Dienst Justitiële Inrichtingen

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Dienst Justitiële Inrichtingen

Ondanks dat het werken met volwassenen niet mijn ding is, heb ik veel ervaring opgedaan. De ene dag verliep soepel en de andere dag was hectisch.
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
veiligheid
De arbeidsvoorwaarden kunnen slechter, maar worden steeds verder uitgehold. De bedrijfscultuur is vreselijk. Er heerst een afrekencultuur. en als nieuwkomer wordt je vaak genegeerd. Managers nemen geen verantwoordelijkheden als het moeilijk wordt. Als je denkt in een organisatie te komen waar orde en structuur heerst, kom je bedrogen uit.
Pluspunten
Goede sportvoorzieningen
Minpunten
Likken en natrappen.
Dit is een leuke, apparte baan waarvan veel mensen buiten de muren geen notie van hebben wat er allemaal bij komt kijken. Je werkt hier in teamverband op een afdeling en zorgt voor alle voorkomende werkzaamheden die 60 personen op een dag nodig hebben. Van het verstrekken van eten, het geven van medicatie, het bieden van onderdak en het verzorgen van een cel. Maar tevens het toezichthouden tijdens activiteiten zoals sport, lucht, bibliotheek en geestelijke verzorging. Bij eventuele calamiteiten is het proportioneel handelen van toepassing, maar wel zodanig dat de situatie snel onder controle is. Hierna volgt het rapporteren van wat er gebeurt is en dit moet accuraat en feitelijk gebeuren.Ook het toepassen van EHBO of BHV is erg leuk en dankbaar werk. Het leukste van deze baan is dat je met mensen werkt en dat is elke dag weer anders. Hierin ligt gelijk ook het moeilijke punt van deze functie. Het betreft hier niet de makkelijkste mensen van deze aardbol, waardoor je continu op je tellen moet passen met wat je doet en wat je zegt.
Pluspunten
Je vormt een hecht team op een afdeling en ziet ieders competenties groeien.
Minpunten
Erg veel te maken met haantjes gedrag van de verschillende doelgroepen.
De Dienst Justitiele Inrichtingen geeft veel verantwoordelijkheden aan medewerkers maar ook vrijheid om de resultaten te behalen die de organisatie van je verwacht. Uitdagingen zijn er genoeg om te streven naar verbeteringen. Zowel mijn ervaring als directeur van een middelgrote organisatie, als senior adviseur bedrijfsvoering van de afdeling gezondheidszorg, heeft mij veel waardering en ervaring opgeleverd wat ik zeer goed kan inzetten ten behoeve van andere sectoren en/of bedrijven die verandering of verbetering van bedrijfsonderdelen nastreven.
Goede werkgever, ze bieden ruimte om te ontwikkelen. Goede arbeidsvoorwaarden; zoals volledige reiskostenvergoeding.
Pluspunten
Volledige reiskostenvergoeding
Gedragsrapportage's maken, begeleiden en ondersteunen van cliënten tijdens detentie. Hulpvragen behandelen en plan van aanpak schrijven. Intake gesprekken voeren Dag rapportage's bijhouden Dossiers verwerken Moeilijkste van de baan is soms de problematiek van de cliënten, die kunnen soms aangrijpend zijn. Leukste van de baan is dat je iedere dag met verschillende culturen te maken hebt. Verschillende uitdagingen en je leert elke dag weer met verschillende karakters om te gaan.
Justitie is een goede werkgever met betrekking tot opleidingen en vergoedingen.
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Bezuinigingen
Bekijk meer reviews over Dienst Justitiële Inrichtingen