Coolblue
Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Great company to work for and lots of learning opportunities in a fast paced environment.
echt een raar bedrijf die heel kinderachtig is die teamleiders zijn mensen die alleen maar de baas willen zijn en sturen mensen naar huis als ze hun verbeteren ik snap niet dat deze bedrijf zo door kan gaan omdat buiten het bedrijf mensen denken dat dat het sfeer zo goed is maar dat is een leugen voor mensen die echt een baan willen hebben met een toekomst niet naar coolblue gaan
Officiële reactie van Coolblue
10 januari 2020
Allereerst, bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. We willen graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Mocht je hier voor open staan stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Miła atmosfera pracy, dużo miłych ludzi chac nie wszyscy. Słaba płacą.
Coolblue is duidelijk heel anders georiënteerd dan andere retailbedrijven. Het draait hier echt om het blij maken van mensen en dat merk je in alle facetten van het werk. Je wordt veel vrij gelaten, er is ruimte om eigen ideeën uit te voeren en je collega's zullen zeker je vrienden worden.
Werken bij Coolblue is heel erg relaxed. Er wordt niet gepushed op omzet of verkoopcijfers, maar juist op klanttevredenheid. Dit zorgt dat het werk veel leuker is en je oprecht tegen de klant kan zijn
Coolblue is een jong bedrijf en dat straalt het ook uit. De samenwerking met collega's is leuk en relaxed. Dit is ook de 'open en eerlijk' cultuur waar Coolblue mee werkt. Voor klanten doen we 'alles voor een glimlach'. Met deze gedachte is het leuk om de klant te helpen en dit krijg je ook vaak terug van de klant doordat ze met een glimlach en volledig geholpen de deur uit gaan.
Elke dag is weer een verassing. Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het zo leuk!
Werk je in ploegen en heb je kinderen dan is het soms best zwaar...vooral de avonden/nachten!
Pluspunten
Laagdrempelig
Minpunten
Lange werkdagen, geen gunstige tijden
Nooit gaan werken betalen slecht . Het is hard werken en je moet targets halen Geen reiskosten.
fijne prettige werksfeer, waar je jezelf kan zijn! Er wordt naar je geluisterd en voldoende gestimuleerd om te doen wat je leuk vind en waar je je goed bij voelt.
Pluspunten
Collega’s, kantine en de borrels
Coolblue is een bedrijf dat goed zorgt voor haar werknemers en zorgt voor gezelligheid op en buiten de werkvloer. Met veel leuke, jonge collega's, zijn er altijd genoeg mensen waar je het mee kan vinden. Iedereen wordt geaccepteerd, wie of wat je ook bent. Diversiteit en inclusiviteit zijn belangrijke onderdelen in de bedrijfsvisie van Coolblue. Dit vind je ook echt terug in de fijne werksfeer. Je kan hier genoeg leren en wordt ook constant gemotiveerd om je verder te ontwikkelen als werknemer, maar ook als persoon. De klantenservice heeft het mooiste uitzicht van Rotterdam, waar je maar geen genoeg van kan krijgen.
Coolblue is tot nu toe het leukste bedrijf geweest waar ik heb gewerkt. De sfeer is ongekend en uniek.
Pluspunten
Rooster waarbij je voldoende vrije tijd hebt
Minpunten
Drukke tijden met kerst periodes etc.
Coolblue is echt een top bedrijf om voor te werken als je een Young Professional bent. Je krijgt heel snel veel verantwoordelijkheden, waardoor je kunt profiteren van de steile leercurve die je doormaakt. Er zijn volop mogelijkheden om door te groeien, wanneer je dit zelf wilt. De collega's (gemiddeld 27 jaar), informele werksfeer, en vele borrels/feestjes maken werken bij Coolblue ook tot een feestje. Tot slot; er wordt professioneel werk van je verwacht, maar dit valt goed te combineren met een gezonde work/life balance.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, Gezelligheid, Samenwerken met slimme mensen, work/life balance
Coolblue is absoluut een bijzonder bedrijf om bij te werken. Het is heel anders dan andere werkgevers die ik heb gehad. Klantenservice is niet de meest aanlokkelijke baan om te hebben op het eerste gezicht, maar het wordt leuk gemaakt door de werksfeer, de collega's en de mogelijkheden die vanuit het bedrijf worden geboden. De doelen die je worden gesteld om na te streven kunnen pittig zijn, maar het is niet zo dat je er alleen voor staat. Vanaf mijn eerste dag ben ik goed begeleid door teamleiders en zelfs collega's en zijn mij altijd alle mogelijkheden geboden om onderdelen van mijn werk te verbeteren. Dit toont ook aan dat Coolblue een bedrijf is dat in de werknemers investeert en hen graag wil zien slagen. Ik zou graag willen doorgroeien binnen het bedrijf. Ook hierheen worden veel kansen geboden. Elke week verschijnt er keurig een mailtje in mijn inbox met de doorgroeivacatures en wanneer er een functie is die mij zeer aantrekkelijk lijkt, heb ik de mogelijkheid om op locatie mee te gaan kijken bij de werkzaamheden. Geweldig! Vrienden is één van de kernwaarden van het bedrijf en dat is terug te zien in de bedrijfscultuur. Natuurlijk heb je altijd een teamleider die erop let dat jij je werk doet, maar het zijn wel teamleiders met wie je in gesprek kunt gaan, die echt naar je luisteren en met wie je ook gewoon buiten werk tijd kan doorbrengen. Ook met de collega's is het werkelijk gezellig, wat het plezier dat ik heb in mijn werk alleen maar bevorderd. Ik heb nog nooit eerder bij een bedrijf gewerkt dat er actief in investeert om van collega's vrienden te maken, maar - meer...
Coolblue is een leuk bedrijf waarbij je in contact komt met verschillende soorten mensen. Ik werk zelf op de klantenservice en ik leer elke dag meer over de manier waarop wij de klanten van Coolblue tevreden kunnen houden. Dit gebeurt middels trainingen, coachingsgesprekken en feedback van jouw eigen teamleider. Coolblue is een bedrijf waar jij je enorm kan ontwikkelen en hier krijg je ook genoeg tijd voor. Feedback krijg je altijd in positieve zin en het management/ de teamleiders staan altijd voor je klaar. Het moeilijkste van de baan is proberen geconcentreerd te blijven omdat je collega's zo gezellig zijn. Het leukste van de baan is dat je in contact komt met heel veel mensen waar je iets voor kan betekenen. Het helpen van een klant geeft mij een goed gevoel.
Of je nou een student bent of een fulltimer die liever geen 9-5 shift draait, bij Coolblue werken, kun je gewoon doen. Je kunt tot een bepaalde hoogte jouw eigen rooster bepalen. Hierdoor werk je op de dagen waarop jij zelf wil werken, tussen 08.00 en 00.00. Prima te combineren met een studie of als je een dedicated hobby hebt. De eerste weken krijg je gerichte training waarin alles stap voor stap wordt uitgelegd, dus het is niet erg als je helemaal geen klantenservice ervaring hebt. De sfeer op de werkvloer maakt het er alleen maar beter op. Zo zitten teamleiders verdeeld over de hele werkvloer en zijn ze altijd aanspreekbaar. Wat ik het fijnste vind, is dat je vooral opbouwende kritiek krijgt in plaats van de negatieve manier van feedback geven.
Pluspunten
Het uitzicht is ge-wel-dig! Het gebeurt ook weinig dat je niet opschiet met collega's.
Minpunten
Het is soms té gezellig met (sommige) collega's.
goed lopend bedrijf waar wel veel van je verwacht wordt maar dan krijg je misschien ook wat terug
Het werken bij Coolblue is over het algemeen echt top. Leuke collega's waar je echt mee kan lachen en met wie je samen de dag overleeft . Teamleiders waar je altijd wel bij terecht kunt of het nou voor een praatje of een probleem is. Gewoon lekker je eigen ding kunnen doen zonde dat er iemand over je schouders meekijkt. Een van de dingen die als minder ervaren kan worden is het gewicht dat getild wordt gedurende een dag. Dit wordt namelijk best vaak door sollicitanten onderschat. Maar verder is er weinig slecht te zeggen en kan ik met zekerheid delen dat ik nog niks beters tegen ben gekomen op de arbeidsmarkt.
Pluspunten
Toffe collega's
Minpunten
Vroeg beginnen en op zondag werken
Met dit werk is nooit een dag het zelfde je leert elke dag weer wat meer. je vind je uitdagingen elke dag weer bij de klant. je werkt altijd met vrolijke en gezellige collega's.
Coolblue is een bijzonder klantvriendelijk bedrijf waarbij jij het aanspreekpunt bent. Doorgroeimogelijkheden zijn er waardoor het werk afwisselend blijft. Met als laatste punt ontzettend toffe collega's.
Pluspunten
werk geeft voldoening, collega's en voldoende doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Uitgeput na het werk