de Rechtspraak

5: de Rechtspraak reviews van werknemers

Rommelige werkomgeving

Ik heb hier een maand gewerkt, maar ik vond het echt een teleurstelling. De functie was anders dan mij in het gesprek was voorgesteld (hoe kan het dat de werkzaamheden van schaal 6 zijn genoemd terwijl ze wisten dat ik in schaal 5 ging werken?). Eigenlijk deed ik de hele dag alleen maar hetzelfde. Dat hield in: de post openmaken, stempelen, verdelen en onder de juiste kenmerken in het systeem zetten. Je had dan nog wel verschillende soorten post, maar niet dat dit het nu afwisselender maakte. Later had ik ook telefoondienst moeten gaan draaien in combinatie met de mailbox, maar gelukkig is het nooit zover gekomen! Elke dag hoorde ik hoe mijn collega's werden uitgescholden voor de grote achterstanden die er waren. En ja, dat begreep ik. Want die waren ook veel te groot. Daardoor ben ik ook niet goed ingewerkt. Ik werd op de eerste dag niet eens bij mijn directe collega's gezet en ik werd aan mijn lot overgelaten. Ik moest maar een samenvatting gaan maken over het rechtsgebied waar ik ging werken. De dagen erna was er eigenlijk ook niet echt tijd om mij dingen te leren. Ik voelde me vaak een beetje teveel met mijn vragen. Vooral omdat mijn collega's ook niet heel happy van dit werk werden volgens mij. Al met al voelde ik mij echt niet op mijn plek bij deze Rechtbank. Het zal vast per Rechtbank of rechtsgebied verschillen, maar ik had na een maand een goede indruk dat dit echt niet mijn werkgever was.

Pluspunten

Goede kantine; goede arbeidsvoorwaarden; nieuw gebouw

Minpunten

Functie verkeerd voorgesteld; grote achterstanden; chaotische sfeer; eentonig werk

Stressvolle werkomgeving

Na een jaar op de afdeling Familie en Jeugd ben ik blij niet meer voor deze organisatie te werken. Als werknemer word je compleet uitgebuit en uitgewrongen. Mismanagement ten top! Geen doorgroeimogelijkheden en uitzicht op vaste aanstelling is bedrog aangezien er slechts een x percentage vaste werknemers in dienst mogen. Gedegen inwerken is niet aan de orde. Vaste werknemers lopen over van stress door enorme de werkdruk. Ik heb bij deze organisatie dingen op de werkvloer zien gebeuren waar de honden geen brood van lusten. Heb je jezelf lief blijf dan ver weg bij deze zieke werkomgeving.

Fijne organisatie

Organisatie die staat voor samenwerken en vertrouwen. Prettige werkgever.

Professionele werkomgeving

Alleen de beste juristen kunnen rechter worden gelet op de grote belangen die met vrijwel alle rechtszaken gemoeid zijn alsmede de grote maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Trots om hier te mogen werken

Binnen de rechtbank Zwolle ben ik dagelijks bezig met het oplossen van evt. problemen met ICT producten. Samen met een collega proberen we alle incidenten z.s.m. op te lossen, zodat de gebruikers weinig hinder ondervinden hiervan.

Pluspunten

goede sfeer

Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij de Rechtspraak. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• de Rechtspraak