continue opnieuw stelt. Dit komt voornamelijk voor bij ouder personeel die niet in het bezit zijn van diploma's. - Als kassamedewerker moet je overal op letten en zelfs in tassen van klanten kijken, dit levert vaak vervelende situaties op. positieve punten: - Je hebt volop doorgroeimogelijkheden en de overstap van kassamedewerker B naar teamleider is mogelijk binnen een jaar. - Flexibiliteit in werkzaamheden. Op rustige momenten kan je zelfs op een andere afdeling ingezet worden. Dit maakt het werk divers en leuk! Je leert een hoop over de winkel, usp (unique sellling points van een bepaald merk) en leert hoe een product goed gepresenteerd kan worden. - reiskostenvergoeding indien woon-werk afstand meer dan 11 km bedraagt. -Goed salaris

Pluspunten

Goed salaris, door groeikansen, reiskostenvergoeding

Minpunten

er wordt veel bezuinigd op personeel, slechte communicatie, ouder personeel is niet altijd even slim.

leuke werkomgeving

Je kon zelf veel werk inplannen wanneer je dit wilde, ook had ik hele leuke collega's. In de twee jaar dat ik daar werkte heb ik een persoonlijke groei gekregen en heb ik tevens ook veel ervaring opgedaan. Je krijgt veel mogelijkheden om door te kunnen groeien en dat maakte het werken nog leuker.

Aanrader!

Ik heb gewerkt in de Dirk Drachten, ik begon op afdeling vers als vakkenvuller en dit was makkelijk werk en de tijd vloog voorbij. Als 15 jarige had ik een mooi uur loon wat er bij past . Ook werd ik zelf vaak ingepland op de zondag wat lekker aantikt (200%). Ik wou uiteindelijk meer uitdaging want werd 16 en kon zonder problemen doorstromen naar kassa!

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Planningen

Vriendjespolitiek

Als je ‘connecties’ hebt met de teamleiders wordt je al heel snel voorgetrokken. Bepaalde werknemers zitten gedurende hun uren dan ook gewoon met de teamleider in de kantine te praten. Bepaalde caissières worden ook zeker speciaal behandeld, vooral als ze telaat komen. Het beleid in de dirk moet egt extreem veranderd worden.

Slecht

Geen fijn bedrijf om te werken, behandelen iedereen niet goed. Geen fijne werksfeer en onbeschoft tegen klanten. Fijn dat ik daar weg ben

Pluspunten

Minpunten

Geen fijne sfeer, slechte baas, onbeschoft tegen klanten

Je krijgt goed betaald

Ik heb een leuke tijd gehad maar was erg vaak ziek en wilde meer ervaring opdoen bij andere winkels dus ben toen naar andere bedrijven gegaan.

Goede werkgever, en betaling!

Ik heb hier heel lang geleden gewerkt, en destijds vond ik dat ze goed betalen, en vandaag de dag werkt een vriendin van mij er nog. En zij vind dat ik gelijk heb.

Pluspunten

Goede betaling

gezellige werkomgeving leuke collega"s

ik heb hier veel geleerd ben daar allround medewerker en weet van alles wel wat.

Pluspunten

Collega's waren heel leuk

Weinig betaald

Vaak krijg je onder betaald. De werksfeer is we gezellig omdat je met je leeftijdsgenoten werkt 15 tm 18 jr

Prima

Hele leuke tijd bij Dirk, helaas kan ik niet genoeg uren draaien.

Pluspunten

Het team en samen werken

Minpunten

De uren

Vacatures van Dirk

Meer vacatures

Productieve werkomgeving

Leuke werkomgeving met een hoge werkdruk. Ideaal om jezelf te profileren en te ontwikkelen.

Toxic

Ik heb op het DC in bleiswijk gewerkt, er staat veelste veel druk op het personeel door bezuinigingen en de uitzendkrachten die niet hun werk doen. De teamleiders zijn verre van goed(als ze überhaupt aanwezig zijn. Je krijgt om de week je rooster, deze klopt 7 van de 10 keer niet van wegen slechte communicatie rond de afdelingen. Aka. Zoek elswaar.

Pluspunten

Fruitmand

Minpunten

Genoeg.

een omgeving waar tempo en communicatie belangruik is

als je op de juiste tempo kan werken is het een baan voor jou

Slecht behandeld en weinig uren

Ik werk er enkele maanden en ben er nu al klaar mee. De eerste maanden was het leuk; simpele taken, leuke manager, prettige collega's. later kwam er een nieuwe manager en ging de oude dus weg. De nieuwe manager was veel minder vriendelijk, naar mij in ieder geval. Ik werd op alles aangesproken en vroeg meerdere keren waarom ik kritiek kreeg op hetgeen wat ik deed, terwijl ik precies deed wat ze van mij vroeg. Een dag werd ik weggestuurd omdat ik een product kocht tijdens werktijd. Dit mag volgens onze regels en daarnaast maken alle andere leidingevenden hier geen probleem van. Ik heb hierna helemaal besloten om te stoppen bij dit bedrijf omdat de taken die je steeds krijgt erg vervelend zijn, er veel te veel van je wordt verwacht (bijvoorbeeld de hele supermarkt schoonvegen in je eentje met 1 bezem, binnen 20 minuten, terwijl iedereen er meer dan een uur over doet). Ik raad niemand aan hier te werken. Ook wordt je genegeerd als je meerdere uren wilt draaien. Ik werd maar voor 2-4 uur ingeroosterd (minimale werkafspraak was 4 uur) en ik had persoonlijk en op de beschikbaarheidssite aangegeven dat ik veel meer kon en wou werken. Dit werdt niet serieus genomen.

Geen leuke werkervaring

Ik vond de werkdruk te hoog en ik vindt dat ze helemaal niet zo vriendelijk zijn

veel ruimte voor verbetering

Erg schijnheilig bedrijf. Ik werk er nu 5 jaar en heb met verschillende leidinggevenden gewerkt. Je kan hier prima werken als bijbaan maar doorgroeien moet je twee keer overwegen. Is een erg langdradig proces waarbij je slecht wordt ondersteund. Je bent zeker niet de eerste prioriteit op dit gebied. Cultuur in het filiaal is heel erg verschillend per filiaal. Filialen waar slecht management staat gaat het ook slechter en dit slaat over op de werksfeer in het filiaal. Naar mijn idee is er veel onrust op management niveau door een te kort aan (afdelings)managers. Veel managers vertrekken ook naar de concurrentie. Waardoor er veel filialen zijn met te weinig (goed) kader. Daar waar het vroeger vaak nog een biertje werd gedronken na het werkt, wordt dit steeds minder gedaan. Met name oudere medewerkers geven aan dat Dirk niet meer de Dirk van vroeger is. Als vulploegmedewerker leer je vrij weinig tot niks. Als teamleider kan je je ontwikkelen in leidinggeven en communicatie maar hier werd in mijn geval weinig begeleiding in gegeven. Maar per filiaal verschilt dit ook heel erg. Bij veel filialen ben je gewoon een vulploegmedewerker als teamleider. Ik denk dat werken voor Dirk de eerste 4 tot 7 wel leuk maar dat je dan opzoek moet naar iets anders. met name tot je 22 is het leuk want daarna stijg je bijna niks meer in salaris.

gezellige werkomgeving

erg gezellig team en je hebt leuke collega's. het is leuk om bij de dirk te werken want je hebt altijd wat te doen en de sfeer is fijn.

Eerste baantje

De Dirk was mijn eerste bijbaan. De werksfeer was gezellig en er was altijd wat te doen. Je krijgt goede salaris, omdat het vakantiegeld er gelijk in zit. Uiteindelijk was ik er wel weg gegaan doordat ziektes en afwezigheden slecht werden aangepakt, waardoor je vaak met minder mensen stond of geen vervanging kon vinden wanneer je zelf ziek was.

Pluspunten

Goede salaris

Minpunten

Bij ziekte moeilijk vervanging te regelen, moet je zelf regelen.

Gezellige collega's, maar weinig doorgroeimogelijkheden met loonsverhoging of extra waardering.

Mega leuk om meer te leren binnen het bedrijf en erg waren veel mogelijkheden om te variëren.

Zeer goede sfeer

Ik werd zeer fijn verwelkomd. Ik werd goed geholpen in de begin fase en eerst goed rondgeleid. Ik werd op verschillende manieren getest zodat wanneer ik echt in dienst zou treden ik mijn baan optimaal kon doen en klanten ook zo goed mogelijk kon helpen.

Slecht

Hele slechte sfeer. Er wordt slecht leiding gegeven. Altijd spanning en je kan nooit iets goed doen.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Dirk. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

• Dirk