De Haagse Hogeschool

De Haagse Hogeschool Reviews

Het is een leuke werkgever in Den Haag waarbij veel kennis en kunde binnen de organisatie aanwezig zijn. Ondanks Corona is de Haagse Hogeschool nog steeds in beweging.
Pluspunten
prive - zakelijk balans
Minpunten
corona
Probleem voor de Haagse Hogeschool dat er in de loop van de jaren een cultuur is ontstaan waarin kennis, vakmanschap en expertise er niet meer toe doen. Daarvoor in de plaats zijn oppervlakkige en subjective waarden een rol gaan spelen, Bijvoorbeeld inclusiviteit. Iedereen legt het anders uit en door de foicus op zo'n thema is er minder aandacht voor de kwalitiet van het onderwijs. De Haagse scoort dat ook slecht in vergekijking met andere HBO instellingen. Werken als docent is leuk, je kjan je eigen leeromgeving vormgeven. Moeilijk is de relatie met de leidinggevende die vaak geen inhoudelijke kennis heeft van de teams en de opleiding die hij of zij aanstuurt.
Pluspunten
vormgeven eigen onderwijs
Minpunten
managers die niet uit het onderwijs komen en vaak schade voor docenten en studenten aanrichten
ik heb 5 jaar als docent bij een opleiding gewerkt en 5 jaar als docent-teamleider bij een andere opleiding (op de vestiging Delft). De collega's zijn in de meeste gevallen heel prettig om mee samen te werken en mensgericht (ook bij de technische opleidingen) . Het mgmt heeft soms wel moeite met ingrijpen op docenten die niet zo goed functioneren, maar dat zijn er maar weinig: de meeste collega's, docenten en management, doen geïnspireerd hun werk. Onderwijs is altijd in beweging, dus ook bij de HHS, dus je moet goed tegen verandering kunnen en bij voorkeur ondernemend zijn gesteld, zeker omdat het de bedoeling is dat je een jonge generatie inspireert! Ja, er is soms sprake van veel werk, en van veel schakelen, want je hebt veel rollen. Je moet verder goed kunnen organiseren en de administratieve last is een groot deel van het werk. Nu er steeds meer toegepast onderzoek plaatsvindt op de hogeschool in de vorm van lectoraten zijn de mogelijkheden voor werkzaamheden flink toegenomen. En naast het contact met de studenten staan er (als docent) ook 10 vakantieweken, wat helpt om steeds geïnspireerd te blijven.
Alle managers, leidinggevenden, unit hoofden spelen allemaal onder 1 hoedje en houden elkaars hand boven het hoofd. De directeur van de Haagse Hogeschool moest is weten wat daar allemaal afspeelt... Het gebouw is verpauperd, slecht onderhouden en ook heel veel last van muizen. De luchttoevoer is ongezond, collega's hadden last van droge ogen. SLECHT!!!
Veel zelfstandigheid Groepen boeien en binden Vraagt stressbestendigheid tijdens pieken
Kom je binnen met positiviteit aan het werk en dan valt alles erg tegen. Ze maken het mooier dan het is. 1 voordeel zijn je vrije dagen, acceptatie is er niet.
Pluspunten
Gratis koffie met pasje
Minpunten
Domme managers
Een vreselijke werkplaats met slechte managers en een cultuur van het verbergen van het vuil onder het tapijt. Het is hard werken in het onderwijs, lange dagen en extra werk thuis maakt er deel van uit. Collega's zijn super. Gemotiveerd en behulpzaam. Het moeilijkste is dat het management zich richt op de ontwikkeling van de leraar buiten zijn / haar vakgebied, in plaats van op onderwijs. Het beste deel zijn de studenten, de waardering en de samenwerking met collega's. Het ergste is managementpraktijken, pesten en intimidatie. Ze gebruiken een jaar lang nieuwe leraren en vervolgens doorvoeren ze ze naar de prullenbak.
Pluspunten
collega
Minpunten
vreselijke werkplaats met slechte managers
Eerst naar het kantoor toe waar wij ons begeven, je kan dan makkelijk een koffie bijvoorbeeld halen, en verder kan je al gauw op een aardig tempo aan het werk.
Pluspunten
Gratis drinken en altijd nieuw soort werk
Minpunten
Kan soms enorm druk worden
Verandering is de enige constante binnen de HHS. Dat op zich hoeft geen probleem te zijn alleen veranderen om te veranderen levert een hoop onrust op; onkundige managers op verkeerde posities en helaas gaat dat ten koste van het onderwijs waar gedreven docenten/collega's dag in dag uit proberen zo goed mogelijk studenten op te leiden. De manier van managen drukt de werksfeer ook.
Een uitdagende werkomgeving, helaas weinig ruimte om veranderingen door te voeren.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
management
De HHs is een grote logge organisatie. Er worden veel veranderingen op centraal niveau opgelegd aan de verschillende opleidingen. Op den duur wordt het er hopelijk beter van, maar nu levert het extra werkdruk op mensen die het al druk hadden. Iedere opleiding opereert nu nog steeds als eigen organisatie. Dus ervaringen hangen echt af van waar je terecht komt in de organisatie. Gezien de arbeidsvoorwaarden goed zijn, blijven mensen vaak lang in een functie zitten.
Pluspunten
Veel vakantie, persoonlijk te beatesen budget, 13e maand
Minpunten
Werkdruk, weinig doorgroeimogelijkheden
Het is hard werken in het onderwijs, lange dagen en extra werk thuis horen erbij. Maar niet tegen je zin in, omdat het echt leuk is om studenten te motiveren, te inspireren, en te coachen. Je ziet ze zich ontwikkelen. Innovatiedrang is erg aanwezig op de Haagse, het moet anders, beter. Ik kreeg de neiging om even een pas op de plaats te maken en te ervaren wat de laatste innovaties/veranderingen voor effect zouden hebben. Collega's zijn super op de Haagse. Gemotiveerd en behulpzaam. Het moeilijkste is dat het management de focus legt op de ontwikkeling van de docent buiten zijn/haar vakgebied, in plaats van op het onderwijs. Het leukste zijn de studenten, de waardering, en de samenwerking met collega's.
Pluspunten
Genoeg beweging in dit pand, het is erop gebouwd.
De Haagse is een prima werkgever. Ik ben op zoek naar een kleiner bedrijf omdat ik me daar beter thuis denk te voelen. Ik heb veel geleerd: van het voeren van salarisadministratie, tot het inplannen van cursussen. Het voeren van vacaturebeheer en veel meer.
Pluspunten
veel goede regelingen en mogelijkheden
Minpunten
te groot
Geweldig bedrijf met een prima werksfeer. Veel ontwikkelingsmogelijkheden.