CoolCat

Reviews over Bedrijfscultuur bij CoolCat

Begonnen als verkoper, doorgestroomd naar assistent storemanager en later kreeg ik verantwoording over de bestellingen en het winkelbeeld als brand leader.Helaas was het loon vrij laag omdat ze toen al aan het bezuinigen waren en tegen een faillissement aan zaten.
Pluspunten
Minpunten
Weinig betaald
Heel erg naar mn zin gehad!! Super gezellige werksfeer en trots dat ik voor het bedrijf heb mogen werken.
Een goede kledingwinkel, waar elk individu werd gewaardeerd.
Pluspunten
Veel klantinteractie
Minpunten
Vermoeiend werk
Was erg leuk om er te werken, soms hele drukke dagen daar voelde ik mij het fijnste bij. Kan goed omgaan met werkdruk. Collega's en leidinggevende hielpen je daar waar nodig, en gaven je snel een stukje verantwoordelijkheid.
Was leuk werken en ik heb daar véél geleerd. De collega's waren ook heel prettig om mee te werken. Heel dynamisch en jeugdig. Ik heb met veel plezier gewerkt
Mijn ervaring met de coolcat is zeer positief! Door de coolcat weet ik dat ik zeker nog eens in de retail wil werken. Ik heb veel werkervaring opgedaan, ik heb leuke en gezellige collega’s gehad en veel mogen beleven.
jammer dat het uit het straat beeld is verdwenen. zelf ben er opgegroeid en ik heb 18 jaar voor CoolCat gewerkt tot het einde van het faillisement. het was een open cultuur waar je mocht laten zien wat je in je mars had. ze wilde investeren in je.
Minpunten
je moest erg flexibiel zijn
ik heb in 13 jaar tijd bij coolcat heel veel geleerd op het gebied van klantgerichtheid te werk gaan, het coachen van je team, en verzorging van je winkel (vm). helaas is dit bedrijf failliet gegaan anders zou ik nooit het bedrijf hebben verlaten. dit omdat het team verband van personeel tot management een familie was. heb hier echt 13 top jaren gehad.
Leuk werk en prettige collegae. Aardige leidinggevende
1e werkdag werd er bijna niks uitgelegd Er word super veeeeel geroddeld en er word zeker geen rekening met je gehouden. Als nieuwkomer mag je ook helemaal niks doen behalve opruimen ik heb weken achter elkaar corvee gedaan. Ik moest alles spiegelen terwijl de hogere functies lekker aan het omkleden waren. Ik heb daar 2,5 maand gewerkt en heb maar €250 euro gekregen als 17 jarige dat klopt niet.
Pluspunten
Goeie pauzes
Minpunten
Alles behalve de pauze
Coolcat was een leuke plek om als jong volwassen te werken, ik heb gewerkt met een jong team. helaas is dit winkel gesloten
Coolcat was een leuk bedrijf met een redelijk relaxte en vriendelijke sfeer. De collega's waren over het algemeen leuk en vriendelijk. Het werk was redelijk makkelijk te doen. Er was wel een groot verloop in medewerkers wat uitzendkrachten betrof en met de werkregels werd niet ten alle tijden even serieus omgegaan. De balans sloeg uiteindelijk echte wel behoorlijk positief uit.
Pluspunten
Informeel en niet al te streng
Minpunten
Soms sloeg het niet strenge door naar te weinig verwachtingen en eisen.
Ik heb hier heel veel geleerd. En heb ook met hele leuke collega’s gewerkt
Pluspunten
Leuke collegas
Minpunten
Niet doorbetaald in pauzes
Een zeer mooi leerbedrijf met een unieke bedrijfscultuur, elke dag brengt weer wat anders. Het is soms fysiek erg zwaar werk, je staat nooit stil. Veel doelstellingen waar je als team aan kan werken, doorgroei mogelijkheden waren er altijd. Helaas is het bedrijf nu failliet verklaard. Ik heb er een toptijd gehad en daarnaast heb ik mij extreem kunnen ontwikkelen in toch een korte periode. Het leukste is dat er elke dag weer wat nieuws te beleven valt, op het gebied van verkoop, klanten en nieuw personeel. Je leert omgaan met veel situaties, hoe schakel je ergens op in en wat is de drive om de resultaten te behalen.
Pluspunten
Sfeer, collega's, doorgroei mogelijkheden, variëteit, actief denken en schakelen
Minpunten
Laag loon
Het is een "jong bedrijf" maar er werken eigenlijk bijna alleen maar scholieren, die nooit kunnen invallen en geen ervaring hebben. Vanwege de coolcat experience moet je alles volgens de regels van coolcat doen. Bijvoorbeeld "welkom bij coolcat zeggen" bij de deur of je naam noemen bij de paskamers. Het stomme is dat de managers zich zelf niet aan deze regels van experience houden en geen goede voorbeeld zijn. De managers zijn roddelaars en niet professioneel. Ze vinden de kleding in de rekken hoerig, terwijl ze dat niet luidop zouden moeten zeggen. De muziek staat altijd te hard aan in de winkel. Wel leuke medewerkers en goede salaris. Je moet 30 minuten van te voren aanwezig zijn en 30 minuten sluiten. Dus elke dag werk je een uur gratis. Je werkt ongeveer 12-19.30 waardoor je hele dag eigenlijk al voorbij is en je niks meer aan je dag hebt.
Pluspunten
Reiskosten vergoed
Minpunten
Lange werkdagen
Het leukste aan de baan is dat ik met onbekende mensen kan praten, ik vind het super leuk om te praten en ben super sociaal, ook vind ik het leuk om schoon te maken. Een normale werkdag ziet er voor mij uit als een hele leuke en grappige dag, ik maak elke dag wel wat grappigs mee, ik vind het altijd leuk om mensen verder te helpen.
Pluspunten
Sociale contacten, korting op kleding, leuke collega’s
Minpunten
Lange werkdagen
Je begint je dag met een specifieke afdeling en een sterk plan. Dit doe je allemaal in een ontzettend leuk teamverband. Alle teamleden zijn ingesteld met een jonge mentaliteit en zijn allemaal even enthousiast, spontaan en behulpzaam waar nodig. Je leert hier dat de klant zelf belangrijker is dan de verkoop en gek genoeg genereert dit in meer klanten, waardoor meer verkoop. Een win-win situatie dus. Het management luistert en helpt waar nodig. Daarnaast zijn ze eerlijk, redelijk en 'straight to the point'. De sfeer is overheersend gezellig en jong. Het moeilijkste van de baan is dat je het niet 'te' gezellig maakt en jij je houd aan een bepaald werktempo. Het is tenslotte wel je werk. Het leukste is toch je teamverband en collega's. Mocht je hier solliciteren, mag je echt in je handjes klappen als je word aangenomen.
Pluspunten
Leuk team, Goed management, Hoge doorgroeimogelijkheden.
Fijne werktijden, lieve collega's en fijn dat ik met klanten in contact kon zijn.
Pluspunten
werkuitjes
Minpunten
niks
Het is een leuk gezellig bedrijf voor beginnende mensen die leuke werksfeer willen. Hou je verwachtingen laag. Communicatie is een moeilijk proces voor het bedrijf.
Pluspunten
20% personeels korting op alles
Minpunten
Muziek te hard, Niet netjes, Niet goed opgeleide personeel, Slechte communicatie
Roddelende manager! en slechte werksfeer, hoge druk op je gelegd om omzet te halen en anders word er aan personeel gevraagd/opdringerig gedaan of ze wat willen kopen zodat de omzet omhoog gaat ! Geen spijt van dat ik weg ben zou voor geen goud terug komen om er te gaan werken!
Pluspunten
Niks
Minpunten
Roddels
Nu al bijna 2 jaar werkzaam bij coolcat Eindhoven als weekendhulp. Super naar mijn zin een top team!