Dienst Justitiële Inrichtingen

Dienst Justitiële Inrichtingen Reviews

DJI heeft een ontzettend fijne en collegiale bedrijfscultuur. Collegae zijn over het algemeen geinteresseerd en behulpzaam.
Pluspunten
Je leert binnen DJI dat je terug kan vallen op je collega's bij stress momenten als je met gedetineerden werkt. Ook dat je met veel tegenslagen moet kunnen omgaan. Het werken met gedetineerden is erg afwisselend. Helaas door reorganisatie wordt er grote druk gelegd op de werksfeer binnen DJI. Maar desondanks blijft de sfeer onder collega's over het algemeen prettig. Doordat het zo'n grote organisatie is wordt het minder persoonlijk dan als je in een kleinere organisatie werkzaam zou zijn. En krijg je eerder het gevoel "een nummer"te zijn.
Gedragsrapportage's maken, begeleiden en ondersteunen van cliënten tijdens detentie. Hulpvragen behandelen en plan van aanpak schrijven. Intake gesprekken voeren Dag rapportage's bijhouden Dossiers verwerken Moeilijkste van de baan is soms de problematiek van de cliënten, die kunnen soms aangrijpend zijn. Leukste van de baan is dat je iedere dag met verschillende culturen te maken hebt. Verschillende uitdagingen en je leert elke dag weer met verschillende karakters om te gaan.
Justitie is een goede werkgever met betrekking tot opleidingen en vergoedingen.
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Bezuinigingen
Alle administratieve taken omtrent binnenkomst tot verlaten van de gevangenis van gedetineerden. Prettige werksfeer, hulpvaardige en enthousiaste collega's. Moeilijk:Enorme hoeveelheid informatie bij inwerkperiode. Leuk: Afwisselende werkzaamheden. Super leuke baan.
Pluspunten
communicatie.
Minpunten
Ik heb de mogelijkheid gekregen om voor het eerst zelfstandig een project te draaien en alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. Een stressvolle periode met veel wisselingen van collega's met veel kansen en uitdagingen. Het werken met wisselende politiek dagkoersen is een uitdaging waar ik het soms lastig mee heb toch is en blijft het een erg leuke baan. Het werven en sellecteren van medewerkers en het vinden van de juiste match in de inrichting heb ik ervaren als een soms lastige klus waar ik toch heel veel voldoening uit heb gehaald.
Pluspunten
Leuke sfeer
Minpunten
Afstand woon/werk verkeer
Bij het DJI heb ik een prettige tijd gehad. Heel jammer dat wegens reorganisatie mijn contract niet verlengd werd. Fijne collega's maar een pittige functie. Ik heb vaak tegen gesloten deuren aangelopen maar dankzij mijn doorzettingsvermogen, vertrouwen en positieve aanpak zijn de gestelde doelen wél behaald. Het begeleiden, motiveren en vraagstukken oplossen met betrekking tot het functioneren van medewerkers vond ik het leukste aan deze baan/