Coolblue
Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Bij Coolblue krijg je als je wilt genoeg kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Je kan richting een kantoorbaan werken maar je zou ook zonnepanelen kunnen gaan installeren. Ook op de werkvloer zelf is alles flexibel. Je kunt jezelf zijn en wordt altijd omringd door fijne mensen.
Een leuk bedrijf om voor te werken. Een jong bedrijf waar het onwijs gezellig is op de werkvloer. Gezellige mensen en prima salaris.
Als je bij ons werkt heb je heel veel te maken met je directe collega's. Over het algemeen heb je hele goeie dagen met je collega's en wordt er vooral veel gelachen op de bus en bij de klanten thuis. Met het kantoorpersoneel hebben wij niet zoveel te maken waardoor en van beide kanten wel eens onbegrip kan ontstaan. Eigenlijk wordt dat wel gelijk opgelost. Alleen niet vergissen in de fysieke arbeid die wordt verwacht.
Ik werk er nu ongeveer 8 maanden en het werk blijft leuk! ik ben deze maand A teamer geworden.. er zijn genoeg kansen om door te groeien.
Als bezorger bij Coolblue kan je rekenen op lekker hard werken. Maar dan wel gezellig met een collega op de bus, onderweg naar de klant. Door de klantvriendelijke focus van Coolblue heeft het klantcontact een erg positieve invloed op je werkdag. Er zijn verschillende doorgroei mogelijkheden binnen coolblue.
Pluspunten
Gezellige collega's
super collegas, stel gekken bij elkaar XD veel doorgroeimogelijkheiden. lekker fysiek bezig zijn en veel rust. SOLLICITEREEEEEEEEN!!!
De samenhorigheid binnen Coolblue is duidelijk te merken omdat er regelmatig feesten en partijtjes worden georganiseerd.
Ik heb hier met veel plezier gewerkt. Echter was het niet mogelijk minder dan 32 uur aan de slag te gaan, wat voor mij destijds nodig was ivm met thuissituatie.
Pluspunten
Familie gevoel
Minpunten
Klanten verwonderen, dat is wat Coolblue graag elke dag wil bereiken en dit is waar jij voor zorgt als werknemer. Er wordt hard gewerkt binnen Coolblue maar er is altijd genoeg tijd om lol te hebben met je collega's. Doordat je met veel blije klanten en collega's te maken hebt maak je erg leuke dagen mee. Er wordt veel geluisterd naar feedback en hier wordt vaak ook wat mee gedaan.
Een typische dag op het werk zag er als volgt uit: Een koffie'tje vantevoren met je collegas die ook moeten werken of op dat moment van aankomst op pauze zaten. Even een praatje maken met de managers / collegas om vervolgens de werkvloer op te gaan en klanten te adviseren en helpen bij hun aankoop. Ondertussen is de werksfeer bij Coolblue niet te omschrijven relaxed. Iedereen is erg behulpzaam en geĂŻnteresseerd, ook in hetgeen wat je buiten je werk doet. Het moeilijkste aan deze baan wat ik ook de uitdaging vond is om een goede klik te proberen met iedere klant. Dit kan soms veel energie kosten als je naast 16 uur werken in de week ook nog in je laatste bachelor jaar van de universiteit zit. Het had mij enorm geholpen als er vanaf begin af aan al een contract was van 8 tot 12 uur voor studenten. Het leukste aan deze baan was vrijwel alles. Toffe collegas, een team van managers die erg graag meedenken en er voor je zijn en daarbij ook heel relaxed met je omgaan. Het worden echt vrienden van je, zowel de managers als de collegas.
Pluspunten
De werksfeer!
Minpunten
Veel werkuren!
Alles was goed totdat een nieuwe teamleider die geen idee had over werken in het magazijn, werd aangenomen. Zijn persoon bedierf de hele sfeer in het bedrijf, en de veranderingen die hij introduceerde, leidden tot veel ontslagen van dit werk door werknemers. Als u naar de aanvulafdeling wilt komen, kunt u beter op zoek gaan naar iets logischer.
Officiële reactie van Coolblue
23 december 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. We willen graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Mocht je hier voor open staan stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Coolblue is een bedrijf met een erg jong karakter, dit werkt op twee manieren, van de ene kant is het erg flexibel maar van de andere kant merk je dat sommige interne zaken nog erg "startup" aanvoelen. Zaken als bijvoorbeeld het intern contact is erg "jong" met verschillende whatsapp groepen wat bijdraagt aan korte lijnen en gezelligheid maar zorgt wel voor een slechte scheiding tussen werk en privé. Werktijden in de winkel hebben een goede pauze verdeling, maar geen avondeten compensatie wat je in de retail wel zou verwachten als je mensen tot 9 uur laat werken. Als je een beetje flexibel bent is Coolblue top om voor te werken, ze zijn het immers ook, hecht echter niet al te veel waarde aan structuur en duidelijkheid want daarvoor is het nu nog net iets te jong voor.
Het bedrijfscult is geweldig.Collegaszijn top. en op de werkvloer bezorgen ze je echt een glimlach.Coolblue betaaldslecht! onregelmatigheid toeslagen,avonduren etc. bestaan niet. Meer werken is wel mogelijk, maar voor het uurloon ga je niet harder van trappen. Er worden hoge eisen gesteld aan de klantenreis. en de werknemer worden nou i/d gaten gehouden NPS, dagelijkse gemonitord mbt persoonlijke ontwikkeling. Maar de verloningskoning mag wat meer waardering uitstrooien aan die 4seizoens gemotiveerde fietshelden
Werkzaamheden zijn eentonig maar je hebt leuke collega's om het werk leuk te maken. Management is een grote vriendjes politiek. Door groei mogelijkheden krijg je in de kantine en niet op de werkvloer.
Pluspunten
Minpunten
Cultuur van het doorgroeien
Officiële reactie van Coolblue
23 december 2019
Dank voor deze feedback. Vervelend dat je jouw tijd bij Coolblue op deze manier hebt ervaren. Mocht je hier nog een keer met iemand over willen praten? Stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Een bedrijf waar de cultuur zegenviert. Een hele fijne vrienden cultuur die loont. Ontspanning, plezier en hardwerken gaan hier samen. De VVV's zijn top en de feestjes legendarisch. Ik heb hier leren poolen. Er werken allemaal slimme mensen dus je kan je goed meten met de rest.
Pluspunten
Sfeer, voorzieningen
Minpunten
Kantine is prijzig
It's really a nice place to work, I feel good being at Coolblue and doing what I do. Coolblue really values employees' well-being and really values its customers.
Als je hier tijdens je studie aan de slag kom je in een leuke omgeving terecht waar serieus gewerkt kan worden maar ook met plezier.
Fijne collega's, goede werksfeer en inhoudelijk uitdagend.
Bij Coolblue kan je echt jezelf zijn. Het is informeel en ondernemend. Een mooie dynamiek om jezelf te ontwikkelen. Er liggen dan ook volop kansen om een stap te maken.