De Zellingen

21: De Zellingen reviews van werknemers

Ik heb er altijd met plezier gewerkt maar de laatste 2 jaar ging het werk me tegen staan en wil ik graag iets anders gaan doen

Het is een leuk bedrijf maar heel veel werk druk en vaak te weinig personeel wat je eerst deed met 3 collega's moet je nu alleen doen en daarom heb je hoge werk druk daarom heb ik het eigenlijk wel gehad met de zorg en wil ik graag een andere uitdaging aan gaan

Pluspunten

Minpunten

Werk druk

Slecht management, geen waardering, hoge werk druk

Ondergewaardeerd geen persoonlijke begeleiding slechte omgang met stagiaires/leerlingen. Je voelt je heel erg overgelaten aan je lot juist daar waar je je meedere nodig hebt

Heerlijke tijd

Top.Goed naar mn zin..doorgroeimogelijk heden!!!!!

Pluspunten

Goede werksfeer

Minpunten

Werkdruk hoog

Uitstekend

Ik heb altijd met veel plezier bij zellingen gewerkt

Prettige leerzame werk omgeving met doorgroei mogelijkheden.

Als zorgmanager werken hier is erg leerzaam en leuk. Nu sinds een periode werkzaam bij de ICT als applicatie beheerder zorgtechnologie , is heel erg uitdagend en doordat je tussen de zorg en ICT in staat weet je wat er nodig is aan nieuwe ontwikkelingen.

Mooie plek om te leren waar het inbrengen van eigen ideeën wordt aangemoedigd

De bedrijfscultuur is erg in ontwikkeling. Dit maakt dat er oud gedrag is, maar tegelijkertijd zie je door de maanden heen de cultuur veranderen. Dit biedt een mooi perspectief naar de toekomst toe!

Pluspunten

Zichtbare vooruitgang

Prettige werkomgeving

Het was een prettige werkomgeving en werksfeer. Werken in uniform was professioneel.

Het is een hardwerkende met gezellige afdeling!

Elke dag is weer anders. Het werken met dementerenden vraagt veel geduld en empathie. Je dient adequaat te reageren bij bijvoorbeeld gedragsverandering. Het is geen baan van 9 tot 17. Als zorgmedewerkers ben je de oren en ogen van de cliënten. De meesten zijn namelijk niet meer instaat om zichzelf te uiten. Verwoorden en aangeven hoe ze zich voelen. Je krijgt veel waardering van de familie van een cliënt.

De werkdruk is erg hoog. Te weinig personeel. Weinig ondersteuning voor leerlingen.

De Zellingen is goede werkgever

Fijn bedrijf wat zich inzet voor cliënt en medewerker. Doorgroei mogelijkheden zijn beperkt.

Clienten staan niet centraal

Ik heb het bedrijf in 14 jaar zien afglijden .Clienten staan niet meer centraal. Efficientie en wat qua planning het beste uitkomt is de norm.er worden afspraken gemaakt met clienten en daar word vervolgens weinig mee gedaan..want ..dat past niet in de planning...Maar de mensen aan t bed vangen de klachten op. Daar word vervolgens weinig tot niets mee gedaan. Er word geen rekening gehouden met prive omstandigheden of leven. Vakantie uren inleveren omdat herhaaldelijk niet lukt de afgesproken contracturen te halen. Maar er worden wel uitzendkrachten ingezet. Totaal geen klankboord als je iets tegen komt wat niet in de haak is of niet klopt. De leiding houd elkaar de hand boven het hoofd. In 1 jaar zijn er 9 .!!!..supercollega.s van de 25 vertrokken. Geen van hen heeft een exit gesprek gehad, dat zegt iets vind ik. Heel jammer. Ik wens mijn collega.s heel veel sterkte en ik hoop dat zellingen een omslag maakt in hun houding.zorg voor de centen..maar ook voor je personeel..!!

Pluspunten

Mn collega.s

Minpunten

Bij knelpunten werd ik van het kastje naar de muur gestuurd

Een sociale goedbetaalde baan met veel collega's

Ik vond het erg fijn om hier te werken tussen de mensen. Ik had het erg leuk gevonden als dit na mijn stage een vaste bijbaan had geworden.

Pluspunten

goed betaald

productieve en een prettige werksfeer

Ik heb een leuke en gezellige tijd gehad bij de zellingen . Ik heb er veel geleerd en ook cursus/opleidingen gedaan en mij BHV gehaald. Met de directie had ik niks mee te maken. ik heb hele fijne collega,s gehad . je had contact met de mensen en was zo leuk aan deze baan.

Goed contact met de hulpvragende

Goed contact met de hulpvragende en je bent vrij in je werk en je werkdagen.

Gezellige werksfeer in de wijken van Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel

Dagelijkse zorgverlening aan cliënten met verschillende achtergronden. Palliatieve zorgverlening.

De Zellingen

Heb het naar mijn zin met mijn clienten collega's zie ik erg weinig af en toe met werkbesprekingen,Altijd gezellig met de oudjes.Mijn ervaring tot nu.

Pluspunten

de ouderen helpen

lastige werkomgeving

Was leuk om daar ervaring op te doen, maar de collegialiteit was niet om over naar huis te schrijven.

Bedrijf met zorg

Mogelijkheden om je te verbreden en te verdiepen binnen de organisatie.

Pluspunten

Opleidingsmogelijkheden

Minpunten

Communicatie

Gezellige informele organisatie

Fijne collega's, leuke werkomgeving Een sociale werkgever.

Altijd wat te leren

Mijn werkdag begint om 7.30 uur met het bereiden en verstrekken van het ontbijt aan 30 cliënten die op een gesloten, psychogeriatrischen afdeling verblijven. Nadat iedereen heeft gegeten en gedronken, ruim ik de tafels af, doe de vaat in de vaatwasser, ruim de bestellingen volgens het First in First out principe op en vul de Haccp formulieren in. Hierna doe ik de bestelling van het brood, beleg, melk, dranken, schoonmaakmiddel en dergelijke. Ik verzorg om 10 uur een koffie/thee ronde en bereid alles voor de lunch voor. De menulijsten van de cliënten vul ik voor de meeste cliënten zelf in, omdat deze vaak niet meer in staat zijn om een keuze te maken. Om 12.30 u is de warme maaltijd klaar om aan de cliënten gegeven te worden. Nadat ik de cliënten met slikproblemen geholpen heb met het eten en drinken wordt er weer opgeruimd. Om 14 u verzorg ik weer een koffie/thee ronde en hierna ga ik rapporteren hoe de cliënten hebben gegeten en gedronken. Soms moet er ook een vocht/voedinglijst worden bijgehouden, zodat de arts of de dietiste kunnen zien of iemand wel genoeg intake heeft. Tussendoor neem ik ook vaak de telefoon aan, of sta ik familieleden die een vraag hebben te woord. Het leukste van mijn baan is het kunnen helpen van de cliënten, de diversiteit van mensen en het elke dag weer leren omgaan met nieuwe mensen die toch elk een eigen "bedieningsaanleiding" hebben. Het moeilijkste van mijn baan is, dat je zeer vaak te maken hebt met menselijk leed, verdriet en de dood. Er zijn cliënten die zich soms nog realiseren dat hun cognitieve vaardigheden alleen maar achteruit gaan -

Pluspunten

Goede werkplanning, rekening houdend met mijn wensen

Minpunten

Er is altijd wel een feestdag waarop je moet werken....

het was altijd gezellig met de oude mensjes

altijd naar me zin gehad.maar wil nu eens iets anders voor de mensen betkenen

Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Zellingen. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk De Zellingen met

• De Zellingen