De Zorggroep

36: De Zorggroep reviews van werknemers

Hele leuke werkomgeving

Redelijk vaak komt deze vacature vrij, maar je moet gewoon weer overnieuw solliciteren en krijgt geen voorkeurspositie. Ook al heb je in het verleden goed gefunctioneerd en willen collega's je graag terug. Haal vaak gesolliciteerd op deze functie, maar word telkens afgewezen, omdat een mobiliteitskandidaat voor gaat. Heel ontmoedigend.

Pluspunten

Leuke werkomgeving en grote zelfstandigheid

Minpunten

Dat mobiliteitskandidaten steeds voorgaan.

Gelukkig een fijn team.

Niet gecharmeerd van het te grote bedrijf maar binnen het team erg gewaardeerd. Dat zorgt voor de energie. Binnen mijn afdeling s het fijn werken. Maar wordt er niet makkelijker door management.

Pluspunten

Minpunten

Veel te weinig personeel, te weinig doorgroeimogelijkheden

Lerende organisatie

Zorgaanbieder die vooruitstrevend was gedurende mijn dienstverband.

Goeie werkgever, mooi salaris

Ik heb het werken bij de Zorggroep altijd als prettig ervaren. Jammer genoeg werd de sfeer meestal bepaald door telkens weer opnieuw reorganiseren. Ik werkte gemiddeld 12u/pw en omdat ik er alleen voor kwam te staan had ik meer uren nodig, die kon de Zorggroep mij helaas niet bieden. Zeer prettige collega's en het salaris was ruim voldoende.

Gezellige werksfeer, prettige collega's

Hele fijne tijd gehad bij de Zorggroep. Veel mogen leren en graag voor gewerkt!

Was wel leuk

Te hoge werkdruk en er werd veel ontnomen zou er niet meer voor willen werken terwijl ik het in begin fantastie.s vond werd steeds meer verlangd in de zelfde tijd

Pluspunten

Nee

Minpunten

36 uur was leuk

veel plezier gehad

erg leuk gewerkt goede voorwaardes tot dat de overheid besloot het naar gemeente te sturen konden we vertrekken. inmiddels is het weer opgebouwt naar t-zorg maar als huishoudhulp jaar in onzekerheid te gaan zitten dan moet je wat anders zoeken.

Pluspunten

werktijden

Minpunten

reorganisatie

Dankbaar, afwisselend mooi beroep

Als activiteitenbegeleidster op een dagopvang voor ouderen, ben je bezig om de bezoeker een fijne dag te bezorgen. Dit door activiteiten te doen als kaarten, koken, lezen, creatieve handarbeid, wandelen, documentaires kijken en spellen. Hiernaast biedt je structuur en een geef je de cliënten de aandacht die ze nodig hebben. Al begeleidster van een opvang houd je je ook bezig met administratie en financiën. Erg dankbaar werk met ontzettend veel afwisseling. Het nadeel aan deze doelgroep is dat het overlijden geregeld voor kan komen. Dit kan soms erg moeilijk zijn door de betrokkenheid die de drijfveer voor dit beroep is.

Pluspunten

Dankbaarheid en afwisseling

Minpunten

zekerheid van baan

Gezellig

Jammer dat er een reorganisatie kwam en ik het bedrijf moest verlaten

Goed werk omgeving

Altijd graag gewerkt bij Groene Kruis Thuiszorg De Zorggroep!!

Pluspunten

Altijd goede voorziening voor de medewerkers

Vooruitstrevende VVT organisatie

Om de cliënten en de medewerkers van De Zorggroep goed van dienst te kunnen zijn en hun dagelijkse werkzaamheden te kunnen laten uitvoeren is een optimale Infrastructuur van groot belang. Door het leiden van een aantal cruciale projecten: - Zorg Communicatie Technologie; - Infrastructuur (As A Service); - Network As A Service; - 1ste lijn support telecommunicatie As A Service; - LAN/WAN/WIFI; - MDM/MAM; - Databeveiliging; - Licentiebeheer; staat er nu een betrouwbare, up-to-date omgeving. Het moeilijkste is de afhankelijkheid van beschikbare (zorg)gelden ieder jaar en de mogelijkheden tot verdere optimalisatie en innovatie die daarmee samenhangen. Door de leuke collega's en het gecreëerde hechtte team is bovenstaande omgeving neergezet.

Pluspunten

Geweldig team

Minpunten

Krimp

weinig ontwikkelingsmogelijkheden.

ik vind het jammer dat er weining ontwikkelingsmogelijkheden zijn binnen de zorggroep.

Vernieuwend

Ik heb sinds 1993 met heel veel plezier gewerkt bij de Zorggroep. Het is een organisatie die door de steeds veranderende wetten en regels mee moet veranderen. Dit maakt het werk uitdagend. In mijn functie is de werkbelasting hoog. Een goede sfeer op de werkvloer zorgt ervoor dat deze hoge werkdruk wel te hanteren is.

Goede leuke sfeer, Lieve bewoners

Gastvrouw zijn voor de mensen die aan de laatste fase van hun leven zijn begonnen, Als ik deze mensen blij kan maken door ze aandacht te geven en een leuke dag. Dan doe ik dat graag

Pluspunten

Gezellige sfeer, Leuke collega's

Minpunten

Een tonig werk

leuk

heb hier met veel plezier gewerkt waren leuke collega's heb in de thuiswerk en dat was erg leuk

thuiszorg

heb hier gewerkt met veel plezier maar was maar voor tijdelijk. Maar heb er veel geleerd in de korte tijd

Zo veel als mogelijk laten ze je met je competenties het werk zelfstandig en naar eigen inzicht vormgeven.

Daar ik hier nog gedeeltelijk werkzaam ben en door reorganisatie een aantal uren heb moeten inleveren is het wel een beetje dubbel om hier iets over te zeggen maar ik heb het altijd een betrokken werkgever gevonden die het zelf moeilijk vindt om zijn draai in een meer commerciële wereld te vinden

Pluspunten

Ze laten je veel vrijheden toe en stimuleren je kwaliteiten

Minpunten

De switsh die we maken met de nieuwe bedrijfsvoering valt iedereen zwaar en is nogal onwennig

zelfstandig kunnen werken met client

mijn ervaringen van de zorg zijn wisselend, er hebben vele veranderingen en fusies plaatsgevonden die soms ten goed kwamen en soms in het nadeel waren. Je werkte vaak zelfstandig ne er was weinig contact met collega's doo het werken in de wijk. Pas toen ik een vaste werkplek kreeg in een aanleunwoning kreeg ik ervaring van contact met collega's

Pluspunten

zelfstandigheid

Minpunten

altijd in het spanningsveld tussen de werkgever met regels en client met wensen

erg leuk werk

erg leuk werk en ik hoop dit nog lang te kunnen doen in combinatie met ander werk

Opleiding Leerling IG

De bbl opleiding tot Verzorgende IG is een pittige opleiding welke zeker niet onderschat moet worden. Als jij zelf niet in fysiek goede gezondheid bent, of je hebt nog kleine kinderen, denk er dan 2x over na voordat je het overweegt te gaan doen. Buiten dat om heb ik een geweldige periode gehad op mijn werkplek binnen de Zorggroep, ondanks het vroegtijdig beëindigen van mijn opleiding. De collega's waren super. Ze waren ook altijd bereidt mij tekst en uitleg te geven daar waar nodig. Het combineren van werk en prive in deze vond ik het lastigste van alles. Doordat je onregelmatig gaat werken en er nieuw in stapt. Het kost je meer energie. Je werkt 24 uur per week op de werkvloer en daarnaast volg je nog eens 1x per week een schooldag van 7 á 8u. Tevens krijg je zowel vanuit school als vanuit je werk opdrachten welke binnen bepaalde periode ingeleverd, c.q. klaar moeten zijn. Al met al ben je fulltime bezig. Het mooiste van dit werk vond ik het contact met de bewoners, familie en de collega's. Je bent als team aan het werk.

Pluspunten

Mooie werkplek

Minpunten

Werkdruk

Prettig bedrijf met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen

Dagelijks cliëntencontact met daarnaast mogelijkheden voor opdrachten ter verbetering van de kwaliteit van zorg geleverd op de werkvloer. Zeer prettige begeleiding van de diëtisten met goede, opbouwende en kritische feedback.

Pluspunten

Prettige werkomgeving

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk De Zorggroep met

Meer informatie over De Zorggroep in populaire locaties