De Volksbank

26: De Volksbank reviews van werknemers

Gezellige en relaxte werkomgeving

Bij de Volksbank heb je leuke collega's, heb je mogelijkheden om je te ontwikkelen met een budget van ongeveer 500 euro, en mogelijkheden om thuis te werken. Het is een relaxte omgeving en ik zou het iedereen aanraden om er aan de slag te gaan.

Gezellig en comfortabel

Een werkgever waar je makkelijk in de comfort zone kan blijven. Doorgroei in salaris is erg lastig door quotums en schalen. Management verschilt sterk per afdeling en team. Weinig oog voor werk-prive balans. Zogenaamd flexibel zelf werktijd indelen, maar heel erg 9-5 mentaliteit.

Pluspunten

Maatschappelijke verantwoordelijkheid, fijne collega’s

Minpunten

Beperkte doorgroei, medium salaris

Productieve en gezellige werkomgeving

Goede werksfeer, hard werken, maar erg gezellig. Leuke collega's en uitdagend werk. Elke dag kom je nog steeds nieuwe dingen tegen.

Productieve en informele werkomgeving

Productieve en informele werkomgeving, waar iedereen zichzelf mag en kan zijn.

Drukke en productieve werkomgeving

Veel geleerd over fraude en witwassen. Over dienstverlening en servicegericht werken. Veel verantwoordelijkheid om fraudes te ontdekken en tegen te houden. Goede collegiale werksfeer.

Goede werksfeer

Bedrijf dat zijn personeel voldoende mogelijkheden biedt voor doorgroei en invulling van functies

Mooi bedrijf om voor te werken

Klantgericht en mensen gedreven club waarbij groei als voorwaarde wordt gezien, maar niet alleen in geld, maar vooral in de ontwikkeling van mensen, zodat klanten een steeds betere ervaring hebben

Gezellige en duurzame werkever

Heb altijd met veel plezier gewerkt, veel kansen gekregen om mezelf te ontwikkelen.

Pluspunten

Geheel vergoed openbaar vervoer

Minpunten

mooie en leerzame werkomgeving waarbij ontwikkeling en het verbreden van kennis voorop staat. Daarbij staat het klantbelang altijd centraal.

Gedurende mijn afstudeerstage een kijk kunnen nemen op de afdeling Bijzonder Beheer. Op deze afdeling wordt er veel waarde gehecht aan goede samenwerking onderling en heerst er een prettige bedrijfssfeer waarbij medewerkers klaarstaan voor elkaar en bereid zijn om door middel van goede samenwerking veel te bereiken.

Leuke informele werkgever

Leuke informele werkgever die de merken ASN / BLG /Regio Bank / SNS Bank vertegenwoordigt. Het merk word ook steeds duurzamer.

Fijne werksfeer

Prima werkgever met een goede salarisstructuur. Prettige collegas.

Productieve omgeving met een team met focus en drive met gepaste gezelligheid en humor.

De informele werkomgeving en de laagdrempeligheid maakt De volksbank een fijne werkgever. Met name de werkdruk was hoog, maar met de juiste afstemming en werd er altijd goed geschoven met werk en prioriteiten om dingen af te krijgen. Zelfs de formele maandelijkse afstemmingen met Afdelings- en bedrijfshoofden verliep altijd in een goede en opbouwende sfeer; zelfs bij slecht nieuws. Het collectief samenwerken was de kracht van de afdeling evenals het over kunnen nemen van grote delen van elkaars werkzaamheden.

Pluspunten

collegialiteit en efficiëntie

Minpunten

Productieve en hiërarchie loze organisatie met veel doorgroeimogelijkheden

Fijn bedrijf om voor te werken , helaas na 14 jaar door reorganisatie ervoor te kiezen om bij een ander bedrijf ander werkervaring op te doen om nog meer te kunnen groeien

Pluspunten

Goede opleidingsmogelijkheden

Minpunten

Reorganisaties

geen jasje/dasje cultuur. Je mag gewoon jezelf zijn bij deze bank.

De Volksbank is zich continu aan het ontwikkelen. Voor een bank heerst er een natuurlijke informele sfeer.

Minpunten

groot gebouw

prettige werkgever

Hetzelfde als SNS Bank. Werd later de Volksbank. Met veel plezier gewerkt tot aan de reorganisatie.

Relaxte organisatie

De Volksbank is een relaxte organisatie, met fijne medewerkers en veel vrijheid. Op het moment is er veel reorganisatie en wordt er niet altijd even menselijk met de medewerkers omgegaan.

Werken in een prettige omgeving, vertrouwen en eigen verantwoordelijkheid zijn belangrijk

Gewerkt met fijne collega's die niet te beroert zijn een stapje extra voor elkaar te doen. Door op verschillende afdelingen binnen de bank te werken inzicht in meerdere processen betreffende de verwerking van hypotheken gekregen Soms een saaie opdracht die ook met succes moet worden verwerkt, maar ook regelmatig ook een complexe opdracht met veel uitzoekwerk

Pluspunten

thuiswerken

Bedrijf met zeker in het verleden diverse doorgroeimogelijkheden

Door het steeds groeiende bedrijf veel doorgroeimogelijkheden en mogelijkheden om je horizon te verbreden. Nu er een zeer grote reorganisatie bezig is wordt dit steeds lastiger.

Werkperiode bij De Volksbank

Inmiddels 12,5 jaar, met veel plezier, gewerkt bij de SNS Bank/De Volksbank. Door reorganisaties en promoties met veel onderdelen van het bedrijf kennis mogen maken. Hierdoor veel mogen leren en mogen ontdekken wat wel en niet bij mij past. Bijvoorbeeld ervaren dat de ontwikkelkant van een applicatie niet bij mij past, ik een teamplayer ben en dat ' mensen helpen', in vele opzichten, mij veel energie geeft.

Pluspunten

Goede werkgever

Minpunten

Veel reorganisaties

Een bank met als motto"bankieren met de menselijke maat"

De Volksbank gaat met de merken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS de uitdaging aan om de menselijke maat in bankieren terug te brengen. Samen willen wij het huidige bankenlandschap in Nederland opnieuw vormgeven en oprecht de belangen van onze klanten voorop zetten door verantwoorde keuzes te maken in onze bedrijfsvoering. Met zo’n 3.000 collega’s zijn we vol vertrouwen en optimisme bezig om deze ambitie te verwezenlijken. .

Pluspunten

ruim aanbod voor ontwikkeling

Minpunten

vechten voor een kans om te kunnen bewijzen

Mensgerichte organisatie met oog voor de klant

De Volksbank is een mensgerichte organisatie. Dit werkt voordeling omdat de privé-werkbalans hiermee uitstekend is. Dit werkt ook nadelig door de extreme vergadercultuur. Men wil het met elkaar eens zijn. Voor de snelheid binnen het bedrijf is dit niet voordelig. Ze bieden mooie doorgroeimogelijkheden, als je wilt en laat zien dat dit zo is, kom je ver. Op riskmanagement gebied is het moeilijk binnen de bank. Het commerciële gebied blijft domineren. Hier zijn slagen te halen, niet onrealistisch.

Pluspunten

goede privé-werkbalans, gericht op vitaliteit van medewerker

Minpunten

softe samenwerking, traag in ontwikkeling

Stel een vraag over solliciteren of werken bij De Volksbank. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk De Volksbank met

Reviews over De Volksbank per locatie