Dienst Justitiële Inrichtingen
Review over Dienst Justitiële Inrichtingen van een medewerker

Productieve en gezellige werksfeer

25 oktober 2017
Ik vind het een leuk bedrijf. Ze zijn flexibel en het management is makkelijk toegankelijk. Verder heb ik gezellige collega's en iedereen helpt elkaar. Het leukste van deze baan is dat er ruimte is om je verder te ontwikkelen op verschillende gebieden.
8 mei 2020
Programmasecretaris (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI heeft een ontzettend fijne en collegiale bedrijfscultuur. Collegae zijn over het algemeen geinteresseerd en behulpzaam.
Pluspunten
6 mei 2020
Senior adviseur (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI is een bedrijf waarbij er veel aandacht is voor de mens. Zowel de justitiabele als het personeel. Executief personeel heeft deels een hart voor de zaak, een ander deel is uitgeblust en heeft weinig intrinsieke motivatie. De mensen die wel gemotiveerd zijn, zien de mens achter de justitiabele en gunnen hem (meestal) een nieuwe kans in de maatschappij. De uitdaging om hier te werken is om die kans vorm te geven en de justitiabele en de organisatie te helpen veranderen. Op beleidsniveau (het hoofdkantoor) heerst een vriendelijke en coöperatieve sfeer. Veel slimme mensen met een gezonde dosis ambitie en ook daar veel hart voor de zaak en de justitiabele. Wel is de politiek soms erg dominant waardoor er extra regels worden ingevoerd, die niet (of juist niet) tot een betere en veiliger uitvoering leiden.
14 december 2015
Plaatsvervangend Vestigingsdirecteur Noord Holland (voormalige medewerker) - Den Haag, ZH
De Dienst Justitiele Inrichtingen geeft veel verantwoordelijkheden aan medewerkers maar ook vrijheid om de resultaten te behalen die de organisatie van je verwacht. Uitdagingen zijn er genoeg om te streven naar verbeteringen. Zowel mijn ervaring als directeur van een middelgrote organisatie, als senior adviseur bedrijfsvoering van de afdeling gezondheidszorg, heeft mij veel waardering en ervaring opgeleverd wat ik zeer goed kan inzetten ten behoeve van andere sectoren en/of bedrijven die verandering of verbetering van bedrijfsonderdelen nastreven.