Dienst Justitiële Inrichtingen
Review over Dienst Justitiële Inrichtingen van een medewerker

leuke nachtdiensten

5 februari 2018
Ondanks dat het werken met volwassenen niet mijn ding is, heb ik veel ervaring opgedaan. De ene dag verliep soepel en de andere dag was hectisch.
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
veiligheid
25 november 2018
Piwer (voormalige medewerker) - Alphen aan den Rijn
Is erg leuk werken en altijd weer een lekker gevoel om je doel te halen voor de hulpbehoevende persoon die het soms niet meer weet. Omdat geen dag hetzelfde is en er soms een escalatie kan plaats vinden is het zeer uitdagend werk. Ook met de rapport afhandelingen word er rekening mee gehouden wat er heeft plaatsgevonden. Toch leuk als je een ex gedetineerde buiten tegen kom en ze je naam roepen en bedanken wat je voor hun heb kunnen betekenen.
Pluspunten
Teamverband, luisterend oor leidinggevende
Minpunten
Te weinig personeel, werkdruk erg hoog
31 mei 2018
Verpleegkundige (voormalige medewerker) - Alphen aan den Rijn
Uitdagende baan met bijzondere 'patiënten', veel actie en ontwikkelingsmogelijkheden, fijne sfeer. Bijna wekelijks klinische lessen die zeer boeiend zijn. Helaas kwam de staatssecretaris met het plan de helft van de gevangenissen te sluiten waardoor mijn aangeboden contract niet door ging.
Pluspunten
Organisatie, collegialiteit, leerzaam, multidisciplinair.
Minpunten
Klantcontacten zijn minder onderdeel van je taak en het vastleggen in de computer kost veel tijd.
21 november 2020
Penitentiair Inrichtingswerker (voormalige medewerker) - Almere "White Power" Binnen
Organisatie is hiearchisch ingesteld en er wordt geen tegenspraak geacepteerd. Opdrachten zijn rigide waardoor er geen ruimte wordt geboden aan persoonlijke invulling. Rascisme in "Witte" Inrichtingen van DJI voert de boventoon en als je niet meedoet, val je snel buiten de boot.Ruimte voor innovatie door excecutief personeel is science fiction en is niet gewenst.
Pluspunten
Werkroosters zijn perfect
Minpunten
Geen innovatie, seksistisch, racistisch, hiearchisch