De Jong & Laan
Bij de Jong & Laan sta jij centraal, je wordt begeleid in het uitstippelen van je eigen carrière, waarin alles kan en mag. De verschillende vestigingen worden bewust compact gehouden, zodat de 'ons kent ons' cultuur gewaarborgd blijft en de sfeer gemoedelijk is. Ik haal voldoening uit mijn werk en leer dagelijks nieuwe dingen bij, dat is voor mij het belangrijkste in mijn werk.
Pluspunten
Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Een productieve, leerzame en gezellige werkomgeving.
Tijdens mijn stage bij de Jong & Laan Groningen heb ik een erg fijne tijd gehad. Vanaf dag 1 ging ik mee naar de klant en kreeg ik steeds meer mijn eigen verantwoordelijkheden als stagiair. Als stagiair wordt je bij de Jong & Laan gezien als volwaardig medewerker en ben je echt onderdeel van het controleteam. Ik ben tijdens mij stage goed begeleid en kijk terug op een leuke, gezellige maar vooral leerzame periode. Toen ik een aantal maanden na afloop van de stage benaderd werd om naast mijn studie 2 dagen in de week te gaan werken bij de Jong & Laan, hoefde ik hier geen moment over na te denken en heb ik meteen ja gezegd!
Pluspunten
Goede sfeer, professioneel en mensgericht
Een dynamische werkomgeving waar genoeg te doen is samen met gezellige collega's. Door de hoeveelheid vestigingen is er per vestiging een hechte club waar je in terecht komt. Hieruit komt ook een formele sfeer richting andere lagen binnen de organisatie sterk naar voren. Het werk is afwisselend en leerzaam waarbij genoeg ruimte voor ontwikkelingen op persoonlijk vlak. Hierbij kan gedacht worden aan trainingen en opleidingen. Geen dag is hetzelfde!
Een typische werkdag omschrijving bij de Jong & Laan 8:00 – 8:30 – voorbereidingen voor dag (bijvoorbeeld: mensen mailen waar je iets van nodig hebt) 8:30 – 9:00 – e-mails wegwerken / contact opnemen met mensen 9:00 – 11:30 –‘deep work’ / focuswerkzaamheden 11:30 – 12:00 – to-do’s wegwerken / oppervlakkig werk 13:00 – 15:00 – afspraken / vergaderingen 15:00 – 16:30 –‘deep work’ / focuswerkzaamheden Daarnaast is er sprake van een positieve werksfeer waar zeker ook ruimte is voor zelf ontplooiing of social talk met een collega onder het genot van een kop koffie.
Pluspunten
Flexibele werktijden, Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Mittelgrosses Unternehmen, viel Zeit für Mitarbeiter um sich weiter zu Entwikkeln.
Behandelen van binnengekomen mails van interne en externe klanten. Maandelijkse salarisverwerking a.d.h.v. al dan geen mutaties. Je moet veel kunnen schakelen tussen verschillende branches en wensen van cliënten. Naast de salarisverwerking kun je jezelf ontwikkelen op loontechnisch, arbeidsrechtelijke en fiscaal gebied.
Pluspunten
Prettige collega's
Minpunten
Onderbezetting maar daar wordt hard aan gewerkt
Het is een prima werkgever. De sfeer op mijn vestiging is goed.
Pluspunten
Goede beloning
Minpunten
Complexiteit
Tijdens mijn werkdag controleer ik opgestelde aangiften inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting die collega's van mij opgesteld hebben. Ook beantwoord ik vragen over bijvoorbeeld willekeurige afschrijving, vragen over zorgtoeslag en rente-aftrek in de vennootschapsbelasting. Elke donderdag drinken we samen koffie en degene die jarig is geweest trakteert.
Pluspunten
Inhoudelijk interessant werk