De Zorggroep

Wissen
3,9Salaris en arbeidsvoorwaarden

9 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 36 reviews

Goeie werkgever, mooi salaris

Ik heb het werken bij de Zorggroep altijd als prettig ervaren. Jammer genoeg werd de sfeer meestal bepaald door telkens weer opnieuw reorganiseren. Ik werkte gemiddeld 12u/pw en omdat ik er alleen voor kwam te staan had ik meer uren nodig, die kon de Zorggroep mij helaas niet bieden. Zeer prettige collega's en het salaris was ruim voldoende.

Dankbaar, afwisselend mooi beroep

Als activiteitenbegeleidster op een dagopvang voor ouderen, ben je bezig om de bezoeker een fijne dag te bezorgen. Dit door activiteiten te doen als kaarten, koken, lezen, creatieve handarbeid, wandelen, documentaires kijken en spellen. Hiernaast biedt je structuur en een geef je de cliënten de aandacht die ze nodig hebben. Al begeleidster van een opvang houd je je ook bezig met administratie en financiën. Erg dankbaar werk met ontzettend veel afwisseling. Het nadeel aan deze doelgroep is dat het overlijden geregeld voor kan komen. Dit kan soms erg moeilijk zijn door de betrokkenheid die de drijfveer voor dit beroep is.

Pluspunten

Dankbaarheid en afwisseling

Minpunten

zekerheid van baan

Informatie over De Zorggroep

Gebaseerd op 9 enquêtereacties
Verbeterpunten
  • Steun van de manager
  • Algemene tevredenheid
  • Vertrouwen in collega´s

Vooruitstrevende VVT organisatie

Om de cliënten en de medewerkers van De Zorggroep goed van dienst te kunnen zijn en hun dagelijkse werkzaamheden te kunnen laten uitvoeren is een optimale Infrastructuur van groot belang. Door het leiden van een aantal cruciale projecten: - Zorg Communicatie Technologie; - Infrastructuur (As A Service); - Network As A Service; - 1ste lijn support telecommunicatie As A Service; - LAN/WAN/WIFI; - MDM/MAM; - Databeveiliging; - Licentiebeheer; staat er nu een betrouwbare, up-to-date omgeving. Het moeilijkste is de afhankelijkheid van beschikbare (zorg)gelden ieder jaar en de mogelijkheden tot verdere optimalisatie en innovatie die daarmee samenhangen. Door de leuke collega's en het gecreëerde hechtte team is bovenstaande omgeving neergezet.

Pluspunten

Geweldig team

Minpunten

Krimp

Zo veel als mogelijk laten ze je met je competenties het werk zelfstandig en naar eigen inzicht vormgeven.

Daar ik hier nog gedeeltelijk werkzaam ben en door reorganisatie een aantal uren heb moeten inleveren is het wel een beetje dubbel om hier iets over te zeggen maar ik heb het altijd een betrokken werkgever gevonden die het zelf moeilijk vindt om zijn draai in een meer commerciële wereld te vinden

Pluspunten

Ze laten je veel vrijheden toe en stimuleren je kwaliteiten

Minpunten

De switsh die we maken met de nieuwe bedrijfsvoering valt iedereen zwaar en is nogal onwennig

Opleiding Leerling IG

De bbl opleiding tot Verzorgende IG is een pittige opleiding welke zeker niet onderschat moet worden. Als jij zelf niet in fysiek goede gezondheid bent, of je hebt nog kleine kinderen, denk er dan 2x over na voordat je het overweegt te gaan doen. Buiten dat om heb ik een geweldige periode gehad op mijn werkplek binnen de Zorggroep, ondanks het vroegtijdig beëindigen van mijn opleiding. De collega's waren super. Ze waren ook altijd bereidt mij tekst en uitleg te geven daar waar nodig. Het combineren van werk en prive in deze vond ik het lastigste van alles. Doordat je onregelmatig gaat werken en er nieuw in stapt. Het kost je meer energie. Je werkt 24 uur per week op de werkvloer en daarnaast volg je nog eens 1x per week een schooldag van 7 á 8u. Tevens krijg je zowel vanuit school als vanuit je werk opdrachten welke binnen bepaalde periode ingeleverd, c.q. klaar moeten zijn. Al met al ben je fulltime bezig. Het mooiste van dit werk vond ik het contact met de bewoners, familie en de collega's. Je bent als team aan het werk.

Pluspunten

Mooie werkplek

Minpunten

Werkdruk

Geweldige ervaring

Bij De Zorggroep heb ik een werk leer traject gevolgt, of te wel BBL opleiding Verzorgende IG niveau 3. Mijn ervaring en kennis is daar zeer verrijkt, door 1 dag school en 4 dagen praktijk. Ook had ik opdrachten te maken, zo wel theorie als praktijk. Wat ik het meeste geweldige vondt aan deze opleiding, waren de praktijk gerichte medische handelingen leren en op school de praktijk lessen. Ook omgaan met mensen is een ervaring rijker. Want je leert veel van elkaar. En de clienten zijn je zeer dankbaar. Wat ik me ook zeker wel kan indenken. Stel je bent zelf zo hulp behoevend. Zo denk ik altijd. Hoe wil ik behandeld worden! Niet altijd kon dat helaas uitgevoerd worden. Maar dan legde ik het de clienten dat wel uit. Bij PG ( Pschygiatrische Gezondheidszorg ) clienten viel er niks uit te leggen. Dat zijn clienten met een geestelijke beperking en evtueel met een lichaamlijke beperking. Maar zowel op de PG als op de Somatiek ( Somatiek zijn clienten die van geest nog redelijk goed zijn, maar juist lichaamlijk beperkt zijn. Waar door ze niet zelfstandig thuis kunnen blijven wonen) heb ik met veel plezier gewerkt. Graag zou ik weer terug willen keren in deze zorg sector. Met een bij of om scholing verkort.

Pluspunten

Super job en cao.

Minpunten

N.V.T.

Fijne werkomgeving

Een gewone werkdag was, om 8.30 bij de eerste client aankomen even bijkletsen met een kopje koffie over wat er die dag gedaan moet worden en als alles doorgesproken is beginnen. De taken die er zoal gedaan worden zijn: Ramen wassen, keuken poetsen en verder alle zware taken overnemen van de client.

thuis zorg is leuk werk om te doen omdat je dan mensen kan helpen

Je moet er zelfstandig werken, soms krijg je hulp van je cliënten, je werkt de morgen of de middag, of beide dagdelen. Collega's heb je niet echt, alleen als je in een team werk dan moet je alles onder de collega's regelen, binnen je team. Je cliënten kunnen sterven of ziek worden dat je dan afscheid moet nemen naar een lange tijd. Het leuke is dat je je vaste cliënten kunt hebben en dat je een persoonlijke band met ze kan op bouwen tot een bepaalde hoogte dan.

Pluspunten

je werk iedere dag ergens anders, maar iedere week is het selvde

Minpunten

je kan er max 15 tot 25 uur perweek werken

Samenwerking

Een alledaagse dag dat de mensen zich op hun gemak voelen, en dat ik me aanpas aan de mensen en niet de mensen aan mij. De directie is heel duidelijk en laat zich regelmatig zien. Mijn collega's zijn fantastisch in één woord, hoe ze met de mensen omgaan vindt ik heel mooi. De medewerking van de mensen uit is wel eens moeilijk, want je kan of mag ze niks opdringen. Zoals eten of drinken wat ze toch dagelijks nodig hebben. Het leukste van de baan is dat de saamhorigheid goed is tussen klanten en personeel en vrijwilligers dat er ook gelachen kan worden, muziek luisteren, tv kijken, maar toch ook van hun privacy kunnen genieten.

Pluspunten

Kleinschalig wonen, meer overzicht, meer tijd en aandacht voor de mensen.

Minpunten

In enkele gevallen de betrokkenheid van de familie.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk De Zorggroep met

Meer informatie over De Zorggroep in populaire locaties