CoolCat

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij CoolCat

Begonnen als verkoper, doorgestroomd naar assistent storemanager en later kreeg ik verantwoording over de bestellingen en het winkelbeeld als brand leader.Helaas was het loon vrij laag omdat ze toen al aan het bezuinigen waren en tegen een faillissement aan zaten.
Pluspunten
Minpunten
Weinig betaald
Bij de Coolcat te Amsterdam naast dat ik samen met mijn collega de hele winkel optimaliseerde zat ik in het zogeheten ‘VM Dreamteam’ hierbij moest ik 2 dagen in de week beschikbaar zijn om zo alle winkels in Nederland stuk voor stuk te restylen.
Als Verkoopster werd ik aangenomen bij Coolcat. Je leert de eerste weken al heel veel dingen zoals: klanten helpen, vracht ontvangen/uitpakken/inhangen ; kassa werkzaamheden ; Visual merchandising. Na een aantal weken ben ik begonnen aan een trainee traject waarmee je nog meer leert over aansturen/plannen en organiseren. Hierdoor kan je weer doorgroeien binnen het bedrijf. Het leuke van werken bij Coolcat is dat je in Ă©Ă©n grote familie terecht komt waar iedereen zorgt voor een gezellige en eerlijke sfeer onderling, de collectie is heel erg hip dus ook de doelgroep is leuk. Ondanks dat het leuk werken is, is het ook hard werken en goede afspraken maken. Maar daar krijg je veel voldoening voor terug.
Pluspunten
Wedstrijden voor een bonus
Minpunten
Voor sommige trainingen ben je 2 uur aan het reizen, dit kan voor sommige mensen onprettig zijn.
geen roddels op de werkvloer, fijne hardwerkende collegas , fijne werktijden
Pluspunten
personeelfeesten
Minpunten
geen reiskostenvergoeding
Heel zware werkdruk , er ook zelf weg gegaan. tijd voor prive is er bijna niet. Alles gaat op uiterlijk en kwaliteit is niet belangrijk. Je moet tegen een hele zware druk kunnen, in elke functie binnen dit bedrijf. Met plezier werken is bijna niet mogelijk, de druk die je op je medewerkers moet leggen is echt veel te groot. Wat ik ook terug lees idd.. vriendjes politiek is van toepassing.. Alles word onder de mat geschoven , ook het ziekteverzuim, wat ernstig is. De muziek is cool maar daar is ook alles mee gezegd. Zou voor geen geld meer terug gaan naar dit bedrijf. Weinig respect , heel zwaar werk , druk veel te hoog. Niet zoals het hoort te gaan , dit nog nooit meegemaakt..
Pluspunten
Nope
Minpunten
Werkdruk.. uiterlijke beoordeling .... slecht salaris
ik heb mijzelf als persoon en leidinggevende goed kunnen doorontwikkelen binnen coolcat. Het is een jong en dynamische bedrijf met jonge gemotiveerde mensen die aan het begin staan van hun carriĂšre!
Pluspunten
dynamische omgeving met een prettige werksfeer
Minpunten
verhouding werk en verdiensten
2 jaar gewerkt in CoolCat Bergen op Zoom, enorm leuke collegas en excentrieke klanten. Al om al een geweldige tijd gehad. Jammer dat ze je na 2 jaar trouwe inzet de deur wijzen als je ziek wordt.
Pluspunten
Leuke collega's, gezellige sfeer en duidelijke leiderschap
Minpunten
van hoger af beloven ze je gouden lintjes maar je krijgt helemaal niks, als je Ă©cht wilt doorleren zou ik zeggen ga NIET in zee met CoolCat, Ik zelf heb mijn school hiervoor opgezegd om intern verder te gaan bij CoolCat, uiteindelijk geslaagd intern en ze wijzen je de deur., Het betaald vrijwel niks en als je om meer uren vraagt kan dat nooit geregeld worden vreemd genoeg.
ik kwam altijd uitschool gelijk naar de winkel en werkte dan tot sluitings tijd soms stond ik dan alleen in de winkel en meestal was het wel druk de winkel zelf was heel gezzelig er was muziek ik heb geleerd zelfstandig te werken mijn collega's ik was de jongste die daar werkte maar ze behandelde me wel als hun gelijken want ik had een volwassen uitstraling vonden mijn collega's mijn werk was niet echt moelijk de werkgeefster was nooit echt teleur gesteld en vond dat ik heel goed deedt vooor iemand van mijn leeftijd ik vond het leukste van mijn baan de klanten helpen met hun kleren te kiezen en de vracht uittepakken
Pluspunten
overgebleven kleding mocht ik houden
Coolcat is een leuke winkel om te werken. De collega's zijn erg informeel ingesteld, wat de werksfeer prettig maakt. De werkzaamheden die verricht moeten worden zijn vrijwel gemakkelijk zoals: klanten helpen, kassa draaien, kleding uit het magazijn halen, kleding sorteren, de winkel netjes maken, magazijn opruimen enz. Ik heb een jaar gewerkt bij deze kledingzaak. Wat ik vooral geleerd heb is het omgaan met klanten. Het is belangrijk om positief in de winkel te staan, klanten te groeten en op jouw eigen manier iets te verkopen.
Pluspunten
leuke sfeer, muziek in de winkel
Minpunten
matige inwerking, weinig structuur
Ik vond het niks, de manager deed heel erg raar tegen me en je krijgt er niet zo veel geld, erg jammer.
Qua tijden sta je verschillend ingepland en ook qua dagen. Het is niet dat je standaard dagen of uren hebt, Tenzij je een urencontract hebt, wordt er rekening gehouden met je uren. Ik heb veel geleerd bij de CoolCat zowel administratie, als het uitpakken van kleding etc of het goed verkopen van de artikelen, Ik had een heel sterke band met me collega's, je kon het bijna ''familie'' noemen. Ikzelf had nergens moeite mee, was leergierig en wou dus daarom alles weten. Wat ik het allerleukste aan de baan vond ,, is dat, er hard gewerkt moest worden maar desondanks er altijd wel plezier inzat en je altijd kon steunen op je collega's, ook vond ik de CoolCat feesten heel leuk, daardoor leer je collega's kennen van andere steden en is er tijd voor een groot feest.
Pluspunten
coolcat feesten
coolcat is een super leuke winkel voor jong en oud. je leert er veel en word overal bij betrokken zodat iedereen op de hoogte is van alle ins en outs. een goed bedrijf om te leren
Pluspunten
feestjes van coolcat
Minpunten
soms is het salaris minder ondanks hoe hard er gewerkt word
Het is een bedrijf waar veel geroddeld wordt. Collega's slaan de stoelpoten onder je vandaan om er zelf beter van te worden. Salarissen liggen laag en hoger op komen is vriendjes politiek. Daaraan tegen had ik wel (tot zekere hoogte) vrijheid in mn werk. Het is een geschikt bedrijf om als schoolverlater werkervaring op te doen en na max. 1jaar weer weg te gaan. Rijk en gelukkig word je er niet van.
Pluspunten
20% korting op de kleding
Minpunten
veel geroddel
Je staat geen seconde stil, je hebt heel erg leuke collega's en je moet goed kunnen verkopen.
Pluspunten
Reiskosten vergoeding en na een bepaalde tijd een ticketbon.
Minpunten
Veel kritiek.
Heb lang in dit bedrijf gewerkt, maar in de loop der jaren was er teveel veranderd. Eerder was het een vriendelijk en menselijk bedrijf waar overal over te praten viel. Maar naarmate de jaren verstreken werd het een zakelijk, kil en koud bedrijf waar je alleen nog maar een nummertje was. Dit merkte je erg terug op de werkvloer ivm allerlei regeltjes die je toe moest gaan passen, dus de sfeer werd er ook niet beter op helaas. Heb met veel moeite de knoop doorgehakt om weg te gaan na 13 dienstjaren, maar geen spijt gehad van de keuze die ik destijds heb gemaakt. Het leukste was wel de collega's en de collectie die er hing, je kreeg vroeger de vrije hand om de collectie te presenteren zoals jij dat wou en dat was super om te doen,zeker als de omzet dat ook liet zien. Het leidinggeven heb ik alle jaren met veel plezier gedaan. De werkzaamheden bestonden uit kassawerkzaamheden, goederenverwerking, administratie, kluis en geldverwerking, leidinggeven, opleiden van personeel, collectie presentatie, magazijnwerkzaamheden en VM.
Pluspunten
sfeer in de winkels
Minpunten
zakelijke benadering in de loop der jaren
Nou eigenlijk een normale dag als in winkelwerk. Coolcat kreeg ook veel goederen en die ging je eigenlijk uitpakken. Je zorgt ervoor dat de winkel netjes is ect.
Pluspunten
Hele reiskostenvergoeding
Minpunten
Dat er geen mogelijkheid was om dichterbij te werken
Leuke winkel, jonge mensen, jonge kleding. Ik stond op de kinderafdeling en dat vond ik ontzettend leuk. Leuke, gezellige collega's. Ik heb daar geleerd goed op te letten op potentiële dieven. Ik ben daar niks lastigs of moeilijks tegen gekomen.
Pluspunten
Leuke collega's, gezellige sfeer, leuke activiteiten met het team.
Minpunten
De muziek stond toen nog heel hard.
De muziek aan, even een korte bespreken met het team over de uit te voeren taken en de te behalen omzet en knallen maar! De Area manager komt even langs om de winkel te controleren en geeft nog wat tips ter verbetering om te zorgen dat er in het weekend hoge omzetten worden behaald. We zijn als team erg op elkaar aangewezen en in staat gezamenlijk de gestelde doelen te behalen. Soms gaat dat niet al te makkelijk aangezien het een organisatie is met erg jonge medewerkers die vaak veel tijd kosten om ingewerkt te worden. Door drukte op de werkvloer en de krappe urenbudgetten is het soms lastig hier voldoende tijd voor te nemen. Het is erg leuk om de medewerkers te zien groeien en de resultaten te behalen.
Pluspunten
open bedrijfsculuur
bij de coolcat werken raad ik iedereen aan! een leuke werkplek, leuke collega's en midden in amsterdam waardoor je soms de gekste personen tegenkomt. verder heb je goed muziek waardoor je ook lekker werkt.
Totdat ik helaas werd overgeplaatst naar CoolCat Purmerend, had ik het erg leuk. De taken waren altijd duidelijk uitgelegd door de manager, er viel altijd wel te overleggen voor verbeteringen of ideeën, zodra je manager er op het moment niet aanwezig was; waren de andere teamleden altijd erg behulpzaam.Door deze functie heb ik veel leren improviseren, plannen, met lastige klanten of klachten overweg kunnen, weten wanneer de klant iets wel of niet wil zonder dit te hebben overlegd.Tot nu toe was het moeilijkst voor mij nog het plannen. Mijn manager was dan ook altijd erg behulpzaam en hierdoor ben ik steeds beter gaan opletten en weten wat wel en niet prioriteiten zijn.Het leukste blijft dat alles bespreekbaar was en dat een grapje altijd wel tussendoor kon. Zodra er gewerkt moest worden, werd er goed doorgewerkt!
Pluspunten
de feesten van elk jaar, de modeshows van 2 x per jaar, gratis avond eten op de koopavonden.
Minpunten
je moet je zeer flexibel opstellen, als je een dag of 2 vrij hebt, kun je altijd opgebeld worden.
ik heb geleerd met mensen om te gaan. en te doen wat je gevraagd word.
Pluspunten
gratis avondeten tijdens een koopavond
Minpunten
geen prive zaken
Bekijk meer reviews over CoolCat