Dienst Justitiële Inrichtingen
Review over Dienst Justitiële Inrichtingen van een medewerker

Niets is wat lijkt dat het is.

7 april 2015
Er is geen dag gelijk binnen een inrichting van DJI, Wat ik geleerd heb is, Dat niets kan en alles moet. Directie zijn mensen welke de richtlijnen van het Ministerie uitvoeren en het liefst alle verantwoordelijkheden afschuiven naar het personeel. Mijn collega's: Kunnen vrienden zijn en vijanden worden. Er zijn mensen die voor de deur lopen, maar er achter thuis horen. Soms mensen weer op het goede spoor krijgen.
Pluspunten
De wereld
Minpunten
Grote werkvloer met weinig door stroming mogelijkheden voor personeel.
8 mei 2020
Programmasecretaris (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI heeft een ontzettend fijne en collegiale bedrijfscultuur. Collegae zijn over het algemeen geinteresseerd en behulpzaam.
Pluspunten
6 mei 2020
Senior adviseur (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI is een bedrijf waarbij er veel aandacht is voor de mens. Zowel de justitiabele als het personeel. Executief personeel heeft deels een hart voor de zaak, een ander deel is uitgeblust en heeft weinig intrinsieke motivatie. De mensen die wel gemotiveerd zijn, zien de mens achter de justitiabele en gunnen hem (meestal) een nieuwe kans in de maatschappij. De uitdaging om hier te werken is om die kans vorm te geven en de justitiabele en de organisatie te helpen veranderen. Op beleidsniveau (het hoofdkantoor) heerst een vriendelijke en coöperatieve sfeer. Veel slimme mensen met een gezonde dosis ambitie en ook daar veel hart voor de zaak en de justitiabele. Wel is de politiek soms erg dominant waardoor er extra regels worden ingevoerd, die niet (of juist niet) tot een betere en veiliger uitvoering leiden.
25 oktober 2017
Medewerker ondersteuning accountmanagement (huidige medewerker) - Den Haag
Ik vind het een leuk bedrijf. Ze zijn flexibel en het management is makkelijk toegankelijk. Verder heb ik gezellige collega's en iedereen helpt elkaar. Het leukste van deze baan is dat er ruimte is om je verder te ontwikkelen op verschillende gebieden.