Coolblue
Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
I really enjoyed of been part of Coolblue, So far everything is in order and after 14 years of working experiences in other countries, I can say this is the best company I have ever worked.
Voor Part-timers ideale werkspot. Fulltime is flexibel zijn wel een vereiste. Je werkt normale dagen van 7 tot 3/4, maar tijdens drukke periodes kan het oplopen tot 5/6. Aangezien je om en om weekenden werkt kan je het moeilijk combineren met sport.(als fulltimer) Verder een leuk team met gezellige collega's waardoor je werkdagen makkelijk door komt. Verder kan het werk zwaar zijn omdat je wasmachine tot max. 4 hoog tilt en onvoorspelbare situaties tegenkomt, dus elk werkdag is wel anders. Doorgroei mogelijkheden zijn er wel maar moet je wel na een tijd bewijzen.
Werken bij cool blue is een leuke ervaaring. Ik merk dat ik nooit met tegenzin naar mijn werk ga. je werkt met leuke colegas en verdient goed.
Erg leuk bedrijf, fijne werksfeer, goed en leuk team
Werken bij coolblue is een aanrader, de werksfeer is heel goed. Je voelt je op je gemak bij je collega's en op het werk, terwijl je toch gemotiveerd blijft. In plaats van afstraffingen bij dingen die je fout doet, wordt je beloond voor wat je juist goed doet. Het is ook een oppervlakkig bedrijf. Je ploegleider is je baas, en toch voelt hij of zij meer als een collega. Als je weet hoe coolblue met haar klanten omgaat, heb je een aardig beeld van de relatie tussen het bedrijf en haar werknemers.
Als bezorger bij coolblue kun je doorleren voor bijvoorbeeld televisie installateur of inbouwer van keukenapparatuur. Mocht je willen opleiden kun je ook A-teamer worden. Het leuke hieraan is dat je ontzettend veel leert en je jezelf echt kan ontwikkelen binnen het bedrijf. Ideeen worden opgepakt zodat jij invloed hebt op je eigen werk. Het leukste is natuurlijk dat je elke dag klanten blij mag maken met de mooiste producten en je ook iets extra's kan en mag doen bij de klant thuis om deze te verwonderen. Al met al een mooie werkgever en een leuke baan voor langere tijd.
Voor een parttime baan is coolblue een perfecte werkplek. Fulltime hier werken en je krijgt meer mee wat er behind the scenes gaande is. Er worden veel beloftes gemaakt die niet worden nagekomen en er heerst nogal wat vriendjespolitiek. Verder is het wel fijn dat er doorgroeimogelijkheden zijn en nieuwe dingen kan leren op alle afdelingen, zolang je er zelf maar achteraan gaat.
Fantastische club om voor te werken. Erg jong bedrijf wat heel veel energie geeft. En waar soms door die jeugdigheid wat mis gaat. Maar dat mag en dat is een reden om er weer vol voor te gaan en het de volgende keer te laten slagen. Als je ambities hebt is geen berg te hoog. Alles kan als je hard wil werken. Veel is gericht op samenwerken en elke dag een beetje beter. Voor de klant maar ook voor de werknemers. Je kunt hier zo veel leren en heel veel plezier hebben. Dat je er dan iets minder bij verdient moet je dan maar voor lief nemen :-)
Er wordt geen rekening gehouden met mental health problems. Dus heb je ze, ga daar niet solliciteren want je wordt onder het mom van "niet-flexibel genoeg" weggestuurd. Ze zoeken daar ook alleen ja-knikkers en mensen die altijd precies binnen de lijntjes kleuren.
Officiële reactie van Coolblue
26 februari 2020
Bedankt voor je reactie. Vervelend om te horen dat jouw tijd bij Coolblue anders heeft uitgepakt dan je had gehoopt. Wij willen hier graag nog een keer met je over praten. Als jij dit ook wil, stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Werken op het hoofdkantoor van Coolblue is natuurlijk een feestje met al die leuke vergaderkamers. Maar behalve dat is het ook een plek waar je elke dag kan blijven leren. Van je collega's, manager of buurman. Iedereen werkt hard om elke dag een beetje beter te worden en dat is een heerlijke cultuur om in te werken.
Het is leuk om te werken bij Coolblue. HEt team is gezellig en je kan gewoon lekker je zelf zijn. Het adviseren is erg leuk, de druk die er achter zit wat minder. Verder ben je natuurlijk het eerste aanspreek punt voor de klant. Dit pakt soms erg leuk uit, soms echt niet.
Coolblue is actief bezig met jouw ontwikkeling als medewerker. Je wordt elke dag een beetje beter. De laagdrempelige cultuur zorgt ervoor dat je letterlijk een biertje kan drinken met je "leidinggevenden". De wijze waarop je als nieuwe medewerker wordt opgenomen in de groep is erg bijzonder. Je voelt je direct thuis. Ik heb dit nergens anders ervaren.
Bij Coolblue zijn het niet alleen je collega's maar ook je vrienden. werkt prettig.
Aangename werkplek waarin je jezelf kan zijn en de vrijheid krijgt om dingen (tot op bepaalde hoogte natuurlijk) op je eigen manier te doen.
goed bv, maar ze moeten goede team leaders daar neer zetten, bij logistics .En de bezorgers belonen
Officiële reactie van Coolblue
10 februari 2020
Allereerst, bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. We willen graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Mocht je hier voor open staan stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Een van de beste werkgevers met jaarlijks salarisverhoging, personeelskorting en goede arbeidsvoorwaarden. Er hangt een informele sfeer en al is het druk, er is altijd wel tijd om te lachen. Op vrijdag avond bier drinken met je collega's is natuurlijk ook een enorm pluspunt.
Coolblue is een leuk bedrijf! Eigenlijk zoals iedereen het kent. Ik kom overal bij alle winkels en depots in Nederland en België en werd daar in het begin goed mee begeleid en geholpen qua werkzaamheden. Ik kan niks anders zeggen dan dat dit de eerste werkgever is waar ik super enthousiast elke dag aan het werk ga.
Pluspunten
Leerzaam, creatief, veel ruimte voor verbetering en leren
Minpunten
Salaris mocht iets hoger
Coolblue is echt een topbedrijf met een hele goede werksfeer, leuke collega's, het betaald goed en je hebt veel vrijheid. Het leuke van deze job is dat je door bijna heel Nederland komt en dus alles van ons mooie landje kan zien. En ook wordt je supergoed en leuk ontvangen door je nieuwe collgea's en voel je gelijk dat je bij het team hoort. Ik raad elke sterke man aan voor deze job omdat je werken bij dit bedrijf niet wilt missen.
Er hangt een fijne werksfeer en de werkzaamheden wissel altijd
Coolblue heeft de vriendencultuur hoog in het vaandel. Hierdoor is er een goede 'we doen dit met z'n allen mentaliteit door het hele bedrijf heen. Alles is open en eerlijk waardoor het organogram erg plat blijft.