Dienst Justitiële Inrichtingen
Review over Dienst Justitiële Inrichtingen van een medewerker

Een open en transparante sfeer

27 augustus 2013
Ik heb de mogelijkheid gekregen om voor het eerst zelfstandig een project te draaien en alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. Een stressvolle periode met veel wisselingen van collega's met veel kansen en uitdagingen. Het werken met wisselende politiek dagkoersen is een uitdaging waar ik het soms lastig mee heb toch is en blijft het een erg leuke baan. Het werven en sellecteren van medewerkers en het vinden van de juiste match in de inrichting heb ik ervaren als een soms lastige klus waar ik toch heel veel voldoening uit heb gehaald.
Pluspunten
Leuke sfeer
Minpunten
Afstand woon/werk verkeer
8 mei 2020
Programmasecretaris (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI heeft een ontzettend fijne en collegiale bedrijfscultuur. Collegae zijn over het algemeen geinteresseerd en behulpzaam.
Pluspunten
6 mei 2020
Senior adviseur (voormalige medewerker) - Den Haag
DJI is een bedrijf waarbij er veel aandacht is voor de mens. Zowel de justitiabele als het personeel. Executief personeel heeft deels een hart voor de zaak, een ander deel is uitgeblust en heeft weinig intrinsieke motivatie. De mensen die wel gemotiveerd zijn, zien de mens achter de justitiabele en gunnen hem (meestal) een nieuwe kans in de maatschappij. De uitdaging om hier te werken is om die kans vorm te geven en de justitiabele en de organisatie te helpen veranderen. Op beleidsniveau (het hoofdkantoor) heerst een vriendelijke en coöperatieve sfeer. Veel slimme mensen met een gezonde dosis ambitie en ook daar veel hart voor de zaak en de justitiabele. Wel is de politiek soms erg dominant waardoor er extra regels worden ingevoerd, die niet (of juist niet) tot een betere en veiliger uitvoering leiden.
25 oktober 2017
Medewerker ondersteuning accountmanagement (huidige medewerker) - Den Haag
Ik vind het een leuk bedrijf. Ze zijn flexibel en het management is makkelijk toegankelijk. Verder heb ik gezellige collega's en iedereen helpt elkaar. Het leukste van deze baan is dat er ruimte is om je verder te ontwikkelen op verschillende gebieden.